منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • اروپا به تعامل پذیری ارتباطات بله می گوید، زیرا با یک رژیم پایه جدید برای فناوری پیشرفته موافق است

اروپا به تعامل پذیری ارتباطات بله می گوید، زیرا با یک رژیم پایه جدید برای فناوری پیشرفته موافق است

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
اروپا به تعامل پذیری ارتباطات بله می گوید، زیرا با یک رژیم پایه جدید برای فناوری پیشرفته موافق است

اواخر روز پنجشنبه، اتحادیه اروپا در مورد جزئیات اصلاحات رقابتی بزرگ به توافق رسید که در آن قدرتمندترین و میانی‌ترین پلت‌فرم‌های فناوری مشمول مجموعه‌ای از قوانین اولیه در مورد اینکه چگونه می‌توانند و چگونه نمی‌توانند کار کنند – با تهدید جریمه‌های 10 درصدی خواهند بود. از گردش مالی سالانه جهان در صورت نقض الزامات (یا حتی 20٪ برای تخلفات مکرر).

در گفتگوهای سه جانبه بین شورای اروپا، پارلمان و کمیسیون که امروز حدود هشت ساعت به طول انجامید، سرانجام توافق شد که قانون بازارهای دیجیتال (DMA) برای شرکت های بزرگ ارائه دهنده “خدمات پلت فرم اصلی” – مانند شبکه های اجتماعی یا جستجو اعمال شود. موتورها – با ارزش بازار حداقل 75 میلیارد یورو یا گردش مالی سالانه 7.5 میلیارد یورو.

برای اینکه به‌عنوان به اصطلاح «دروازه‌بان» شناخته شوند و در نتیجه در محدوده DMA قرار بگیرند، باید حداقل 45 میلیون کاربر نهایی اتحادیه اروپا ماهانه و بیش از 10000 کاربر تجاری با قدمت بیش از 100 سال داشته باشند.

این امر غول های فناوری ایالات متحده از جمله اپل، گوگل و متا (فیس بوک) را به وضوح در دسترس قرار می دهد. در حالی که برخی از پلتفرم‌های نه چندان غول‌پیکر اما همچنان بزرگ اروپایی – مانند پلتفرم پخش موسیقی Spotify – به نظر می‌رسد از قرار گرفتن در معرض رژیم فعلی اجتناب کنند. (اگرچه سایر پلتفرم های اروپایی ممکن است در حال حاضر مقیاس کاهش دامنه را داشته باشند – یا به دست آورند.)

شرکت‌های کوچک و متوسط ​​معمولاً از تعیین متولیان امر مستثنی می‌شوند، زیرا هدف DMA هدف قرار دادن فناوری‌های بزرگ است.

این مقررات سال‌هاست که در حال شکل‌گیری بوده است – و قرار است یک رژیم پیشرفته کاملاً متفاوت را برای قدرتمندترین پلت‌فرم‌های فناوری معرفی کند، برخلاف اعمال بعدی قوانین ضدتراست، برخی غول‌ها تا کنون بدون تأثیر قابل توجهی بر سهم بازار، تا حد زیادی منحرف شده‌اند.

سرخوردگی از تحقیقات رقابتی پیشرو اتحادیه اروپا و اعمال تدابیری علیه غول‌های فناوری مانند گوگل – و نگرانی‌های گسترده در مورد نیاز به راه‌اندازی مجدد بازارهای دیجیتال و بازگرداندن رقابت شدید – محرک‌های کلیدی برای قانون‌گذاران این بلوک است.

وی در توضیح اظهارات آندریاس شواب، گزارشگر پارلمان اروپا در مورد این پرونده، گفت: «این توافق عصر جدیدی از مقررات فناوری در سراسر جهان را معرفی می کند. قانون بازارهای دیجیتال به سلطه روزافزون شرکت های بزرگ فناوری پایان می دهد. از این به بعد باید نشان دهند که اجازه رقابت عادلانه در اینترنت را هم می دهند. قوانین جدید به اجرای این اصل اساسی کمک خواهد کرد. به این ترتیب، اروپا رقابت بیشتر، نوآوری بیشتر و انتخاب بیشتر را برای مصرف کنندگان تضمین می کند.

در بیانیه حمایتی دیگری، سدریک او، وزیر دولت فرانسه در زمینه فناوری دیجیتال، افزود: «اتحادیه اروپا مجبور شده است طی 10 سال گذشته جریمه های بی سابقه ای را برای برخی اقدامات مضر تجاری توسط بازیگران دیجیتال بسیار بزرگ اعمال کند. DMA مستقیماً این اقدامات را ممنوع خواهد کرد و فضای اقتصادی عادلانه‌تر و رقابتی‌تری را برای بازیگران جدید و تجارت اروپایی ایجاد خواهد کرد. این قوانین کلیدی برای تحریک و باز کردن بازارهای دیجیتال، بهبود انتخاب مصرف کننده، اشتراک گذاری بهتر ارزش در اقتصاد دیجیتال و تقویت نوآوری هستند. اتحادیه اروپا اولین کسی است که چنین اقدام قاطعی را در این زمینه انجام می دهد و امیدوارم دیگران نیز به زودی به ما بپیوندند.

