
بسیاری از صحبتها در مورد اسکوترهای الکترونیکی تحت سلطه رویدادهایی با وسایل نقلیه مشترک، شرکتهایی که آنها را به کار میگیرند و شهرهایی است که در آن قرار دارند. اما کارسون براون، یکی از بنیانگذاران و طراح اصلی Taur Technologies، یک نام تجاری اسکوتر الکترونیکی مستقر در لندن، می گوید که زمان آن رسیده است که اسکوترهای اشتراکی را از اسکوترها به عنوان وسیله نقلیه جدا کنیم.
Taur در سال 2019 روی صحنه رفت تا یک کمپین پیشسفارش برای اسکوترهای الکترونیکی ممتاز، براق و سفید خود راهاندازی کند که با عرشهای ساخته شدهاند که به سواران اجازه میدهد هنگام سواری به جلو نگاه کنند و چندین لاستیک قدیمی بزرگ. این طرح قرار بود در لندن عرضه شود، اما بریتانیا هنوز نتوانسته اسکوترهای الکترونیکی خصوصی را قانونی کند.
در عوض، Taur پس از جمع آوری 1.75 میلیون دلار از Trucks VC، یک شرکت VC مستقر در سانفرانسیسکو و متخصص در آینده حمل و نقل، در لس آنجلس راه اندازی شد. اگرچه گفتن این که بازار اسکوترهای برقی بالغ شده است دشوار است، اما مطمئناً به اندازه کافی دور است که ورود یک شرکت جدید به این صنعت قابل توجه باشد، اگر نه به طور بالقوه هیجان انگیز.
براون به TechCrunch گفت: «وقتی شروع کردیم، حدس میزنم اشتراکگذاری واقعاً گسترده بود، و ما تصمیمی مطمئن، جسورانه و احمقانه گرفتیم که بگوییم واقعاً فکر میکردیم که تبدیل به ملک خواهد شد. “بنابراین ما از فرصت در بازارهایی که این وسایل نقلیه را می پذیرند استفاده می کنیم و لس آنجلس را مکانی عالی می بینیم، نه تنها از نظر محصول، بلکه به این دلیل که برند را بخش بزرگی از کار خود می بینیم. ما ظاهر اسکیت را به یک فرد عادی تغییر خواهیم داد. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، کارمان تمام شده است.”
به عبارت دیگر، تاور می خواهد یک تغییر فرهنگی ایجاد کند که اسکوترها را نه به عنوان یک طاقچه یا “فعالیت مدنی درجه دوم” بلکه به عنوان یک روش جاه طلبانه حمل و نقل ببیند. براون گفت که اکثر شرکت های اسکوتر شخصیت چندانی ندارند و مطمئناً کار زیادی برای فرهنگ انجام نداده اند.
او گفت: «همیشه این بوده که آن را تا حد امکان ارزان کنید و تا جایی که می توانید بفروشید. ما به سمت این فرصت جذب شدیم که چیزی را ارائه دهیم که واقعاً در لبه و پیش زمینه بود و در واقع به محصولی تبدیل شد که مردم توصیه کردند.»
اسکوترهای Unagi را اسکوتر آیفون می نامند. نسل بعدی این برند که به تازگی معرفی شده است، مدل Eleven، یک اسکوتر هوشمند با ویژگی های پیشرفته برای کمک به سوارکار مانند تشخیص و هشدار اشیا، و همچنین بلندگوهای داخلی و غیره است. این وسیله نقلیه حدود 2860 دلار قیمت دارد و مدل استاندارد آن حدود 990 دلار است.
در حالی که Unagi از افراد مشهور با نفوذی مانند Iggy Pop برای بهبود فاکتور عالی در اسکوترهای خود استفاده کرده است، براون فکر نمی کند که این شرکت به اندازه کافی فاکتور فرم را به حد خود رسانده است. او امیدوار است استراتژی Taur برای ساخت یک اسکوتر کاملاً فکر شده از نظر طراحی که ظاهری جذاب داشته باشد و قیمت بالایی دارد (1495 دلار) به ایجاد تغییر فرهنگی مورد نیاز برای ترویج مالکیت کمک کند.

