بیش از پنج سال پیش، فولکس واگن چشم انداز خود را برای نسل بعدی وسایل نقلیه نشان داد – یک مفهوم ون دو رنگ زرد و سفید لیمویی شاد که نشان دهنده زندگی گذشته ون T1 بود و آینده برقی و متصل را در بر می گرفت.
این آینده ون برقی بالاخره فرا رسید. حداقل برای اروپا.
فولکس واگن روز چهارشنبه دو نسخه از مینی بوس برقی – ID را ارائه کرد. Buzz و ID. Buzz Cargo – که در سه ماهه سوم سال جاری به عنوان بخشی از برنامه این خودروساز برای فروش بیش از 1 میلیون خودروی الکتریکی در سال تا سال 2025 در اروپا به فروش می رسد. به ویژه، کمبود قیمت و محدوده پیش بینی شده وجود داشت. ون.
مصرف کنندگان آمریکایی که می خواهند یک خودروی الکتریکی بخرند باید یک سال دیگر یا بیشتر صبر کنند. به گفته این خودروساز آلمانی، مدل سواری شاسی بلند در سال 2023 در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد و در سال 2024 به فروش خواهد رسید.
درست مانند مفهوم، نسخه تولید ID. Buzz و پسر عموی بار آن بر اساس کیت درایو الکتریکی مدولار سازنده خودرو یا MEB هستند. MEB یک سیستم ماژولار انعطاف پذیر – در واقع ماتریسی از قطعات مشترک – است که برندهای گروه فولکس واگن، از جمله آئودی، سیت، اشکودا و فولکس واگن، از آن برای بهبود کارایی و سودآوری تولید خودروهای الکتریکی استفاده می کنند.
حدود 30 درصد از تمام خودروهای الکتریکی در گروه فولکس واگن در حال حاضر مبتنی بر MEB هستند، از جمله فولکس واگن ID.3، یک هاچ بک الکتریکی که فقط در اروپا فروخته می شود، و فولکس واگن ID. 4 جیپ و کارت شناسایی. 5 همراه با انواع مختلف آئودی Q4 e-tron. تا سال 2025، این خودروساز بیش از 80 درصد انتظار دارد.
البته تفاوت های اساسی بین ون مفهومی که در ژانویه 2017 رونمایی شد و نسخه های تولیدی که در دسترس مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت، وجود دارد. برای مثال ID. Buzz یک “حالت خودکار” نخواهد داشت که در آن فرمان جمع می شود و در داشبورد ادغام می شود و سپس مسافران خود را به مقصد می رساند.
کارت شناسایی Buzz و همتای باری آن در کارخانه اصلی خودروهای تجاری فولکس واگن در هانوفر تولید می شوند، جایی که این شرکت قصد دارد بسته باتری خود را به مینی بوس ها منتقل کند. این خودروساز در حال سرمایه گذاری حدود 100 میلیون یورو در ساخت سیستم باتری در کارخانه است.
مهره و ولت
اعتبار تصویر: فولکس واگن
نمای بیرونی، از جمله رنگ دو رنگ، تا حد زیادی با مفهومی که واقعاً از ون اصلی T1 گرفته شده است، که برای اولین بار در سال 1950 عرضه شد، تغییری نکرده است. Buzz در 11 رنگ شامل هفت رنگ تک رنگ مانند سفید، نقره ای، زرد لیمویی، آبی، نارنجی، سبز و مشکی عرضه خواهد شد. چهار گزینه دو رنگ وجود خواهد داشت که همیشه رویه های سفید و زرد، آبی، سبز یا نارنجی لیمویی دارند.
فولکس واگن در نهایت به مصرف کنندگان انواع پیکربندی باتری و فاصله بین دو محور را ارائه خواهد کرد. در حال حاضر اولین نسخه های اروپایی این دو ون به یک باتری 82 کیلووات ساعتی نصب شده در کف و یک موتور محور عقب مجهز خواهند شد که 201 اسب بخار قدرت و 229 پوند گشتاور تولید می کند. حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به 90 مایل در ساعت محدود خواهد شد.
شناسه فولکس واگن سنجد اعتبار تصویر: فولکس واگن
هر دو شناسنامه اروپایی نسخه های Buzz با چرخ های فولادی 18 اینچی و فاصله بین دو محور استاندارد 117.6 اینچ و طول کل 185.5 اینچ طول و 78.1 اینچ عرض در دسترس خواهند بود. این شناسه را تنظیم می کند. Buzz نزدیک است، اما نه کاملاً یکسان، به فاصله محوری و طول VW Eurovans (Westies)، که تولید آن پس از سال 2003 متوقف شد.
کارت شناسایی Buzz دارای یک کانکتور CCS و توانایی شارژ باتری از 5٪ تا 80٪ در 30 دقیقه با استفاده از شارژر سریع DC است. کارت شناسایی خط مدل Buzz با قابلیت plug-and-play وارد بازار نخواهد شد، ویژگی نرم افزاری که به راننده این امکان را می دهد تا بدون نگرانی در مورد استفاده از کارت اعتباری یا کارت عضویت، شارژر عمومی را سوار شود و شارژ را شروع کند. این شرکت گفته است که در آینده از طریق یک به روز رسانی نرم افزار در دسترس خواهد بود.
در اروپا ID. Buzz و نسخه باری آن می توانند در دو جهت شارژ شوند که به خودرو اجازه می دهد انرژی را از باتری خود به داخل خانه منتقل کند. این شرکت گفت که در آینده می توان از این برای تثبیت شبکه استفاده کرد، اگرچه باید توجه داشت که این شرکت جدول زمانی ارائه نکرده است. انتقال برق و ارتباط از طریق جعبه دیواری دو طرفه DC اضافی انجام خواهد شد.
