
پول یک واکنش زنجیره ای ایجاد می کند. هر چه بیشتر داشته باشید، بیشتر می توانید درآمد کسب کنید. اما اگر آن را نداشته باشید، می تواند اثر نامطلوبی داشته باشد. این در مورد داده ها نیز صدق می کند. حجم عظیم اطلاعات توانایی بانک ها را برای حمایت از مشتریان بهبود می بخشد، اما موسسات مالی باید بدانند چگونه از آن استفاده کنند.
مشتری امروز بانک به شدت نیاز به راهنمایی بانک ها دارد، خواه خرج کردن، پس انداز، استقراض، برنامه ریزی یا همه موارد فوق. به هر حال، از هر سه آمریکایی دو نفر امروز با مشکلات مالی خود دست و پنجه نرم می کنند.
علاوه بر این، وفاداری آنها به راحتی تغییر می کند، با توجه به اینکه غیربانک ها با فرآیندهای شمول فوری در دسترس هستند. بانک های مدرن با چالش ملاقات با مشتریان خود، بررسی انگیزه های پشت تصمیمات مالی خود و بهبود وفاداری خود مواجه هستند.
با این حال، بدون دانستن اینکه باید به دنبال چه دادههایی باشید و چگونه نیازهای فردی مشتریان خود را درک کنید، رویکردهای رایج و طبقهبندی ضعیف پروفایلهای کاربری، مشتریان را از حمایت مالی کافی و وضعیت مالی یکسان محروم میکنند، اگر نه بدتر.
برای اینکه کاربر بتواند زندگی خود را با شما به اشتراک بگذارد، ابتدا باید مزایای واقعی این کار را درک کند.
بیایید ببینیم چگونه بانکهای مدرن میتوانند از دادهها استفاده کنند و برای بهبود سلامت مالی مصرفکنندگان اعتماد ایجاد کنند.
نکات کلیدی برای بانک های مدرن
بانکها باید بدانند که سابقه مالی قبلی و ویژگیهای آنهایی که بهعنوان مشابه طبقهبندی میشوند، به سادگی هستند ملاحظات اولیه به مشتری در دست
فرض کنید یک زن جوان به یک کت 1000 دلاری علاقه دارد. الگوریتمها به شما گفتند که زنان هم سن و سال او این را خریدند و سیستم شما شروع به ارسال اعلانهایی درباره BNPL کرد. اما اگر یک زن شغل خود را از دست بدهد چه اتفاقی می افتد؟ اگر نتواند پرداخت BNPL خود را انجام دهد چه؟
BNPL می تواند راهی مناسب برای خریدهای بزرگ با نرخ بهره جذاب باشد، اما در مواقع اضطراری می تواند به پرداخت کارت اعتباری متوسل شود. این باعث افزایش عمر این بدهی BNPL می شود و در عین حال بهره اضافی را نیز اضافه می کند. حتی اگر شغل جدیدی پیدا کند، ممکن است مشکلات مالی بیشتری را پشت سر گذاشته باشد که مزایای BNPL را نفی می کند.
همه چیز به کل تصویر مربوط می شود. بانکداری باز اطلاعاتی را از حسابهای اصلی مشتریان خود در اختیار بانکهای فینتک قرار میدهد تا به شما اطلاع دهد از کجا خرید میکنند، چقدر برای محصولات خاص خرج میکنند، آیا خودرو دارند و اطلاعاتی درباره خانوادهشان. با این حال، حفظ آخرین مقررات حفاظت از داده به این معنی است که شما باید دائماً عملیات خود را تنظیم کنید.
بانک های مدرن باید اطمینان حاصل کنند که از قوانین حریم خصوصی و امنیتی پیروی می کنند تا داده های مشتریان خود را ایمن کنند. طبق قانون حقوق مصرفکننده و قانون Gramm-Leach-Bliley (GLBA)، بانکها باید به دلایلی که با رضایت شخص مورد توافق قرار گرفتهاند، به شدت از دادهها استفاده کنند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که مصرف کنندگان متوجه می شوند که بانک آنها چگونه از اطلاعات شخصی آنها با اشخاص ثالث استفاده می کند.
در اینجا سه مرحله وجود دارد که بانکهای مدرن میتوانند برای مقابله با نقاط دردناک خود دنبال کنند.