اعتبار تصویر: فن آوری های تاور
در خط مقدم این استراتژی ظاهراً عرشه رو به جلو قرار دارد که به سوارکاران این امکان را میدهد تا با هر دو پا روی دو سکوی پای تاشو موقعیتی را برای سوار شدن به “اسکی دوبل” بگیرند. به گفته براون، این به سوارکاران همان تصوری از جاده ای می دهد که اگر در نیمه راه و نیمه جلوتر بودند، مانند شما در اسکوترهای دیگر، نمی توانستند داشته باشند. او افزود که این به ثبات نیز کمک می کند.
براون گفت: “اگر هنگام اسکی به آن فکر کنید، می توانید میزان وزنی را که روی هر پا می گذارید تنظیم کنید و این امر علاوه بر دسته فرمان، وسیله نقلیه را به حرکت در می آورد.” “این یک احساس کمی متفاوت است. من لحظات زیادی از افرادی داشته ام که واقعاً سخت بوده اند و می گویند: “نه، من آن را همین طور که هست دوست دارم” و سپس آن را امتحان می کنند و می گویند: “باشه، حالا واقعاً فهمیدم.”
اسکوتر Taur دارای تایرهای بسیار بزرگ کانتیننتال است که 50 درصد بزرگتر از اکثر اسکوترهای الکترونیکی در دسترس هستند. همچنین با سه چراغ در دسترس است – چراغ جلو محفظه است که نه تنها دید عالی را برای راننده فراهم می کند، بلکه به سایر کاربران جاده نیز اجازه می دهد تا نور را از کنار و پشت راننده ببینند. همچنین یک چراغ ترمز مخصوص و همچنین یک چراغ برجسته در عقب وجود دارد که بر روی کالسکه می تابد تا آنها را کاملاً نمایان کند. و برای راحتی در سفر و ذخیره سازی آسان، اسکوتر نیز به خوبی جمع می شود.
براون گفت که در حال حاضر فقط در رنگ سفید موجود است، اما این انتخاب هم زیبایی شناختی و هم کاربردی است، و اضافه کرد که اسکوتر سفید نه تنها از دریای اسکوترهای سیاه و نقره ای موجود در بازار متمایز است، بلکه می تواند برای آنها بیشتر قابل مشاهده باشد. سایر کاربران جاده
براون گفت که تعداد زیادی از اسکوترهای موجود در بازار از یک فروشگاه دوچرخه معمولی غیرقابل استفاده هستند و کانال های خدمات مشتریان ضعیفی دارند. اسکوتر Taur مدولار طراحی شده است، به این معنی که از پنج ماژول تشکیل شده است که برای تعمیر و نگهداری راحت تر قابل تعویض هستند.
براون گفت: «ساخت شده برای ملک خارج از اتاق بود. «شما می توانید لاستیک را در کمتر از پنج دقیقه تعویض کنید و اگر اهرم لاستیک ندارید، می توانید از قاشق استفاده کنید. وقتی کاربر این وسایل نقلیه هستید و آنها را طراحی می کنید، می دانید که نوار چیست و می دانید که هیچ کس به آن ضربه نمی زند.
Taur باید پیشسفارش اسکوتر خود را در تابستان آغاز کند و از آگوست به بعد این استارتآپ مستقیماً به مصرفکنندگان در لسآنجلس بفروشد. اسکوترها دارای 30 روز ضمانت بازگشت وجه به همراه ضمانت خواهند بود. مشتریان در سایر نقاط ایالات متحده می توانند 100 دلار سپرده گذاری کنند تا جای خود را در لیست انتظار Taurus تضمین کنند.