از آنجایی که Dropbox بر روی سود تمرکز می کند، به شدت نیاز به کسب سود دارد

از آنجایی که Dropbox بر روی سود تمرکز می کند، به شدت نیاز به کسب سود دارد

سرویس ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری فایل‌های مصرف‌کننده و تجاری، Dropbox درآمد سه‌ماهه اول خود را فردا گزارش می‌دهد، و برای یونیکورن سابق و شرکت سهامی عام امروز، ریسک‌ها بسیار بالا به نظر می‌رسند.

دراپ باکس در حال ورود به سال رشدی است که در نوجوانان گیر کرده است و انتظار می‌رود رشد در سال 2022 حتی رشد کندتری را نشان دهد.

اعلامیه Dropbox در روز پنجشنبه می تواند داستان رشد شرکت را تقویت کند، مسیر آن را برای سال افزایش دهد، قیمت سهام آن را افزایش دهد و سرمایه گذاران را مطمئن کند. متناوبا، برعکس ممکن است. اگر Dropbox سودهایی را گزارش کند که جامعه سرمایه گذاری را ناامید کند، شرکت ممکن است شاهد کاهش بیشتر قیمت سهام خود باشد.

این شرکت دارای بالاترین قیمت در 52 هفته گذشته 33 دلار به ازای هر سهم است. سهام امروز صبح بیش از 2 درصد کاهش یافت و به 21.30 دلار رسید، اما از 19.90 دلار به پایین ترین سطح 52 هفته اخیر رسید. Dropbox دارای ارزش بازار کمی بیش از 8 میلیارد دلار است.

این نوع عملکرد، با کاهش رتبه‌بندی، کاهش رشد و رکود قیمت سهام، طعمه‌ای برای معاملات تصاحب است، به این معنی که توانایی Dropbox در کسب درآمد از کسب‌وکار عملیاتی خود می‌تواند به آن کمک کند تا به هدفی جذاب برای خریدهای متخاصم تبدیل شود.

ایده فقط نظریه پردازی نیست. رقیب سابق Dropbox Box اخیراً به خاطر رهبری خود با سرمایه گذاران به مشکل خورد و عملکرد Zendesk آن را در مقابل سرمایه گذاران خارجی قرار داد و شرکت پشتیبانی مشتری را مجبور کرد که پیشنهاد خرید را رد کند.

با ارزیابی‌های فناوری به دور از اوج‌های تاریخی اخیر، Dropbox می‌تواند هدف شرکت‌های سهام خصوصی قرار گیرد و گزارشی در مورد سودهای بد می‌تواند باعث معاملات ناخواسته شود. بیایید در مورد آخرین نتایج و مورد انتظار شرکت صحبت کنیم، اینکه چقدر می تواند آسیب پذیر باشد و در نهایت چه کسی ممکن است بخواهد آن را بخرد (اگر اینطور باشد).

جستجو برای رشد پایدار

در سه ماهه چهارم سال 2021، Dropbox درآمد 565.5 میلیون دلاری را گزارش کرد که 12.2٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در کل سال، دراپ باکس حتی بهتر عمل کرد و با 12.7 درصد رشد به حدود 2.158 میلیارد دلار درآمد در سال رسید.

رشد سریع؟ خیر جامد؟ مطمئن. اما زمانی که دراپ باکس در جریان آخرین تماس‌های درآمدی خود در سال 2021 به مسیر خود نگاه کرد، انتظارات شرکت برای امسال کمتر دلگرم کننده بود. برای سال 2022، Dropbox انتظار دارد 2.32 تا 2.33 میلیارد دلار درآمد کل داشته باشد، ارقامی که منجر به رشد از 7.51٪ به 7.97٪ می شود که، صادقانه بگویم، عالی نیست.

رشد تک رقمی جایی نیست که هیچ شرکت دولتی بخواهد در آن شرکت کند – مگر اینکه سود سهام زیادی وجود داشته باشد و از پایین نگه داشتن هزینه ها خوشحال نباشد. Dropbox چنین شرکتی نیست.

شایان ذکر است که دستورالعمل های Dropbox برای سه ماهه اول از 557 میلیون دلار به 560 میلیون دلار درآمد، انتظارات فعلی تحلیلگران است، به گفته یاهو فاینانس. در همان زمان، ما نمی‌دانیم که اگر Dropbox درآمد معمولی 558.95 میلیون دلاری را گزارش کند، سرمایه‌گذاران مشتاق خواهند بود.

نتیجه تغییر داستان دراپ باکس چه خواهد بود؟ به نظر ما، برای اینکه روحیه را متزلزل کند، در حال ضربه زدن به درآمدها در سه ماهه اول است و حداقل کمی دستورالعمل های سال را گسترش می دهد. در غیر این صورت، ممکن است به دنبال شروع یک ساعت شمارش معکوس باشیم.

آیا خریداران می توانند شروع به چرخیدن کنند؟

مکان های مختلفی وجود دارد که دراپ باکس می تواند خانه جدیدی پیدا کند. بارزترین آن سرمایه خصوصی است – فروش شرکت به یک نهاد مالی. چنین معاملاتی معمولاً با هدف شرکت‌های مولد پول نقد با رشد کندتر است که می‌توانند بدهی‌های سنگین را حفظ کنند و ممکن است شانسی برای هزینه‌های کمتر یا حتی رشد سریع‌تر داشته باشند.