منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • استارت آپ مراقبت های بهداشتی ساحل عاج Susu یک میلیون دلار برای توسعه محصول بیمه خانواده محور خود در آفریقا دارد.

استارت آپ مراقبت های بهداشتی ساحل عاج Susu یک میلیون دلار برای توسعه محصول بیمه خانواده محور خود در آفریقا دارد.

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
استارت آپ مراقبت های بهداشتی ساحل عاج Susu یک میلیون دلار برای توسعه محصول بیمه خانواده محور خود در آفریقا دارد.

اکنون بیش از هر زمان دیگری آفریقایی ها از بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا رنج می برند. رشد روزافزون جمعیت و تغییرات در سبک زندگی، به ویژه پیرامون شهرنشینی و عادات غذایی، عوامل مهمی در این افزایش شدید است.

این مشکل در بازارهای توسعه یافته نیست، زیرا سیستم های بهداشتی در طول زمان تغییر می کنند تا در صورت نیاز، مراقبت های بهداشتی کافی ارائه دهند. اما در آفریقا اینطور نیست، زیرا اکثر مردم به دلیل ماهیت ضعیف بیمارستان ها و نبود بیمه به مراقبت های بهداشتی با کیفیت دسترسی ندارند.

استارت‌آپ‌های فناوری سلامت در سراسر آفریقا، مانند ساحل عاج و سوسو مستقر در فرانسه، برای برآورده کردن این نیاز گام بر می‌دارند. و در تلاش برای ادامه ارائه مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه و مقرون به صرفه به مشتریان خود در ساحل عاج، سنگال و کامرون، استارت آپ ساحل عاج با یک میلیون دلار پیش بودجه حمایت می شود.

که در افزایش حقوق صاحبان سهام عمدتاً شامل مشارکت سرمایه‌گذاران فرشته می‌شود، زیرا این شرکت همچنین 1.2 میلیون دلار بدهی و کمک مالی را از آن جمع آوری کرده است. BPI فرانسهبانک سرمایه گذاری عمومی دولت فرانسه

بولا بارده شرکت را با لوران لکونته (CTO) و ساندرین اگرون (COO) پس از از دست دادن پدرش به دلیل عوارض بیماری مزمن به دلیل مدیریت ضعیف.

پدرم در سال 2017 پس از یک مشکل قلبی در بنین درگذشت و نتوانست نجات پیدا کند. باردت در خلال یک مکالمه به TechCrunch گفت: مشکل سلامتی عارضه فشار خون او بود که مدیریت ضعیفی داشت. “در آن زمان من داشتم MBA خود را در HEC Paris تمام می‌کردم و هدفم این بود که سعی کنم از این اتفاق برای دیگران جلوگیری کنم، شاید این کار خوبی باشد که می‌توانم در زندگی‌ام انجام دهم.” داستان این‌گونه شروع شد.

باردت پس از کار برای یک شرکت لوکس به عنوان بانکدار سرمایه گذاری در جی پی مورگان و شرکت مشاوره خود، تصمیم گرفت سوسو را در سال 2019 راه اندازی کند.

بنیانگذاران سوسو

بنیانگذاران سوسو

Susu بسته ها یا بسته های مراقبتی را برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون و زنان باردار ارائه می دهد که به مدیریت دقیق نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که وضعیت آنها نظارت می شود و توصیه های پیشگیرانه برای بهترین زندگی با شرایط خود دریافت می کنند.

بر اساس گزارش های متعدد، ضریب نفوذ بیمه درمانی در آفریقا زیر 3 درصد است. در حالی که طرفداران فناوری بیمه و تازه واردانی مانند CarePay و Reliance Health در تلاش هستند تا بیمه را از طریق مشارکت با شرکت ها یا با دادن حق اشتراک هفتگی تا ماهانه به راحتی در دسترس بقیه بازار قرار دهند، اغلب اوقات مصرف کنندگان هنوز مجبورند از جیب خود پرداخت کنند.

اینجاست که سوسو معمولاً متفاوت است. علاوه بر اینکه به بیماران اجازه می‌دهد حساب‌های خود را تامین کنند، Susu یک راه‌حل تامین مالی جمعی ارائه می‌کند که در آن اعضای خانواده ساکن محلی یا خارج از کشور نیز می‌توانند به بیماران کمک کنند تا هزینه‌های اشتراک ماهانه خود را از طریق بسته‌های مراقبت تامین کنند. بسته‌های مراقبتی عمدتاً تقویم‌های پزشکی هستند که شامل مشاوره‌های پزشکی، مراجعه به پرستار، توصیه‌های پزشکی ارسال شده از طریق پیام کوتاه و ترکیبی از سایر فعالیت‌های پزشکی برای بیماران است.

«تحقیقات ما نشان داده است که اعضای خانواده به کمک و حمایت از بستگان بیمار عادت دارند و آماده انجام این کار هستند. بنابراین، این چیزی است که امروزه، فرض کنید به طور غیررسمی در کشورهای ما انجام می شود، استراتژی این شرکت برای اجازه دادن به اعضای خانواده بیماران برای پرداخت هزینه مراقبت از عزیزان خود گفت. بنابراین این فرصت‌هایی است که ارائه می‌شود و امروز ما در حال بررسی امکان مشارکت سازمان‌های غیردولتی یا برنامه‌های با بودجه دولت در این بسته‌ها هستیم، اما این طولانی‌مدت است.»

با این مدل، سوسو با رقابت جدیدی از سوی شرکت هایی مانند فلری که توسط تک استارز پشتیبانی می شود، روبرو می شود. این شرکت مستقر در ایالات متحده به مهاجران این امکان را می دهد که مستقیماً برای خدمات مورد نیاز خانواده خود در خانه پول ارسال کنند. باردت می گوید، با این حال، رویکرد سوسو کاملا منحصر به فرد است. به گفته وی، این شرکت تنها بر بیمه متمرکز شده است، نه مجموعه ای از خدمات و فرار مالی را برای کسانی که توانایی پرداخت آن را ندارند، فراهم می کند.

به نظر می‌رسد این محصول با مشتریان 5000 نفری خود که در سال گذشته 5 برابر شد، طنین انداز شده است. این شرکت گفت که درآمد نیز در سال 2021 بیش از 400 درصد افزایش یافته است.

“من از ابتدای پروژه سوسو را دنبال می کردم. کریستوفر نیس، یکی از سرمایه گذاران فرشته Susu که چندین سال تجربه کار با شرکت های بیمه چند ملیتی دارد، گفت: و من پتانسیل عظیم آن را بر ایجاد راه حلی برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه در آفریقا از طریق فناوری متمرکز می دانم.

Susu قصد دارد با جدیدترین بودجه خود، تیم خود را گسترش دهد و ویژگی های جدیدی را معرفی کند. باردت همچنین گفت که این شرکت خدمات خود را در شش منطقه جنوب صحرای آفریقا از جمله نیجریه و غنا راه اندازی خواهد کرد.