
رقیب Amazon Clubhouse از راه رسیده است. غول خرید روز سهشنبه اپلیکیشن موبایل جدیدی به نام Amp راهاندازی کرد که به مردم اجازه میدهد «نمایشهای رادیویی» زنده ایجاد کنند، جایی که میتوانند به عنوان دیجی عمل کنند، تماس گیرندگان را دریافت کنند و آهنگهایی را از دهها میلیون آهنگ مجاز آمازون موزیک، از عناوین کلاسیک گرفته تا پخش کنند. موسیقی امروز این برنامه هنوز برای عموم در دسترس نیست، زیرا برای استفاده از آن نیاز به کد دسترسی دارد.
در توضیحات این اپلیکیشن در اپ استور آمده است: «به اشتراک گذاری صدا و آهنگ های مورد علاقه خود با دنیای آمپ آسان است. در این صفحه آمده است: “در مورد عنوان برنامه تصمیم بگیرید، یک لیست پخش ایجاد کنید و تنها چند ثانیه با پخش برنامه رادیویی خود فاصله دارید.”
اعتبار تصویر: آمازون
این برنامه جدید که قبلاً توسط The Verge در زمان توسعه با نام Project Mic اعلام شده بود، نشان دهنده ورود کمی تاخیر آمازون به بازار صوتی زنده است. همانطور که برنامه Clubhouse راه را برای قالب جدیدی برای تعاملات اجتماعی زنده با صدا هموار کرد، این ایده از آن زمان به بسیاری از رقبا گسترش یافت – هر کدام گوشه های خاص خود را دارند، از جمله فضاهای توییتر، اتاق های صوتی زنده فیس بوک، Greenroom Spotify و موارد دیگر. استارت آپ های کوچک، مانند آنهایی که توسط Mark Kuban Fireside یا کسانی که توسط David Sachs Callin حمایت می شوند.
با این حال، در بیشتر موارد، این رقبای Clubhouse روی مکالمات متمرکز شده اند – مانند پادکست های زنده. تقویت کننده آمازون با ارائه دسترسی خارج از پورت به کاتالوگ گسترده آمازون موزیک متمایز است. این بدان معناست که سازندگان آمپ میتوانند دیجی را پخش کنند، استریم کنند و درباره آهنگها و هنرمندان مورد علاقه خود چت کنند تا خود را به عنوان خالق تثبیت کنند. یا میتوانند از این برنامه برای صحبت در مورد چیز دیگری استفاده کنند – مثلاً ورزش یا فرهنگ پاپ – اما این کار را در حالی انجام دهند که مجموعهای از موسیقی را برای شنوندگان خود انتخاب کرده و به طور زنده صحبت میکنند.
با توجه به توضیحات اپ استور Amp، سازندگان همچنین میتوانند نمایشهای خود را از قبل برنامهریزی و زمانبندی کنند، به شنوندگان در مورد نمایشهای آینده هشدار دهند، کنترل کنند که چه کسی در هنگام دریافت تماسگیرندگان زنده صحبت میکند و موارد دیگر. به ویژه، وقتی سازندگان به موسیقی برای نمایش خود دسترسی دارند، مجبور نیستند به برچسب ها پول پرداخت کنند – این توسط آمازون پوشش داده می شود.
طبق صفحه ورود به برنامه، کاربران با اعتبار آمازون خود وارد سیستم خواهند شد یا می توانند یک حساب کاربری جدید آمازون برای استفاده از Amp ایجاد کنند.
گزارشهای قبلی حاکی از آن است که آمازون از این پلتفرم برای جذب افراد مشهور و افراد با نفوذ برای میزبانی برنامههایی که میتوانید بر اساس نام، موضوع یا موسیقی جستجو کنید، استفاده خواهد کرد، اما این شرکت هنوز نامهای بزرگی را که از طریق آگهی خود در فروشگاه ضمیمه شدهاند، تبلیغ نکرده است.
وبسایت Amp در حال حاضر با رمز عبور محافظت میشود و خود برنامه برای ورود به یک کد دسترسی نیاز دارد – نشانهای از اینکه برنامه برای اولین بار کاملاً آماده نیست، بلکه برای آزمایش محدود قبل از عرضه عمومی گستردهتر راهاندازی شده است.
آمازون فوراً برای اظهار نظر در دسترس نبود.