
مدیر عامل اسنپ، ایوان اشپیگل، در یادداشتی داخلی نوشت که این شرکت اهداف درآمدی خود را برای این سه ماهه از دست خواهد داد. اسنپ همچنین سرعت استخدام را کاهش می دهد، تاکتیکی که شرکت هایی مانند متا و اوبر از آن به عنوان راهی برای کاهش هزینه ها استفاده کرده اند. اگرچه اسنپ سال به سال به رشد خود ادامه میدهد، اما اشپیگل میگوید این شرکت به دلیل شرایط کلی اقتصادی، کندتر از حد انتظار رشد میکند.
اسنپ محتویات یادداشت TechCrunch را تایید کرد. این شرکت همچنین 8-K را معرفی کرد و اشاره کرد که انتظار دارد درآمد برای سه ماهه دوم سال 2022 و EBITDA تعدیل شده باشد که کمتر از انتظاراتش باشد. در راستای اظهار نظر اشپیگل در مورد سود سه ماهه گذشته، او نوشت که درآمد اسنپ به دلیل تورم و همچنین تأثیر جنگ در اوکراین کاهش یافته است. درک اندرسن، مدیر مالی اسنپ، پیشتر گفته بود که پس از تهاجم روسیه در فوریه، بسیاری از تبلیغکنندگان کمپینهای خود را متوقف کردند، اما در عرض 10 روز، اکثر تبلیغکنندگان آن را از سر گرفتند. اسنپ همچنین تبلیغات در روسیه، اوکراین و بلاروس را متوقف کرد و اشاره کرد که تبلیغات اشخاص حقوقی متعلق به روسیه را نمی پذیرد.
اشپیگل همچنین اشاره کرد که تغییر سال گذشته در حریم خصوصی iOS همچنان بر این شرکت تأثیر می گذارد. پس از اینکه به کاربران iOS امکان انصراف از ردیابی خارج از برنامه داده شد، اکثر کاربران ترجیح دادند اطلاعات شخصی بیشتری را با برنامههایی که استفاده میکنند به اشتراک نگذارند، که بر تجارت تبلیغاتی برنامههای اجتماعی مانند اسنپ چت و فیسبوک تأثیر گذاشت.
“مدیریت مسئولانه هزینه هایمان به ما این امکان را می دهد که در این دوره زمانی سرمایه گذاری کنیم و به عنوان یک تجارت قوی تر شویم. اشپیگل امروز به کارکنان گفت: «در حرکت رو به جلو، گامهایی برای توزیع مجدد اولویتهای سرمایهگذاری خود برمیداریم – با ادامه سرمایهگذاری در اولویتهای تجاریمان، اما در بسیاری از موارد این کار را با سرعت کمتری نسبت به آنچه در محیط عملیاتی برنامهریزی کرده بودیم، انجام میدهیم.
بر اساس این یادداشت، اسنپ قصد دارد در سال جاری بیش از 500 عضو تیم را به اضافه 900 پیشنهادی که قبلا پذیرفته شده است، استخدام کند. این افزایش 41 درصدی در استخدام ها نسبت به سال قبل است، اما نه به تعداد استخدام های جدید که شرکت برنامه ریزی کرده بود، زیرا تا سال 2023 برخی از استخدام های برنامه ریزی شده را حذف می کند. وب سایت اسنپ در حال حاضر صدها شغل، از جمله 55 نقش واقعیت افزوده را فهرست می کند که در حال رشد است. بخش کسب و کار اسنپ در نامه اشپیگل آمده است که سرعت استخدام نقشهای باز نشده کاهش مییابد، اما به وضوح بیان نمیکند که چگونه نقشهای باز فعلی ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.
اشپیگل اضافه کرد که اسنپ در صورت ترک کارمندان فعلی پستهای خود را پر میکند، تا زمانی که این نقشها اولویت بالایی داشته باشند. علاوه بر این، به رهبران اسنپ نیز توصیه شده است که بودجه خود را برای یافتن راههایی برای کاهش هزینهها بررسی کنند – امیدواریم این به معنای کاهشهایی نباشد که در هفتههای اخیر به صنعت فناوری ضربه زده است.
اشپیگل مینویسد: «مهمترین دستاوردهای ما در ماههای آینده از بهبود عملکرد اعضای تیم فعلیمان حاصل میشود، زیرا با هم کار میکنیم تا به اعضای تیم جدیدمان کمک کنیم درباره اسنپ بیاموزند و یاد بگیرند که چگونه به پتانسیل کامل خود دست یابند.» “از طریق فراز و نشیب های بسیاری در دهه گذشته، شما توانایی خود را برای دیدن در کوتاه مدت و سرمایه گذاری در موفقیت بلندمدت ما نشان داده اید.”