
وقتی آخرین بار برای سرویس علامت آوا AI ثبت نام کردیم، آنها به تازگی دور اولیه را جمع آوری کرده بودند و شش ماه پس از یک بیماری همه گیر بود که روش کار همه ما را با هم تغییر می داد. هجده ماه بعد، سرمایهگذاران پس از رشد عظیم در خانهشان را میکوبند و تلاش میکنند تا همچنان به صنعت فناوری نشان دهند که چگونه افراد ناشنوا و کم شنوا باید در محل کار ترکیبی گنجانده شوند.
ابزارهای این شرکت برای هر صدایی که کاربر میشنود، چه در تماس ویدیویی، چه در ویدیوی Tiktok یا خارج از منزل با دوستان، زیرنویسهای فوری ارائه میکند. (البته برای هر پلتفرم اپلیکیشن ها و قابلیت های متفاوتی وجود دارد، اما همه با هم کار می کنند.)
مدیر عامل آوا گفت: “در یک سال و نیم گذشته از زمان مصاحبه ما، ما درآمد و پایگاه مشتری را تقریباً 10 برابر افزایش داده ایم، عمدتاً به دلیل اینکه محصولات توانمندسازی ما به مشتریان در جستجوی راه حل های بهتر گسترش یافته است.” TechCrunch.
بهتر مطمئناً این کلمه اصلی در آنجاست، زیرا شاهد بوده ایم که گزینه های دسترسی اینجا و آنجا در ابزارهای عملکردی که اغلب استفاده می کنیم ظاهر می شوند. اما حقیقت این است که چیزهایی مانند رونویسی خودکار تماس، به همان اندازه که مفید هستند، تنها کمترین گنجاندن را نشان میدهند، و در غیر این صورت، افراد مبتلا به اختلالات شنوایی یا بینایی تقریباً به طور کامل از قلم میافتند. (و این یعنی، اگر اصلاً گزینهای در دسترس باشد، که برای بسیاری از پلتفرمهای آنلاین محبوب صادق نیست.)
رویکرد آوا ارائه یک ابزار زیرنویس غنیتر و مستقلتر است که بر روی تمام محتواها، از پادکستها گرفته تا جلسات فردی و چتهای شخصی، کار میکند و به گونهای است که واقعاً بتوان از آن استفاده کرد.
اگر نمی توانید بفهمید چه کسی صحبت می کند، نوشتن چه فایده ای دارد؟ اگر نمی توانید پاسخ دهید چرا گوش کنید؟ وظیفه کیست که رونوشت هایی از محتوای به اشتراک گذاشته شده در شبکه داخلی را ارائه دهد؟
حداقل آوا در تمام این موقعیتها راههای رو به جلو را ارائه میکند، و اگرچه بیشتر این مسئولیت به شخصی که از این ابزار استفاده میکند محول میشود، اما قابلیتهای آن به این معنی است که محل کار میتواند راحتتر با آنها سازگار شود. دوشان خاطرنشان کرد که این شرکت دارای افراد ناشنوا و ناتوان در پست های رهبری در تیم است که تجربه عملی واقعی در این زمینه دارند.
“با این بودجه، ما محصولات و مهندسی خود را دو برابر می کنیم و تجربیات جدیدی را امکان پذیر می کنیم که آوا را با نیازهای روزانه کاربران ناشنوا و کم شنوا ادغام می کند، در حالی که امضای خود را در مورد خودتوانمندسازی و دسترسی حفظ می کنیم. دوچمن گفت درست است.
فاندینگ، یک دور 10 میلیون دلاری، توسط Khosla Ventures، که در این مرحله شرکت دارد، رهبری شد، اما برای اجرای این یکی به آوا آمد. دوشمین همچنین به یک سرمایه گذار استراتژیک جدید در جیم سورنسون، بنیانگذار یک شرکت مخابراتی برای ناشنوایان و کم شنوایان اشاره کرد که به ادغام قریب الوقوع صنعت موبایل اشاره دارد. Initialized Capital، Lerer Hippeau Ventures، LeFonds VC و Ring Capital همگی در این دور شرکت کردند.
علاوه بر پیشرفتهای مورد انتظار محصول و مهندسی و برخی مشارکتهای جدید که در راه است، دوشان گفت که آنها در تلاش هستند تا شبکه «نویسندگان» را «گسترش گسترده» کنند، افراد حرفهای که زیرنویس میدهند تا محتوا بتواند توسط یک نفر رونویسی شود. حرفه ای تقریباً فورا

اعتبار تصویر: آوا
این افراد کپی رایترهای تمام عیار نیستند، بلکه با ابزارهای هوش مصنوعی برای اصلاح و افزایش روند زنده کار می کنند. اگرچه رونوشتهای خودکار بسیار مفید هستند، اما آنقدر دقیق نیستند که به عنوان یک نتیجه نهایی در نظر گرفته شوند، مانند انتشار بدون ویرایش در مقالهای مانند این. رونویسی انسانی مطمئناً کندتر و گرانتر است، اما آوا معتقد است که میتواند تأخیر را تا حدی کاهش دهد که بتوانید در عرض یک دقیقه پس از وقوع اتفاقی، رونوشت تقریباً کاملی داشته باشید.
به هر حال، موضوع ناشنوایی و فرزند بزرگسالان ناشنوا بودن اخیراً مطرح شده است، زیرا فیلم CODA برای به تصویر کشیدن آن چندین جایزه اسکار دریافت کرد. و آوا در صحنه فیلمبرداری بود که توسط بازیگران و گروه زمانی که مترجم در اطراف نبود و زبان اشاره یک گزینه نبود.
دوچمن گفت: “غیر دعوت کننده بود، ما این را در حین خواندن ویژگی Apple TV برای ترویج برنامه های کاربردی روی مجموعه کشف کردیم.” “من فکر می کنم افراد ناشنوا و کم شنوا در نهایت ابزاری را انتخاب می کنند که به آنها خدمت می کند و محیط آنها از آنها سوء استفاده می کند. این یک دایره با فضیلت است!»