
آمازون روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025 به ارزش 20 میلیارد دلار از کالاهای هندی تولید داخلی خود را صادر کند، که هدف اولیه 10 میلیارد دلاری خود را برای مدت مشابه دو برابر می کند زیرا گروه تجارت الکترونیک بیش از 100000 صادرکننده را در بازار کلیدی خارج از کشور جذب می کند.
این شرکت – که برنامه صادراتی خود را با نام فروش جهانی آمازون در هند در سال 2015 راه اندازی کرد – سه سال طول کشید تا به یک میلیارد دلار صادرات از این کشور دست یابد. این شرکت در یک رویداد مجازی در روز چهارشنبه گفت که این شرکت 2 میلیارد دلار گذشته را تنها در 17 ماه اضافه کرده است. به طور کلی، این شرکت اعلام کرد که در مسیر رسیدن به 5 میلیارد دلار صادرات تجمعی از هند قرار دارد.
آمیت آگاروال، معاون ارشد هند و هند گفت: “ما هیجان زده هستیم که پایه ای قوی برای شرکت های کوچک و متوسط بسازیم تا پتانسیل صادراتی خود را بسازند، به آنها کمک کنیم تا در سطح جهانی رقابت کنند و در چشم انداز نخست وزیر محترم برای تبدیل هند به یک نیروگاه صادراتی مشارکت کنند.” بازارهای در حال ظهور برای آمازون، در این رویداد.
این شرکت به خرده فروشان هندی اجازه داده است تا از طریق 18 وب سایت بین المللی آمازون، از جمله کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، مکزیک، آلمان، اسپانیا، استرالیا و فرانسه، به مشتریان در سراسر جهان بفروشند.
در یک رویداد در دهلی نو در اوایل سال 2020، به رهبری موسس شرکت جف بزوس، آمازون قول داد تا سال 2025 10 میلیارد دلار کالای تولید شده در هند صادر کند. در آن زمان، بزوس گفت: “ما امیدواریم که این سرمایه گذاری میلیون ها نفر را به همراه داشته باشد بیشتر به رونق آینده هند و در عین حال جهان را در معرض محصولات “ساخت هند” قرار دهید که فرهنگ غنی و متنوع هند را نشان می دهد.
در این رویداد، این شرکت همچنین از سرمایه گذاری اضافی 1 میلیارد دلاری در عملیات خود در هند طی پنج سال آینده خبر داد. آمازون تاکنون از سرمایه گذاری بیش از 6.5 میلیارد دلاری در هند رونمایی کرده است و هدف آن تبدیل دومین بازار بزرگ اینترنت جهان به منطقه بزرگ بعدی خود است.
اما جاه طلبی های این شرکت با موانع متعددی در کشور مواجه شده است. موضوع تحقیقات متعدد، تحقیقات ضد انحصار در کشور بوده است و مجبور به بستن شاخ با Reliance Retail، بزرگترین زنجیره خرده فروشی کشور که توسط موکش آمبانی، یکی از ثروتمندترین افراد آسیا اداره می شود، بوده است.
این شرکت آمریکایی بیش از دو سال و نیم را در دادگاههای متعدد گذراند و برای جلوگیری از ادغام بین Reliance Retail و Future Retail، دومین زنجیره خردهفروشی بزرگ در کشور مبارزه کرد. (آمازون یک سرمایه گذار در Future Group است.) آرزوی او تا حدودی در ماه گذشته پس از لغو قرارداد 3.4 میلیارد دلاری Reliance با Future Retail، محقق شد. با این حال، باارزشترین شرکت کشور توانسته است شبکه فروشگاههای دارایی Future خود را با واسطهگری ماهرانه در معاملات با مالکان زمین و فروشگاههایی که تسهیلات را به فیوچر اجاره کردهاند، گسترش دهد.
در یک آگهی روزنامه در اوایل سال جاری، آمازون شریک سلب مالکیت شده خود و Reliance را به درگیر شدن در روشهای کلاهبرداری و تلاش برای “از بین بردن ریشه اختلاف” متهم کرد.
نارایان راین، وزیر بنگاههای کوچک و کوچک اتحادیه، امروز در بیانیهای گفت: «شرکتهای کوچک و متوسط ستون فقرات اقتصاد هند هستند که حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی هند را تشکیل میدهند و تقریباً نیمی از صادرات این کشور را تحریک میکنند».
“افزایش پتانسیل صادراتی SMEهای هندی اولویت اصلی دولت است و تلاشها برای حمایت از SMEهای هندی برای موفقیت آنها در بازارهای بین المللی انجام می شود. تلاش های مداوم آمازون برای افزایش سهم صادرات MSME قابل ستایش است و تعهد آنها برای صادرات 20 میلیارد دلار تا سال 2025 بسیار به موقع است. مایلم به آمازون و همه MMSP ها به خاطر ایفای نقش مهم در تقویت رشد صادرات محور برای کمک به تحقق چشم انداز Aatmanirbhar Bharat تبریک بگویم.