
هنگامی که تیم مستقر در ویتنام پشت بازی رمزنگاری Axie Infinity ماه گذشته هک شد – هکرها بیش از 625 میلیون دلار از اتریوم از زنجیره بلوکی آن سرقت کردند و اکنون FBI انگشت اتهام را به سمت یک گروه تحت حمایت کره شمالی به عنوان مقصر نشانه رفته است – سوالات به سرعت مشخص شد که دقیقاً چه کسی اهداف مشتریان شرکت را تعیین می کند.
این شرکت بعداً اعلام کرد که از وجوه ترازنامه خود به همراه تزریق سرمایه 150 میلیون دلاری به رهبری بایننس برای جبران این تفاوت استفاده خواهد کرد، اما این قسمت به همراه یک شکایت جدیدتر در اوایل ماه جاری علیه سه سرمایه گذار ریسکی در صرافی ارزهای دیجیتال Uniswap سوالاتی را در مورد اینکه چه کسی در دنیای غیرمتمرکزتر، جایی که استارت آپ های وب 3 بر روی بلاک چین هایی مانند اتریوم و سولانا می سازند، در برابر چه چیزی محافظت می شود، ایجاد کرده است.
به نظر می رسد که در حال حاضر پاسخ – یا محصولات زیادی وجود ندارد. (با عرض پوزش از همه.)
به یک معنا، این نیازی به کشف مجدد کامل آنچه امروز در دسترس است ندارد. شرکتهای سرمایهگذاری مخاطرهآمیز و سرمایهگذاران مخاطرهپذیر فردی مدتهاست که از محصولات بیمهای برای محافظت از خود در برابر شکایتهایی که ممکن است توسط یک شرکت پرتفوی بدبخت یا مشتریان ناگوار آن علیه آنها مطرح شود، استفاده کردهاند. همکارانی که می توانند برای آزار و اذیت یا تبعیض یا فسخ نادرست شکایت کنند. و حتی توسط شرکای محدود خود، که می تواند شرکت را از بین ببرد.
کارشناسان بیمه می گویند خبر خوب برای این سرمایه گذاران این است که پوشش مدرن در اکثر موارد به اندازه کافی قابل توجه است تا از آنها محافظت کند، صرف نظر از آنچه که آنها تامین مالی می کنند.
در همین حال، استارتآپها – که پوششهای زیادی از جمله محافظت از مدیران و کارمندان خود و حمایت از آنها در برابر کلاهبرداری و جرایم سایبری ارائه میکنند – در موقعیت بسیار دشوارتری قرار دارند. جان والاس، مدیر ارشد بیمه در استارتآپ با پشتوانه ریسک Vouch و کهنهکار شرکتهای سنتی مانند Travelers و Zurich Insurance Group میگوید: «من فکر میکنم بیشتر نیازهای پوشش منحصربهفرد متوجه شرکتهای پرتفوی خواهد شد.
والاس سیاستهای جنایی فعلی را به عنوان مثال ذکر میکند که شامل استارتآپهایی برای سرقت پول و اوراق بهادار میشود و عمدتاً برای محافظت از شرکتها در برابر اختلاس و کلاهبرداری سایبری، از جمله تلاش شخص ثالث برای سرقت از شرکت طراحی شده است. مورد Axie Infinity).
او توضیح میدهد که مشکل این است که سیاستها «بهطور خاص شامل داراییهای دیجیتال نمیشوند، به این معنی که هکرها وارد سیستم شده و پول نقد را سرقت کردهاند. [from Axie]”از آنجایی که آنها این کار را نکردند، اینطور نبود.
چالش بیمهگران تا حد زیادی به عدم حمایتی که داراییهای دیجیتال در حال حاضر از تنظیمکنندههای بانکی دریافت میکنند مربوط میشود. همانطور که والاس توضیح می دهد، “برخی از بازارها … برای برخی اصلاحات باز هستند، اما من نمی گویم در حال حاضر گسترده است” تا حد زیادی به این دلیل که آن نوع معادل FDIC یا شرکت حمایت از سرمایه گذاران اوراق بهادار (SIPC) نیست. در صورتی که پول سپرده شده در بانک یا دلال به سرقت رفته باشد، تا حدی از مؤسسات مالی محافظت می کند. والاس گفت: “این مفهوم هنوز در دیجیتال وجود ندارد.”
بیمهگرانی که امیدوار به حمایت هستند، ممکن است با توجه به روندی که اوضاع پیش میرود، مدتی صبر کنند. توجه داشته باشید که در اوایل این ماه، FDIC “نامه ای به یک موسسه مالی” (یا FIL) صادر کرد که در آن پیشنهاد کرد که آژانس همچنان خطرات ناشی از دارایی های رمزنگاری شده را ارزیابی می کند – و نگران است – و این که اطلاعات بیشتری در مورد نحوه موسسات می خواهد. پوشش می دهد می تواند فعالیت های ارزهای دیجیتال را به روشی امن و پایدار انجام دهد.
چاد نیچه، رئیس واحد ویژه در Vouch میگوید در همین حال، همه چیز برای استارتآپهای وب 3 خبر بدی نیست. او اشاره می کند که وجود دارد هستند محصولات کریپتو که از داراییهای رمزنگاری در صورت سرقت محافظت میکنند، حتی اگر روی نگهداشتن کیف پول سرد – به معنای کیف پولهای ارز دیجیتال غیراینترنتی – تمرکز کنند که در آن تلاشهای هک در مقایسه با به اصطلاح گرم یا ذخیره یک کیف پول داغ، “کم” بوده است. در برابر حملات آنلاین آسیب پذیر است.
نیچه گفت، همچنین محصولات زیادی وجود دارند که می توانند برای افزایش پوششی که لانچرهای وب 3 از قبل دارند، به هم متصل شوند. (به طور طبیعی، ووچ می گوید که می تواند راه حل های استارت آپی را «سفارشی» کند.)
در مورد فرصت بسیار عالی برای مقابله با این دنیای جدید جسورانه، بیمهگران آن را میبینند، حتی زمانی که قدمهای کوچکی به سوی آن برمیدارند.
نیچه گفت: «قطعاً یک نوع صنعت در راه است، زیرا به جرم و جنایت مربوط می شود که مخصوص دارایی های دیجیتال است. “صنعت بیمه گسترده تر به کندی پیش می رود. دارندگانی که واقعا محصولاتی برای این فضا تولید نکرده اند. اما برخی از تازه واردها شروع به ساخت محصولات می کنند. بارها و بارها این اتفاق می افتد.”