
این هفته، در کنفرانس TrailblazerDX 2022، Salesforce مجموعه جدیدی از ابزارها و ادغامها را برای توسعهدهندگان کمکد معرفی کرد که برای نزدیکتر کردن مجموعه نرمافزاری Slack و Salesforce طراحی شدهاند. Salesforce که پلتفرم Salesforce for Slack نامیده میشود، میگوید که ابزار توسعه نرمافزار جدید «قدرتبخش» میشود. نیروی فروش توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه های Slack سفارشی که ظاهراً تجربه مشتری را در سازمان خود بهبود می بخشد.
طی سه سالی که Salesforce Slack را به مبلغ 27.7 میلیارد دلار خریداری کرد، این شرکت در موقعیتیابی پلتفرم چت به عنوان بخش مرکزی اکوسیستم محصول خود – هرچند آهسته – پیشرفت کرده است. آگوست گذشته، Salesforce از ادغام Slack با Sales Cloud، Service Cloud، Marketing Cloud و Tableau خبر داد، از جمله اعلانهای گردش کار که کانالهای Slack را در صورت ایجاد تغییرات در سفر بازاریابی بهروزرسانی میکنند. اخیراً، Salesforce گزینههای اشتراکگذاری رسانه جدیدی را در Slack و در سطح دولتی، GovSlack منتشر کرده است که برای مشتریان بخش عمومی با الزامات انطباق قوی طراحی شده است.
راب سیمن، معاون ارشد Slack، “هنگامی که خرید Slack توسط Salesforce کامل شد، ما کاملاً روی این موضوع متمرکز شدیم که چگونه ادغام این دو شرکت منجر به نتایج بهتر و روانتری برای مشتریان ما میشود – و ارزش منحصر به فردی را برای توسعهدهندگان و جامعه تجاری ارائه میکند.” مدیریت محصول برای پلتفرم، در یک مصاحبه ایمیلی به TechCrunch گفت. پلت فرم Salesforce برای Slack گام بعدی هیجان انگیز به سمت یکپارچگی عمیق است [Salesforce] در Slack، قرار دادن عملکردها – اقدامات، گردش کار، داده ها و اطلاعات کسب و کار – را از Salesforce درست در Slack، جایی که افراد قبلاً در آن کار می کنند، آسان تر از همیشه می کند.
برای این منظور، جعبه ابزار جدید Salesforce Flow Slack، بخشی از Salesforce Slack Platform، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با پشتیبانی از داده ها و اقدامات Salesforce، اتوماسیون های Slack بسازند. با Slack Actions، توسعهدهندگان میتوانند کارهای اساسی مانند ایجاد کانالهای Slack برای همکاری با سهامداران و ارسال بهروزرسانیهای وضعیت حساب برای همکاران را خودکار کنند. Screen Flow ها، یکی دیگر از اجزای Flow in Slack، به کاربران اجازه می دهد تا گردش های کاری چند مرحله ای بسازند. نیروی فروش که می تواند در Slack دوباره استفاده شود.
پلتفرم Salesforce for Slack همچنین کیت توسعه نرم افزار Apex for Slack (SDK) را معرفی می کند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد از زبان Apex Salesforce برای بازیابی سوابق مشتریان و ایجاد نماهای قابل استفاده مجدد استفاده کنند. SDK جدید – که از Block Kit، چارچوب UI Slack برای برنامههای Slack برای تولید خودکار کدهای فرانتاند ضروری استفاده میکند – همچنین از مسیریابی رویداد بین Slack و Salesforce و بالعکس، بدون میانافزار پشتیبانی میکند.
«توسعهدهندگان در حال حاضر در حال ساختن یکپارچهسازیهای پیچیدهای هستند که شامل راهحلهای میانافزار شخص ثالث، مقایسههای پیچیده دادهها و ابردادهها، مسیریابی رویداد و بسیاری پیشنیازهای دیگر است. اما Apex SDK for Slack به توسعه دهندگان Salesforce اجازه می دهد تا با استفاده از کدها و ابزارهایی که قبلاً با آنها آشنا هستند شروع به ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک توسعهدهنده ممکن است بخواهد میانبری در Slack بسازد که دادههای استفاده مشتری را جستجو میکند و آن را در کانال تیم حساب نمایش میدهد. می توانید یک برنامه کاربردی ساده ایجاد کنید که از Query Salesforce Object Query Language (SOQL) برای جمع آوری داده های مورد علاقه و نمایش آن در Slack استفاده می کند. Apex SDK از تمام لولهکشیهای اولیه مراقبت میکند، بنابراین میتوانید فقط بر منطق کسبوکار خود تمرکز کنید. از طرف دیگر، توسعهدهندگانی که قبلاً از برنامههای Salesforce استفاده میکنند یا با آن کار میکنند، میتوانند از Apex SDK با زبان کدنویسی آشنا برای توسعه آن برنامهها برای ادغام با Slack استفاده کنند.