الزامات کلیدی مورد توافق توسط قانونگذاران مشترک اتحادیه اروپا شامل قابلیت همکاری برای پلتفرم های پیام رسانی است، به این معنی که پلتفرم های کوچکتر می توانند به خدمات دروازه بان غالب نیاز داشته باشند تا در صورت درخواست باز شوند و به کاربران اجازه تبادل پیام، ارسال فایل یا برقراری تماس ویدیویی از طریق برنامه های پیام رسانی، گسترش انتخاب و مقابله با اثرات شبکه معمولی پلتفرم‌های اجتماعی که یک سرویس منجمد کننده نوآوری ایجاد می‌کنند.

این می‌تواند برای توانمندسازی کاربرانی که با سیاست‌های غول‌پیکری مانند متا مخالف هستند، که مالک فیس‌بوک مسنجر و واتس‌اپ است، مخالف هستند، اما احساس می‌کنند نمی‌توانند به یک رقیب تبدیل شوند، زیرا گرافیک اجتماعی آن‌ها در اختیار دروازه‌بان قرار می‌گیرد. توانایی ارسال پیام به دوستان خود را افزایش دهد.

بحث هایی در مورد اینکه آیا قابلیت همکاری پیام ها در مذاکرات سه جانبه باقی خواهد ماند یا خیر وجود داشته است. وجود دارد – اگرچه قابلیت همکاری پیام های گروهی قرار است در مراحلی در مدت زمان طولانی تری نسبت به پیام های یک به یک معرفی شود.

درک انگیزه بزرگ اروپا برای بازنویسی کد دیجیتال

شواب در صحبت با TechCrunch قبل از چهارمین و آخرین جلسه سه جانبه امروز، بر اهمیت مفاد قابلیت همکاری تاکید کرد.

او به ما گفت: «مجلس همیشه روشن بوده است که قابلیت همکاری برای ارتباطات باید فراهم شود. “او خواهد آمد – در عین حال باید از او محافظت شود. اگر رگولاتورهای مخابراتی بگویند که امکان ارسال چت های گروهی رمزگذاری شده از سر به انتها در 9 ماه آینده وجود ندارد، در اسرع وقت این کار انجام می شود، هیچ شکی در آن وجود نخواهد داشت.

به گفته شواب، سرویس‌های پیام‌رسانی که مشمول الزامات قابلیت همکاری هستند، باید APIهای خود را برای رقبا باز کنند تا پیام‌های قابل همکاری برای عملکردهای کلیدی ارائه کنند – این الزام عمداً نامتقارن است، به این معنی که سرویس‌های پیام‌رسان کوچک‌تر که تحت پوشش DMA نیستند، نخواهند بود. باید به دروازه بان ها باز شود، اما ممکن است خودشان با Big Tech تماس بگیرند.

شواب گفت: «اولین ویژگی‌های اساسی پیام‌رسانی پیام‌های کاربر به کاربر، تماس‌های ویدیویی و صوتی و همچنین انتقال اولیه فایل (عکس‌ها، فیلم‌ها) خواهد بود و سپس با گذشت زمان ویژگی‌های بیشتری مانند چت‌های گروهی ظاهر خواهند شد. : “همه چیز باید از انتها به انتها رمزگذاری شود.”

قابلیت همکاری برای خدمات رسانه های اجتماعی در حال حاضر روی یخ است و قانونگذاران اتحادیه اروپا توافق کرده اند که چنین مقرراتی در آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

در راه حل مهم دیگری که می تواند پیامدهای عمده ای برای مدل های کسب و کار دیجیتال غالب داشته باشد، صarliament موفق شد اصلاحیه را در نسخه قبلی پیشنهاد حفظ کند – به این معنی که رضایت صریح کاربران لازم است تا دروازه بان اطلاعات شخصی را برای تبلیغات هدفمند ترکیب کند.

IMCO پارلمان اروپا از محدودیت‌های مربوط به توانایی غول‌های فناوری برای اجرای تبلیغات ردیابی حمایت می‌کند

شواب گفت: “ترکیب داده ها و استفاده متقابل تنها با رضایت صریح امکان پذیر خواهد بود.” “این به ویژه برای اهداف تبلیغاتی صادق است و همچنین برای ترکیبی از داده های شخص ثالث (مانند فیس بوک با اشخاص ثالث) صدق می کند. این به معنای کنترل بیشتر برای کاربران است که آیا می‌خواهند بین دستگاه‌ها/سرویس‌ها، حتی خارج از شبکه‌های فناوری بزرگ (بنابراین داده‌های شخص ثالث) ردیابی شوند یا خیر و آیا می‌خواهند تبلیغات ردیابی را دریافت کنند.

