منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • استارت‌آپ پرویی لیزی 17 میلیون دلار بدهی و حقوق صاحبان سهام برای وام خودرو به رانندگان در LatAm ارائه می‌کند.

استارت‌آپ پرویی لیزی 17 میلیون دلار بدهی و حقوق صاحبان سهام برای وام خودرو به رانندگان در LatAm ارائه می‌کند.

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

Leasy، یک شرکت نوپا که تامین مالی خودرو را از طریق مدل اشتراکی به رانندگان آمریکای لاتین ارائه می دهد، 2 میلیون دلار سهام و 15 میلیون دلار بدهی ارائه کرده است.

گرگوریو جیلاردینی ایتالیایی الاصل و الخاندرو گارای اسپانیایی الاصل چند سال پیش در پرو ملاقات کردند و دریافتند که هر دو علاقه مند به استفاده از فناوری برای ایجاد تأثیر اجتماعی و کمک به مردم برای فرار از “تله فقر” هستند.

آنها Leasy را در سال 2018 با مأموریت کمک به افرادی که دوست دارند به عنوان راننده درآمد کسب کنند، تأسیس کردند تا بتوانند از پس هزینه ماشین برآیند و در نتیجه درآمد ثابتی کسب کنند. موسسات مالی سنتی نرخ های بهره سرسام آوری را دریافت می کنند و به پیش پرداخت های هنگفتی نیاز دارند، که این امر باعث می شود افراد کم درآمد نتوانند ماشین شخصی خود را بخرند.

جیلاردینی گفت که لیزی مستقر در لیما متفاوت است، زیرا نرخ های بهره آن بسیار پایین تر و شرایط بسیار انعطاف پذیرتر است. او ادعا می‌کند که وام‌هایی را ارائه می‌کند که «بر اساس نیازهای» راننده‌ای ساخته می‌شوند که می‌تواند با قیمت‌های رقابتی مطابق با قیمت‌های اجاره بازار سوار شود. همچنین نیاز به پیش پرداخت 5 درصدی دارد در حالی که اکثر بانک ها بین 20 تا 30 درصد نیاز دارند.

گارای گفت: «این مقدار پولی است که بیشتر مردم ندارند. بسیاری روز به روز زندگی می کنند و رانندگان مانند ارواح در سیستم هستند.

تاکنون، Leasy از خطوط اعتباری راه اندازی شده است Banco de Credito del Pro (BCP) و میتسویی اتو فاینانس (MAF) – که بنیانگذاران می گویند سپاسگزار است زیرا صحنه استارتاپ در پرو در حال تکامل است.

شرکای ماگما حلقه اولیه خود را رهبری می کند و سرمایه گذاران دیگر شامل IncaVentures، BuenTrip Ventures، GRAM، Otto Holdings و Nucleus EMV و غیره هستند. همچنین بخشی از برنامه Endeavour ScaleUp است. شرکت به دنبال سرمایه بود زیرا متوجه شد که “باید سریعتر مقیاس شود.”

به طور چشمگیری، لیزی سودآور بود – و این به معنای درآمد خالص مثبت و EBITDA مثبت است – به گفته جیلاردینی، از اولین ماه کار خود، و شاهد رشد 170 درصدی درآمد در سال 2021 نسبت به سال 2020 بود. جیلاردینی گفت که این موقعیت پولی مثبت در طول فرآیند جذب سرمایه ارزشمند بود زیرا به تیم اجازه می داد شرایط خوبی را با هم مذاکره کنند.

“با خروج از منطقه ای که سرمایه گذاری خطرپذیر هنوز چیزهای زیادی برای بهبود دارد، ما دید زیادی در مورد مدت زمان لازم برای جمع آوری سرمایه نداشتیم، و نمی توانستیم در هر مقطعی پول خود را تمام کنیم.” او اضافه کرد.

وقتی شروع کردند، این زوج از اینکه راننده های زیادی برای وسایل نقلیه ای که رانندگی می کنند استخدام می شوند، تعجب کردند زیرا نمی توانند واجد شرایط تامین مالی خودرو باشند. برای بسیاری، این تنها راه دسترسی به بازار کاری بود که می خواستند دنبال کنند. و در حالی که لیزی شروع به اجاره کرد و هرتز را متقاعد کرد که اولین خلبان آن باشد، آنها در نهایت به فکر تغییر خودروهای اشتراکی افتادند.

ساختار کسب و کار به گونه ای طراحی شده است که برای رانندگانی که رانندگی می کنند تامین مالی خودرو با بیمه ای که در معامله گنجانده شده است و فرآیند پرداخت “ساده” دشوار نباشد. شرایط انعطاف پذیر نیز فشار را کاهش می دهد. گارای گفت، برای مثال، اگر راننده ای تصمیم بگیرد که می خواهد به شهر دیگری نقل مکان کند و دیگر به وسیله نقلیه نیاز ندارد، می تواند ماشین لیزی را بدون جریمه برگرداند.

