منو سایت

آیا کنگره جهانی موبایل بیش از این خواهد بود؟

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
آیا کنگره جهانی موبایل بیش از این خواهد بود؟

من دقیقاً مطمئن نیستم که این تغییر چه زمانی رخ داد، اما در یک لحظه کنگره جهانی موبایل به نمایشگاه گوشی های هوشمند تبدیل شد. حضور در دنیای نمایشگاه‌های فناوری خوب است – و مطمئناً نوعی هیجان در دنیای بیرون وجود دارد که عمدتاً در دنیای زیرساخت‌های سلولی وجود ندارد.

غرفه‌های بزرگ و کنفرانس‌های مطبوعاتی با فریاد از غول‌های موبایل از نوع محتوای تولیدکننده خبر هستند که توجه جهان را به رویدادی جلب می‌کنند که در غیر این صورت ممکن است فقط یک رویداد تجاری باشد. شرکت های سخت افزاری در چرخه تبلیغاتی مرتبط با این پخش ها قفل شده بودند. CES جایی است که شما لوازم الکترونیکی خانگی، پوشیدنی، ماشین ظرفشویی و در نهایت اتومبیل را دریافت می کنید. اما MWC همه چیز در مورد تلفن ها است.

اما چند سال اخیر تأثیر خنک کنندگی عمیقی روی گوشی هوشمند داشته است. فراتر از تغییر اجتناب ناپذیر از تازگی به ضرورت، فروش گوشی های هوشمند پیش از همه گیری جهانی در مسیر نزولی قرار داشت. عادات خرید کند شده است زیرا مصرف کنندگان کمتر به چرخه ارتقاء اپراتور وابسته شده اند. و از آنجایی که قیمت گوشی های پریمیوم به بالای 1000 دلار رسیده است، سرعت ویژگی هایی که نیاز به ارتقا دارند کاهش یافته است.

مهم نیست که بخش های بازاریابی چقدر سعی می کنند شما را در غیر این صورت متقاعد کنند، پیشرفت های تکنولوژیکی نسل ها هر سال در لوازم الکترونیکی مصرفی اتفاق نمی افتد. در همه اینها یک پیچش کنایه آمیز از میمون به سبک پنجه وجود دارد. با عجله سازندگان برای پیشی گرفتن از یکدیگر، گوشی های هوشمند تا حد زیادی در همه جا خوب شده اند. اگر مایلید بیش از مثلاً 500 یا 600 دلار خرج کنید، این روزها زیاده روی کردن سخت است.

البته برخی از دستگاه ها بهتر از سایرین هستند (در غیر این صورت احتمالاً شغلم را از دست خواهم داد)، اما پیشرفت در صنعت باعث شده است تا محصولات بادوام تر و باتری های طولانی تر و مشخصات بهتری داشته باشند. در نتیجه، پیری برنامه ریزی شده آن چیزی نیست که قبلا بود. مطمئناً همیشه تعداد کمی از طرفداران مشتاق وجود خواهند داشت که بدون در نظر گرفتن جزئیات (احتمالاً با چندین نفر از آنها کار می کنند) به ارتقاء سالانه نیاز دارند. اما به طور کلی، تلفن‌ها بهتر هستند و مردم آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند – یک مثبت تمیز برای محل‌های دفن زباله، اما یک نشانه قوی برای فروش.

این چیزها از یک دسته بالغ انتظار می رود. امسال پانزدهمین سالگرد تولید آیفون است. اولین دستگاه اندرویدی سال آینده به این مرحله می رسد. اما کاهش فروش توسط همه گیری تسریع شد. اولین مورد این واقعیت ساده بود که مردم خانه های خود را ترک نمی کنند. درآمد قابل تصرف به یک عامل انگیزشی تبدیل شده است، زیرا برخی شغل خود را از دست داده اند و برخی دیگر استراحت کرده اند (البته به استعفای بزرگ بعدی اشاره نکنیم). پولی که مردم برای وسایل الکترونیکی خرج کردند صرف تجهیز دفاتر خانه شد.

سپس قطع شدن زنجیره تامین و کمبود تراشه اتفاق افتاد. این بدان معناست که آن دسته از افرادی که می خواهند ارتقاء دهند در بسیاری از بازارها نمی توانند. جای تعجب نیست که این مشکلات تأثیر نامتناسبی بر شرکت‌های کوچک‌تر با تأثیر کمتر بر تولیدکنندگان تراشه و قطعات داشته است.

مقدر بود که با هر معیاری، MWC عجیبی باشد. در سال 2020، این یکی از اولین رویدادهای بزرگ فناوری بود که یک ماه و نیم پس از اینکه CES درست زیر سیم رفت، متوقف شد. نمایش سال گذشته در مقیاس بسیار کوچکتر برگزار شد. امسال، شانس CES/MWC وارونه شد، به نظر می‌رسد که نسخه دوم بدترین نسخه omicron را که پیش از نمایشگاه وگاس برخی از بزرگ‌ترین نام‌های فناوری را معرفی کرده بود، از دست داده است. ناگفته نماند رویداد بزرگ جهانی دیگری که باید در اینجا تأثیر داشته باشد.