در نهایت، برای جلوگیری از خستگی رضایت، مجلس تعداد دفعاتی را که دروازه‌بانان می‌توانند در صورت رد یا انصراف از این اقدامات، مجدداً درخواست رضایت کنند، محدود می‌کند: یک بار در سال. این برای من بسیار مهم بود – در غیر این صورت اگر دروازه‌بان فقط بتواند هرزنامه را برای کاربران ارسال کند تا زمانی که تسلیم شوند، رضایت بی‌معنی خواهد بود.

یکی دیگر از الزامات مورد حمایت پارلمان که از مذاکرات پس از سه جانبه جان سالم به در برده است این است که کاربران باید در انتخاب مرورگر، دستیاران مجازی یا موتورهای جستجوی خود در زمانی که چنین سرویسی توسط دربان اداره می شود، آزاد باشند، به این معنی که صفحه های انتخاب به جای پیشبرد تنظیمات پیش فرض انتخاب شده، انتخاب خواهند شد. هنجار جدید در این مناطق برای پلت فرم های محدوده.

اگرچه ایمیل – گزینه دیگری که اغلب ترکیبی است و سرویس ایمیل رمزگذاری شده سرتاسر اروپایی ProtonMail ادعا می کند که باید صفحه انتخاب را نیز دریافت کند – به نظر نمی رسد که شامل آن شود، و قانونگذاران آن را به “مهم ترین نرم افزار” محدود می کنند. گفت شورا.

سایر تعهدات باربران در متن توافق شده شامل موارد زیر است:

  • تضمین می کند که کاربران حق لغو اشتراک از خدمات پلتفرم اصلی را تحت شرایطی مشابه با اشتراک دارند
  • به توسعه دهندگان برنامه اجازه می دهد تا به ویژگی های اضافی گوشی هوشمند (مانند تراشه NFC) دسترسی منصفانه داشته باشند.
  • به فروشندگان اجازه دهید به داده های بازاریابی یا تبلیغاتی خود در مورد عملکرد پلت فرم دسترسی داشته باشند
  • کمیسیون اروپا را از تملک و ادغام خود مطلع کنید

و از جمله محدودیت ها مقرراتی است که دروازه بان ها نمی توانند:

  • برای رتبه بندی محصولات یا خدمات خود بالاتر از دیگران (همچنین به عنوان ممنوعیت ترجیح خود شناخته می شود)
  • برای استفاده مجدد از داده های شخصی جمع آوری شده در طول یک سرویس برای اهداف سرویس دیگر
  • ایجاد شرایط ناعادلانه برای کاربران تجاری
  • برنامه های نرم افزاری خاصی را از قبل نصب کنید
  • از توسعه‌دهندگان برنامه‌ها می‌خواهد که از خدمات خاصی (مانند سیستم‌های پرداخت یا ارائه‌دهندگان هویت) استفاده کنند تا در فروشگاه‌های برنامه فهرست شوند

کمیسیون مسئولیت کامل اجرای DMA را بر عهده خواهد داشت – و آزادی عمل فوری در برابر غول‌های فناوری متخلف را خواهد داشت و به متن اجازه می‌دهد تا در یک گفتگوی نظارتی شرکت کند تا اطمینان حاصل شود که دروازه‌بان‌ها درک روشنی از قوانین دارند (یعنی در عوض رسیدن مستقیم به یک پنالتی بزرگ).

توافق امروز در مورد متن موقت DMA تقریباً آخرین مرحله از سفر طولانی به سمت پیشنهاد تبدیل DMA به قانون است. اما هنوز چند حلقه برای قانونگذاران اروپایی وجود دارد که باید از آن عبور کنند.

متن قانونی نهایی هنوز باید توسط پارلمان و شورا تصویب شود (اما دستیابی به توافق اجماع در وهله اول معمولاً موضوع بسیار دشوارتری است). سپس، پس از رای گیری نهایی، متن در سفر رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد و این مقررات 20 روز بعد – با شش ماه برای کشورهای عضو برای اجرای آن در قوانین ملی – لازم الاجرا خواهد شد.

کمیسیونرهای اتحادیه اروپا فردا یک سری جلسات توجیهی – بدون شک بسیار شادی آور – برگزار خواهند کرد تا جزئیات دقیق توافقات را روشن کنند، بنابراین انتظار تحلیل بیشتری را داشته باشید.

اروپا طرح خود را برای راه اندازی مجدد قوانین دیجیتال و رام کردن غول های فناوری ارائه می کند

بنیاد وب طراحی فریبنده ای به خود می گیرد