VC می گوید فرصت های بیشتری برای راه اندازی در آمریکای لاتین وجود دارد

در مورد فناوری، جیلاردینی به TechCrunch گفت که از ابتدا «کاملاً پیشرفته» بود.

او گفت: «وقتی وارد این موضوع شدیم، می‌دانستیم که به چیزی نیاز داریم که مقیاس‌پذیر باشد. ما همچنین متوجه شدیم که در زمینه اعتبار در یک منطقه ریسک گریز کار می کنیم و باید ثابت کنیم که چگونه می توانیم خطرات مختلف مرتبط با بانکداری را برای افرادی که نمی توانند بانکداری کنند، کاهش دهیم. این در واقع ما را مجبور کرده است که از ابتدا تمام فناوری خود را به T کاهش دهیم.”

برنامه کاربردی آن برای رانندگان به گونه ای طراحی شده است که شفافیت کامل را در مورد نحوه پرداخت و زمان پرداخت آنها فراهم کند.

جیلاردینی توضیح داد: «این مانند ایجاد این اکوسیستم و ارتباط با رانندگان است تا احساس کنند که از این پشتیبانی 24/7 برخوردار هستند.

در سال 2019، لیزی با اوبر همکاری کرد تا رانندگان بالقوه ای را برای کار و جمع آوری داده ها پیدا کند. او در مورد اینکه چه کسی تامین مالی می کند انتخابی است، و از آنجا که از طریق API های خود به Uber متصل است، لیزی می تواند بررسی پیشینه انجام دهد و رانندگی تاریخی و اینکه آیا بلیط دریافت کرده اند را بررسی کند.

لیزی قصد دارد از داده هایی که به صورت داخلی جمع آوری کرده است به عنوان یک مدل تحلیلی قابل پیش بینی برای ارزیابی احتمال شکست افراد استفاده کند. از طرف مصرف کننده، آنها می توانند تصوری از میزان رانندگی خود، میزان سوخت و میزان پولی که برای سوخت خرج می کنند ارائه دهند.

او افزود: “این به آنها کمک می کند تا نوعی دفتر کل را حفظ کنند و مطمئن شوند که تمام اطلاعات مورد نیاز برای انجام یک کار خوب را دارند و دو قدم جلوتر از بودجه خود هستند.”

در واقع، گارای به TechCrunch گفت که Leasy تاکنون یک درصد خروجی یا پیش فرض داشته است.

وی گفت: ما نسبت به بانک بسیار انعطاف پذیر هستیم و می خواهیم آنها موفق شوند. ما می گوییم تصادف می کنند و 10 روز نمی توانند کار کنند، برای آن مدت پولی از آنها نمی گیریم».

این استارت آپ تا کنون بیش از 370 قرارداد وام امضا کرده است و لیست انتظار بیش از 1500 نفر را دارد. این وجوه برای حمایت از شرکت و گسترش فراتر از پرو بومی آن، از مکزیک و سپس به بازارهایی مانند کلمبیا و شیلی استفاده خواهد شد.

ناتان لوستیگ از شرکای ماگما معتقد است که لیزی در حال حل یک “مشکل واقعی” برای لاتین تبارها است که سعی می کنند به آنچه که بسیاری به عنوان بزرگترین دارایی خود می بینند دسترسی پیدا کنند.

او گفت: «یک خودرو می‌تواند به جذب لاتین‌های طبقه متوسط ​​کمک کند و صاحب خودرو می‌تواند از آن برای ایجاد بالاترین 30 درصد درآمد برای خانواده‌های خود استفاده کند». «موسسات مالی سنتی بخش بزرگی از لاتین تبارها را نادیده می گیرند.

لوستیگ افزود، فناوری “بزرگ” راه اندازی، توزیع، خدمات مشتری و مجموعه ها، همراه با اقتصاد واحد “بسیار قوی” آن، آن را به یک سرمایه گذاری جذاب تبدیل کرده است.

او گفت: «آنها راه بنیانگذاران موفقی را دنبال می‌کنند که در بازارهای غفلت‌شده آمریکای لاتین مانند پرو، اکوادور، شیلی و اروگوئه شروع کردند، که احتمالاً با گسترش به کشورهای بزرگ‌تر آمریکای لاتین موفق خواهند شد».

آگوست گذشته، TechCrunch گزارش داد 104 میلیون دلار جمع آوری می کند استارت آپ برزیلی کووی که ماموریتی مشابه با لیزی دارد.

او هم ماشین سواری می کند مدل اشتراک با این فرض که افراد بیشتری در آمریکای لاتین در صورت توان مالی برای رانندگی وسیله نقلیه لازم برای شرکت‌های خودرو کار می‌کنند.

کووی برزیل 104 میلیون دلار سری B را می بندد تا مالکیت خودرو در Lat Am را فراگیر کند.