امسال در برنامه حضور نخواهم داشت. در نهایت، واقعاً چندان منطقی نبود، مهم نیست که چقدر از اینکه یک هفته در بارسلونا را از دست دادم، غصه می خوردم. این یکی از پاداش های بزرگ این کار بود. این یک نمایش جذاب در یکی از شهرهای بزرگ جهان است که پر از انواع ماجراهای عجیب TechCrunch است. شاید روزی درباره هشت نفری که ممکن است به چنین چیزی علاقه مند باشند، خاطرات بنویسم.

به طور حکایتی، به نظر می رسد برای یک نمایش بزرگ که چند روز دیگر شروع می شود، سر و صدای زیادی وجود ندارد. علاوه بر ابهامات کلی پیرامون رویدادهای بزرگ و شخصی، عوامل متعددی وجود دارد که به نظر می رسد به پایان روزهای MWC به عنوان پیشروترین سایت راه اندازی گوشی های هوشمند در جهان اشاره می کند. مطمئناً به عنوان یک رویداد بزرگ برای شبکه‌های تلفن همراه و زیرساخت‌ها باقی مانده است، حتی اگر بخشی از تابش خیره کننده به بیرون ناپدید شده باشد.

گرایش گسترده‌تری برای شرکت‌ها وجود دارد که راه‌های اپل را دنبال کنند و انتخاب کنند که دستگاه‌ها را در رویدادهای خودشان با شرایط خودشان راه‌اندازی کنند. این امر مجدداً توسط همه گیری تسریع شد، زیرا شرکت ها مجبور شدند زیرساخت های خود را برای ارائه از راه دور ایجاد کنند. سامسونگ در اوایل ماه جاری با معرفی S22 این کار را انجام داد. البته، هر شرکتی مالک اپل یا سامسونگ (یا از این نظر، گوگل) نیست، بنابراین پیوند رویدادهایی مانند MWC یا CES هنوز منطقی است.

صنعت موبایل به طور کلی نیز در چند سال اخیر دستخوش تغییرات چشمگیری شده است. ال جی تولید گوشی را متوقف کرده است. ممکن است HTC هنوز در حال ساخت آنها باشد، اما حداقل به شکلی چشمگیر از این دسته فاصله گرفته است – قابل توجه برای سازنده اولین گوشی اندرویدی فوق الذکر. این در حالی است که هواوی این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، از جمله تحریم هایی که مانع استفاده از سیستم عامل اندروید و تراشه های کوالکام می شود. اگرچه ممکن است چند گوشی HarmonyOS واقعی را ببینیم؟

در مورد آخر، فکر می کنم منصفانه است که بگوییم چرخه راه اندازی Qualcomm Snapdragon مقداری از هوا را از Fira de Barcelona بیرون کشیده است. در حالی که استفاده از جدیدترین پرچمدار اسنپدراگون واقعاً تفاوتی ندارد (کوالکام کمتر از یک سوم بازار جهانی تراشه موبایل را در اختیار دارد)، شرکت‌ها می‌توانند با قرار گرفتن در میان اولین‌هایی که آن را به بازار عرضه می‌کنند، مزیت کمی کسب کنند. از آنجایی که رویداد بزرگ کوالکام در دسامبر هر سال برگزار می‌شود، عرضه‌ها در اوایل سال همچنان افزایش می‌یابد.

لنوو به تازگی یک گوشی جدید موتورولا به نام Edge Plus را معرفی کرده است که نشان می دهد این برند عمدتاً متمرکز بر بودجه به مرز 1000 دلار نزدیک می شود. این بدان معنی است که والدین او احتمالاً به لپ تاپ ها می چسبند. به طور مشابه، انتظار می‌رود سامسونگ پس از نمایش گلکسی S22 به دنیا، از این نمایشگاه برای معرفی گلکسی بوک جدید استفاده کند. من حدس می‌زنم که هر دوی آنها از نظر فنی واجد شرایط “موبایل” هستند، اما همانطور که گوشی هوشمند نشان می‌دهد، هیچ کدام واقعاً تصویر MWC را تقویت نمی‌کنند.

این خیلی از بازیکنان بزرگ را رها نمی کند. علاوه بر سر و صدای احتمالی از اردوگاه هواوی، که می‌خواهد راه خود را از خاک بیرون بیاورد، دیگر سازندگان چینی می‌توانند بخشی از خلاء را در اینجا پر کنند. برند OnePlus Oppo از پرچمدار خود در نمایشگاه CES رونمایی کرده است، اما شرکت مادر می تواند از این فرصت به عنوان فرصتی برای دریافت مطبوعات استفاده کند.

همین امر در مورد TCL نیز صدق می کند، که به کار بر روی ایجاد نام تجاری خود ادامه می دهد. در همین حال، شیائومی و ویوو در تلاش هستند تا خود را خارج از بازار خانگی خود و هند تثبیت کنند – اگرچه بازارهای شماره یک و دو گوشی های هوشمند در حال حاضر فضای زیادی برای رشد ارائه می دهند.

با توجه به برگزاری MWC در هفته آینده، هنوز خیلی زود است که بگوییم همه اینها دقیقاً کجا نمایش را ترک می کند – و در کل صنعت. در بهترین حالت، این یک دوره انتقالی در زمان عجیبی برای سازندگان سخت افزار است – یک نوجوانی ناخوشایند که صنعت به امید مواجهه با ناوشکن بزرگ بعدی به افق نگاه می کند.

درباره MWC 2022 TechCrunch بیشتر بخوانید