برای همراهی با راه اندازی پلت فرم Salesforce برای Slack، Salesforce سه برنامه Slack را به صورت بتا (قبل از در دسترس بودن عمومی در ماه ژوئن) منتشر کرده است که با استفاده از ابزارهای توسعه دهنده جدید ایجاد شده اند: Sales Cloud for Slack، Service Cloud for Slack و Marketing Cloud برای سستی. Sales Cloud برای Slack بهروزرسانیهای وضعیت تیم فروش را خودکار میکند و سوابق نیروی فروش را حفظ میکند، در حالی که Service Cloud برای Slack موارد خدمات را به اعضای تیم به محض ورود اختصاص میدهد. در همین حال، Marketing Cloud برای Slack بهطور خودکار به تیمهای فروش Slack هنگام ایجاد مشتریان بالقوه هشدار میدهد.
سیمن گفت: «ما به ایجاد یکپارچگی بین Salesforce و Slack ادامه خواهیم داد تا مشتریان را قادر به استفاده از سیستم جامع سوابق Salesforce، بینش تجاری، ابزارهای قدرتمند و قابلیتهای پلتفرم عمیق کنیم – درست در جایی که افراد قبلاً در Slack با هم کار میکنند.» “ما برای هر یک از محصولات ابری Salesforce و راه حل های صنعتی ادغام خواهیم داشت. ما انتظار داریم که بسیاری از آنها در سال جاری در دسترس عموم قرار گیرند، و زمانی که این ادغام ها منتشر شوند، چیزهای بیشتری برای اشتراک گذاری خواهیم داشت. ”
هنگامی که Salesforce برنامههای خود را برای خرید Slack در سال 2020 اعلام کرد، تحلیلگران تردید داشتند که این شرکت – که حق بیمه قابل توجهی برای سهام Slack پرداخت کرد – بتواند با موفقیت پلتفرم چت را روی پیشنهادات موجود خود لایهبندی کند. تحلیلگران UBS در آن زمان نوشتند که تاریخچه هم افزایی قانع کننده نیست، در حالی که تحلیلگران Mizuho Securities گفتند که مطمئن نیستند چقدر خوب است. [Salesforce] درآمد حاصل از این دارایی را تامین خواهد کرد.”
در سال 2020، تحلیلگران شرکتکننده در نظرسنجی Refinitiv پیشبینی کردند که Slack درآمدی معادل 876.3 میلیون دلار در سال مالی 2020 ایجاد خواهد کرد. (Slack تا فوریه 2021 دارای 156000 مشتری پرداخت کننده و بیش از 10 میلیون کاربر بود.) این بخشی از 17.1 میلیارد دلار درآمد استفاده نشده در آن سال است.
پلتفرم Salesforce برای Slack ممکن است مهمترین قدم برای Salesforce تا به امروز در یکپارچه سازی پلتفرم – و فروش متقابل باشد. اما با وجود رقابت مداوم از سوی رقبایی مانند تیم های مایکروسافت، گوگل چت و حتی زوم، مشخص نیست که ادغام نزدیک تر با محصولات Salesforce تا چه حد می تواند شکاکان را متقاعد کند که برای اشتراک Slack پرداخت کنند.
سیمن گفت، با فعال کردن بیش از 11 میلیون توسعهدهنده Salesforce برای ایجاد برنامههای Slack صرفهجویی در زمان در پلتفرم Salesforce بدون یادگیری زبان برنامهنویسی جدید، مقیاسپذیری انبوه برنامهها و گردشهای کاری Slack را هم در Salesforce و هم در Slack فعال میکنیم. هیچ فروشنده دیگری در بازار تا به حال چیزی شبیه به این را برای Slack ایجاد نکرده است و این نمونه ای از چگونگی Slack و نیروی فروش آنها با هم پلتفرم های خود را با هم نوآوری می کنند تا به هر تیم، بخش و شریک آنچه برای پیشبرد تجارت نیاز دارند، بدهند.
Salesforce انتظار دارد که Flow in Slack در ماه ژوئن به صورت بتا عرضه شود و در اکتبر در دسترس عموم قرار گیرد. آزمایشی برای Apex SDK برای Slack به طور آزمایشی در ماه ژوئن منتشر می شود و فوریه آینده به مالکیت عمومی منتقل می شود.