
توییتر امروز اپلیکیشن خود را بهروزرسانی کرد تا جابهجایی بین جدول زمانی اصلی برنامهریزیشده الگوریتمی و نمایشی که حاوی «آخرین» توییتها است را آسانتر کند. معمولاً وقتی کاربران می خواهند بین خطوط زمانی حرکت کنند، باید لمس کنند نماد زرق و برق در گوشه سمت راست بالای صفحه، سپس دوباره این کار را انجام دهید تا به عقب برگردید. اما از امروز در iOS، لمس این نماد گزینه پین کردن شروع و آخرین جدول زمانی را به صفحه اصلی توییتر خود ارائه می دهد، بنابراین می توانید به جای آن، بین دو فید به جلو و عقب بکشید.
توییتر توضیح می دهد، به روز رسانی گزینه ای را برای مشاهده آخرین پست ها “قابل مشاهده تر و بصری تر برای استفاده” می کند. به گفته این شرکت، همچنین با آسانتر کردن تشخیص اینکه در کدام جدول زمانی در حال پیمایش هستید، سردرگمی را کاهش میدهد.
این تغییر در زمانی اتفاق میافتد که فشار نظارتی بر شرکتهای فناوری مرتبط با سیستمهای الگوریتمی آنها برای توصیهها و عدم شفافیت در مورد کارهای داخلی آنها افزایش یافته است. به عنوان مثال، یک گروه دو حزبی از قانونگذاران ایالات متحده قانون شفافیت حباب های فیلتر را پیشنهاد کرده اند که شرکت های فناوری را ملزم می کند نسخه ای از پلتفرم های خود را ارائه دهند که از داده های کاربر برای ارائه توصیه ها استفاده نمی کند. این لایحه به دنبال این است که به مصرف کنندگان این فرصت را بدهد که در صورت تمایل، الگوریتم های توصیه شده شرکت فناوری را خاموش کنند.
از آن زمان، اینستاگرام قول داده است که گزینه خوراک تایم لاین را مجدداً معرفی کند. (یا از نظر فنی، به طور دقیق، یک خوراک زمانی معکوس.)
با این حال، توییتر قبلاً چنین گزینه ای را ارائه کرده بود، اگرچه برخی ممکن است از وجود آن اطلاع نداشته باشند. این آخرین تغییر ممکن است به ارائه بهتر این ویژگی کمک کند – نماد جرقه در همان مکان قبلی قرار دارد – اما می تواند استفاده از توییتر را آسان تر کند.
علاوه بر حمایت از انتخاب مصرفکننده، «جدیدترین» فید همچنین ابزاری است که مردم در موقعیتهای خبری فوری به آن روی میآورند، جایی که فوری بودن اطلاعات مهمتر از پیشنهاد الگوریتمی برای «بهترین» محتوا است، که ممکن است آن را از دست داده باشید. و این به ویژه در حال حاضر در پس زمینه جنگ بین روسیه و اوکراین مفید است، جایی که مردم برای دریافت آخرین اخبار در مورد آنچه در زمین اتفاق می افتد به برنامه های رسانه های اجتماعی متکی هستند.
توییتر برای اولین بار به صورت عمومی راه اندازی شد آزمایش کردن این ویژگی در ماه اکتبر این شرکت گفت که بازخورد مثبت بود، بنابراین تصمیم گرفت آن را به طور گستردهتری ارائه کند.
در زمان راه اندازی، این ویژگی فقط برای iOS است، اما “به زودی” هم در اندروید و هم در وب ظاهر می شود. با اصرار بر جزئیات بیشتر در آن تاریخ، توییتر فقط می تواند قول دهد که «در هفته های آینده» باشد.