منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • آستین راسل از لومینار: «احتمالاً نباید وجود می‌داشتیم»، اما لیدار به هر حال ایمنی نسل بعدی را تضمین خواهد کرد.

آستین راسل از لومینار: «احتمالاً نباید وجود می‌داشتیم»، اما لیدار به هر حال ایمنی نسل بعدی را تضمین خواهد کرد.

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

در TC Sessions: Mobility، آستین راسل، موسس و مدیر عامل Luminar اعتراف کرد که شرکت موفق او با تکبر تاسیس شده است، اما چشم بدبین در زمان اوج سروصدا برای رهبران به آنها کمک کرد تا روی بازارهای واقعی تمرکز کنند. “این دیگر یک وعده نظری نیست – شما در واقع باید نتایج واقعی، منابع واقعی، فناوری و محصول واقعی را نشان دهید. وعده های زیادی در آنجا داده شد که شکسته شد.»

راسل در مصاحبه‌ای با کریستن کوروسک، سردبیر حمل‌ونقل TechCrunch، خاطرنشان کرد که او، تقریباً مانند هر کس دیگری، در ابتدا متقاعد شده بود که اتومبیل‌های خودران در همان گوشه هستند. (نقل‌ها برای وضوح کمی ویرایش شده‌اند.)

او گفت: «واقعیت این است که من فکر می‌کنم پیچیدگی حل مشکل رانندگی خودکار سرتاسر در یک محیط شهری از نظر سختی حداقل با چند مرتبه بزرگی دست‌کم گرفته شده است. «اگر چیزی در اوج است، باید در مورد آن شک کرد. فقط یک عدم تطابق بزرگ بین مهندسان پایه پشت فناوری واقعی و رهبری در آن زمان، از نظر آنچه ممکن بود، وجود داشت.

در سال 2017، او به یاد آورد که این شرکت تصمیم گرفته بود برنامه های کاربردی دیگری را برای فناوری های لیدار با کارایی بالا دنبال کند: “بسیار واضح شده است که سطح الزامات یک پلت فرم آزمایشی برای تحقیق و توسعه، در مقایسه با یک خودروی تولید واقعی، کاملاً است. بازی متفاوت قفسه های سقفی عظیمی که می بینید 100000 دلار قیمت دارند و یک ابر رایانه در صندوق عقب … باید بیش از 1000 دلار قیمت داشته باشد. و به هر حال، صرفه جویی در مقیاس اساساً برای ایجاد یک محصول ضروری است، قیمت در پایان روز عامل مهمی است.

سوال در مورد گزینه های خام یا حتی فقط قیمت نبود، اما مصرف کنندگان و علاوه بر آن OEM ها برای چه چیزی پرداخت می کنند؟ ایمنی. و همانطور که مشخص است، حتی بهترین فناوری‌های ADAS و جلوگیری از برخورد نیز در حال حاضر کمبود جدی دارند.

“تعجب آور است که می بینیم سیستم های کمکی فعلی چقدر ناکارآمد هستند، فقط به این دلیل که می توانند کارهای اساسی را انجام دهند مانند … به شما اجازه نمی دهند که درست در مقابل شما در ماشین خود با چیزی تصادف کنید، درست است؟” به نظر یک مشکل ساده است، گویی که برای آن به یک رهبر هم نیاز ندارید. “اما واقعیت بسیار پیچیده تر، بسیار دشوارتر از آن است – حتی درک با اطمینان آنچه در اطراف شما می گذرد و توقف ایمن مشکلی نیست.”

این شرکت نمونه های متعددی از این خرابی ها را ایجاد کرده است – یکی از آنها نشان می دهد که شخم زدن عابر پیاده تقلبی کوچک از یک ماشین مجهز به ADAS در فضای مجازی پخش شده است. به نظر می رسد ترکیب تاکسی های روباتی که بسیار فراتر از حد انتظار هستند و سیستم های ADAS به عنوان مطلوب و ناتوان، خودروسازان انبوه را بر آن داشته تا روی چیزی بهتر سرمایه گذاری هنگفتی کنند.

او توضیح داد: “تحول این است که دیگر گزینه ای برای یک وسیله نقلیه سطح بالا نیست.” “این چیزی است که پتانسیل تبدیل شدن به جریان اصلی را دارد، در بازار انبوه… نیسان، آنها در واقع سناریوهای اجتناب از فاجعه را نشان دادند که توسط Luminar lidar ممکن شد. در مورد آنها، آنها در واقع گفتند که می خواهند تا پایان دهه بتوانند این نوع فناوری را برای هر وسیله نقلیه ای که ساخته اند استاندارد کنند. که، به نظر من، احتمالا سریعتر از هر چرخه اصلی پذیرش فناوری است، نه برای پذیرش اولیه، بلکه برای استانداردسازی کامل در سراسر محدوده.

البته خودروهای لومینار زودتر تولید خواهند شد: راسل تأیید کرد: «طی 12 ماه آینده، تولید انبوه خودروهای مجهز به لومینار خواهد بود که در این صنعت پیشرفت خواهند کرد».

با این حال، مضحک است که فکر کنیم یک شرکت زاده طرحی برای خودروهای سنتی منسوخ شده، بزرگترین حامی استفاده از آن در این خودروها شده است. اما شناخت زودهنگام آینده این صنعت تفاوت هایی ایجاد کرد.

راسل زمانی که از او خواسته شد در این مجموعه تبلیغاتی شرکت کند، گفت: “احتمالاً نباید وجود می داشتیم.” هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی از گوگل، اپل، تمام خودروسازان بزرگ و دیگر چیزها نتوانند دقیقاً همان کاری را که ما در دنیای تئوری انجام دادیم انجام دهند.»

اما دلیل اینکه ما توانستیم این شرکت، این فناوری، این محصول را بسازیم و به اداره صنعت با آن کمک کنیم، بسیار اساسی است زیرا ما دیدگاه کاملا متفاوتی داشتیم. حدس میزنم عنوانش اینجا باشه [i.e. the name of the panel, A Contrarian View on Deploying Autonomy at Scale]در حالی که می خندید گفت: دیدگاه مخالف.

در مورد نظر مخالف دیگر، شوخی مکرر الون ماسک مبنی بر اینکه رهبر غیرضروری است و تسلا بدون او کار خواهد کرد، راسل نیز با روحیه خوبی آن را پذیرفت:

“اگر کسی بیرون نیاید و نگوید: “این کار احمقانه ای است، نباید وجود داشته باشد، ما تصمیم درستی گرفته ایم و به سلاح خودمان چسبیده ایم!” طنز همه اینها همین است. در واقع، فقط توجه را به آنچه مهم است جلب می کند، زیرا شما فقط در صورتی این را می گویید که واقعاً از آن آگاه باشید.”