
پس از 135 میلیون دلار سری D در هفته گذشته، مونت کارلو به جدیدترین اسب شاخدار در یک دسته به سرعت در حال رشد تبدیل شد: مشاهده داده ها، که استارتاپ آن را به عنوان “رویکردی سرتاسر تعریف می کند که به تیم ها اجازه می دهد داده های قابل اعتماد و قابل اعتمادتری ارائه دهند. “.
اگر میپرسید مشکلات کیفیت دادهها چقدر جدی هستند، بار موزس، مدیر عامل مونت کارلو، این پاسخ را دارد: «مشکلات کیفیت دادهها حتی شرکتهایی را که بیشترین دادهها را مدیریت میکنند، همچنان آزاردهنده است. همین چند هفته پیش، یونیتی، یک شرکت محبوب نرم افزار بازی، به “داده های بد” در مورد تاثیر 110 میلیون دلاری بر تجارت تبلیغاتی خود اشاره کرد.
استارت آپ موزس تنها شرکتی نیست که به دنبال فرصتی در بازار برای نظارت بر داده ها است. در همان روزی که مونت کارلو از تخمین کاهش 1.6 میلیون دلاری خود رونمایی کرد، رقیب کریبل با دور جدیدی از بودجه، وضعیت اسب شاخدار خود را مجدداً تأیید کرد.
به گفته یک منبع، اگرچه از سری C Cribl که نزدیک به 200 میلیون دلار است کوچکتر است، سری D این شرکت را 2.5 میلیارد دلار پس از پول تخمین می زند. کایل ویگرز از TechCrunch گفت که این رقم تا آگوست 2021 بیش از 1.5 میلیارد دلار است.
هر معامله سه رقمی به طور قابل ملاحظه ای منزوی خواهد بود. دو تا از آنها در یک فضا، حتی بیشتر. اما چیزی که واقعا توجه ما را به خود جلب کرد این بود که معاملات مونت کارلو و کریبل در حال حاضر و درست در بحبوحه کاهش گسترده استارت آپ ها اعلام شد.
می دانیم که بسته شدن و باز شدن دایره های بزرگ ممکن است زمان ببرد، به این معنی که حلقه های مونت کارلو و سری D Cribl ممکن است وضعیت بازار چند هفته پیش را منعکس کنند. اما یک نکته جدیدتر از داده ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد: استخدام، که هنوز در حال انجام است.
در یک طرف جدول، شرکت ها هنوز موقعیت هایی دارند که تقاضا برای راه حل های کیفیت داده را ایجاد می کند. موزس به TechCrunch گفت: «علیرغم بیثباتی، مشاغل برای مهندسان داده و تحلیلگران در حال افزایش است و شرکتها همچنان تعداد بیسابقهای را برای این نقشها استخدام میکنند. از سوی دیگر، خود شرکتهای نظارت بر دادههای نوپا استخدام میکنند. نه تنها تک شاخهایی مانند کریبل و مونت کارلو، بلکه رقبایی مانند استارتآپ مبتنی بر دانه Sifflet.
آیا مشاهده پذیری داده ها می تواند در برابر رکود مقاوم باشد؟ برای پی بردن به این موضوع، با موزس و همچنین مدیرعامل سیفلت صحبت کردیم سلما باکوک. برای تکمیل دانش دست اول آنها، یادداشت هایی را از دو سرمایه گذار آشنا به فضا جمع آوری کردیم: یک شریک FirstMark مت ترک و پیت سودرلینگ شریک صندوق عمومی عمومی.
تصویری که از گفتگوهای ما به دست آمد این است که بادهای مخالف برای دسته نظارت بر داده ها به عنوان یک کل ممکن است برای هر پرتاب در فضا به سود تبدیل نشود. چرا؟ بیایید کاوش کنیم.
با هجوم داده ها افزایش یابد
هنگامی که از بادهای همراه برای مشاهده پذیری داده ها یاد می کنیم، به این دلیل است که تقاضا توسط روند گسترده تری هدایت می شود. TL; DR: شرکتهای بیشتری به دادهمحور تبدیل میشوند و بنابراین با مشکلات کیفیت دادهها مواجه میشوند که شرکتهای نظارت بر دادههای نوپا باید به آن رسیدگی کنند.
شناسایی فرصت های رشد هرگز آسان نیست، اما در گفتگوهایمان شنیده ایم که جمع آوری داده ها ممکن است به زودی به یک مشکل جهانی برای شرکت های بزرگ تبدیل شود.
ترک گفت: «من قویاً معتقدم که هر شرکتی، چه فناوری و چه غیرفناوری، باید نه تنها به یک شرکت نرم افزاری، بلکه به یک شرکت داده تبدیل شود. “به همین دلیل است که مردم در مورد این فرصت هیجان زده هستند – این یک بازار بسیار بزرگ و یک روند بزرگ است.”
این واقعیت که بازار آدرس پذیر برای مشاهده پذیری داده ها بزرگ است یک چیز است. اما اگر خود شرکت های هدف داده های قابل اعتماد را یک ضرورت نبینند بی معنی خواهد بود. به گفته موسی، این اتفاق بیشتر و بیشتر در همه بخشها رخ میدهد.