
کارآمدتر کردن فرآیند استخدام به طوری که بتوانید بهترین نامزدها را از بالای قیف فیلتر کنید، یکی از بزرگترین چالشهای پیش روی مدیران استخدام است.
مصاحبههای سنتی دیگر آن را محدود نمیکنند، اما مصاحبههای ویدئویی ناهمزمان (AVI) جایگزینی است که برخی از شرکتها برای انتخاب نامزدها و در عین حال صرفهجویی در هزینه و زمان از آن استفاده میکنند.
به جای یک مکالمه بلادرنگ، نامزدهای وبکم ویدئویی را با مجموعهای از سوالات مصاحبه تماشا یا گوش میکنند و مدت زمان مشخصی برای بررسی و پاسخ دریافت میکنند. سپس پاسخ های آنها توسط هوش مصنوعی، یک مدیر استخدام یا ترکیبی از این دو بررسی می شود.
به این ترتیب استارتآپها و کسبوکارهای کوچک از AVI استفاده میکنند تا از فرآیند استخدام حداکثر استفاده را ببرند و بهترین کاندیداها را انتخاب کنند.
بهینه سازی برای تجربه مصاحبه خوب و برند کارفرما
“کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید” یک اصل تحسین برانگیز است، اما برداشت های اولیه تعیین می کند که مصاحبه چگونه پیش خواهد رفت. به گفته لینکدین، حتی قبل از درخواست کار، ۷۵ درصد از جویندگان کار ابتدا برند کارفرما را ارزیابی می کنند. شرکت ها می توانند از AVI برای کنترل داستان استفاده کنند و خود را در بهترین نور نشان دهند.
رایج ترین دلایلی که باعث می شود نامزدها نامزدها را به کارفرمایان بالقوه ارجاع دهند عبارتند از آزار و اذیت، سؤالات مزاحم و عدم سازماندهی ادعایی آنها.
برای شروع، شرکت خود را تا حد امکان شفاف و معتبر معرفی کنید. فرهنگ سازمانی و فلسفه شرکت خود را با نامزدهای بالقوه به اشتراک بگذارید – باید از همان ابتدا بدانید که آیا نامزد با محیط کار شما سازگار است یا خیر.
هنگامی که شما یک استارتاپ هستید، ایجاد اعتماد در بازار استعداد بسیار مهم است. در مورد چشم انداز خود و تأثیری که تاکنون داشته اید، با استفاده از مثال ها و مطالعات موردی در صورت امکان صحبت کنید. از فرآیند مصاحبه برای برجسته شدن به عنوان یک کارفرما استفاده کنید.
وضوح بسیار مهم است
ایجاد استراتژی استخدام یک فرآیند طولانی و پیچیده است. قبل از انجام آن، هر جزئیات باید به دقت مورد مطالعه قرار گیرد، به خصوص هنگامی که ابزارهای جدیدی در آن گنجانده شده است. قبل از تماس با متقاضیان، مطمئن شوید که فرآیند استخدام شما به خوبی ساختار یافته و واضح استقالب های مصاحبه را از تیم استخدام خود حذف کنید، بازخورد آنها را جمع آوری کنید و تغییرات را اعمال کنید.