داخل شناسنامه سنجد
اعتبار تصویر: فولکس واگن
نسخه مسافری کارت شناسایی. Buzz با پنج صندلی شروع به کار خواهد کرد و بسته به سطح تجهیزات ممکن است کنترل صندلی برقی داشته باشد یا نباشد. اثاثه یا لوازم داخلی با تمام امکانات رفاهی مدرن از جمله کنترل های قابل تنظیم الکتریکی، عملکرد حافظه و حتی عملکرد ماساژ در دسترس خواهند بود. پیکربندی شش نفره و سه ردیفه بعداً ارائه خواهد شد.
در پشت یک نیمکت برای سه نفر وجود دارد که می توان آن را به طور کامل تا کرد یا به نسبت 40:60 تقسیم کرد. میزهای تاشو نیز در پشتی صندلی های جلو تعبیه شده است که اشاره ای دیگر به گذشته ون VW است. شاید یکی از جزئیات نفیس، گزینه تنظیم ارتفاع کف صندوق عقب باشد. در مجموع، حدود 39.6 فوت مکعب فضای چمدان وجود خواهد داشت.
نسخه باری به گونه ای طراحی خواهد شد که آنچه از نام آن نشان می دهد، برای حمل بسته ها انجام دهد. در پشت صندلیهای جلو یک دیوار ثابت وجود دارد که میتوان آن را طوری پیکربندی کرد که شامل یک پنجره و یک دهانه برای بارگیری وسایل باشد. فضای بار 137.7 فوت مکعب است و فضای کافی برای دو نفر برای نگهداری دو پالت استاندارد اروپایی وجود دارد.
راه های دیگری برای پیکربندی ID وجود خواهد داشت. در حال حرکت، مانند کنسول مرکزی قابل جابجایی و جداشدنی. در بالای کنسول، سطل های ذخیره سازی، یک محفظه 1.5 لیتری با درب چرخان برای نگهداری بطری آب و
کشوی 1.3 گالنی که می تواند تبلت یا لپ تاپ را در خود جای دهد.
تکنولوژی
اعتبار تصویر: فولکس واگن
کارت شناسایی Buzz همچنین با فناوری مورد انتظار همراه است، از جمله یک صفحه نمایش دیجیتال استاندارد 10 اینچی پشت فرمان و یک صفحه نمایش 10 اینچی اطلاعات سرگرمی که در مرکز قرار دارد. یک صفحه نمایش 12 اینچی با ناوبری یک گزینه است.
در زیر این نمایشگر مرکزی، کاربران یک نوار کنترل با دکمه های عددی و لغزنده های لمسی پیدا می کنند. لغزنده های لمسی برای تنظیم دما و حجم استفاده می شوند. دکمه هایی برای دسترسی به منوهای تهویه مطبوع، دستیار راننده، مشخصات راننده و عملکردهای پارکینگ.
با رانندگی به سمت فرمان، رانندگان اهرمی را پیدا می کنند که خودرو را به حالت خنثی، رانندگی یا دنده عقب تغییر می دهد. در سمت چپ فرمان، کنترل های دیجیتالی برای فعال کردن چراغ ها، گرم کردن و یخ زدایی شیشه جلو و شیشه عقب تعبیه شده است. در سمت راست دو فیش USB-C و یک سینی شارژ بیسیم وجود دارد که استاندارد نیز هست. از آنجایی که شما هرگز نمی توانید خیلی متصل شوید، دو کنسول وجود دارد، دو شاخه USB-C دیگر در کنسول مرکزی وجود دارد.
قابلیت اتصال و روشنایی
شاید یکی از جالبترین عناصر این باشد که VW چگونه از اتصال به اینترنت و نور استفاده میکند. این شرکت در اولین عرضه جهانی خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که VW ID. وسایل نقلیه Buzz قادر خواهند بود با زیرساخت های ترافیکی ارتباط برقرار کنند و با استفاده از استاندارد ارتباطی خاص مستقل از شبکه سلولی، اطلاعات مهم را دریافت و ارسال کنند.
کارت شناسایی Buzz در آج سایر وسایل نقلیه ID از محدوده و ویژگی های روشنایی محیط دنبال شد. نورپردازی استاندارد با 10 رنگ ارائه می شود، اگرچه گزینه ای برای افزایش آن به 30 وجود دارد. نورپردازی به صورت تعاملی طراحی شده است و کاربران می توانند با انتخاب رنگ ها یا حتی ترکیب های مختلف حال و هوا را تنظیم کنند.
چراغ ها همچنین اطلاعاتی از جمله چراغ قرمز را به راننده ارائه می دهند تا خطر و نیاز به توقف را نشان دهند.
فناوری دیگر شامل سیستم پیشرفته کمک راننده است. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد آنچه اتوبوس آمریکایی خواهد داشت وجود ندارد، اما نسخه اروپایی آن به صورت استاندارد با ویژگی هایی در دسترس خواهد بود که به حفظ خودرو در مسیر کمک می کند و علائم جاده را در داشبورد نشان می دهد. سیستمهای اضافی شامل کروز کنترل است که به طور خودکار او را از سایر وسایل نقلیه دور نگه میدارد و یک دستیار پارک، در میان گزینههای دیگر. یک ویژگی اضافی به نام Travel Assistant از داده های گروهی برای بهبود ایمنی جاده با اطلاعات رانندگی جمع آوری شده از سایر وسایل نقلیه که قبلاً از جاده استفاده کرده اند استفاده می کند. به گفته این شرکت، ایده این است که می تواند به نگه داشتن وسیله نقلیه در لاین بدون علامت گذاری کمک کند.