
اسنپ امروز نتایج مالی سه ماهه اول خود را برای سال 2022 منتشر کرد و تأیید کرد که رشد سریعتری نسبت به همتایان آمریکایی خود در فیسبوک (اکنون متا) و توییتر دارد. متا اولین ضرر خود را در کاربران فعال روزانه (DAU) در سه ماهه گذشته گزارش کرد، در حالی که توییتر DAU قابل کسب درآمد 2 درصد در ایالات متحده و 15 درصد در سطح بین المللی افزایش یافته است.
اسنپ، شرکت مادر اسنپ چت، DAU خود را 18 درصد نسبت به سال قبل افزایش داد و به 332 میلیون رسید، اما در پنج سه ماهه قبلی رشد کاربرانش از 20 درصد فراتر رفت. اما اسنپ بیشتر نگران درآمد خود است، اگرچه نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش یافته و به 1.06 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت اعلام کرد که در مسیر دستیابی به رشد 44 درصدی در سه ماهه اول سال 2021 است، اما خاطرنشان کرد که پس از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، بسیاری از تبلیغکنندگان کمپینهای خود را متوقف کردند. درک اندرسن، مدیر مالی اسنپ، گفت که اکثر تبلیغکنندگان کمپینهای خود را ظرف 10 روز از سر گرفتهاند، اما این وقفه همچنان بر درآمد سه ماهه شرکت تأثیر منفی دارد.
“ما من باور دارم بر ضربه بر بر جنگ که در اوکراین بر ورود هزینه ها، بازار یابی بودجه ها و بطور کلی از نظر اقتصادی صلاحیت وجود دارد بوده است قابل توجه، و که سپس است سخت به پیش بینی خود ضربه بر آ رو به جلو-دارم تماشا میکنم پایگاه، “اندرسن طی تماسی با اسنپ برای کسب سود گفت.
اسنپ همچنین اهداف درآمدی خود را در سه ماهه سوم سال 2021 از دست داد و دلیل آن را تغییر عمده در حریم خصوصی اپل در iOS ذکر کرد. پس از اینکه به کاربران iOS امکان انصراف از ردیابی خارج از برنامه داده شد، اکثر کاربران ترجیح دادند اطلاعات شخصی بیشتری را با برنامههایی که استفاده میکنند به اشتراک نگذارند، که بر تجارت تبلیغاتی اسنپ چت و فیسبوک تأثیر گذاشت. این شرکت اعلام کرد که هنوز از منحنی اپل در زمینه درآمد تبلیغاتی پیروی می کند.
وقتی نوبت به خود محصول می رسد، اسنپ به شدت به تجربیات واقعیت افزوده متکی است (نیانتیک هم همینطور!). این شرکت گفت که روزانه 250 میلیون اسنپ چتر درگیر ویژگی های واقعیت افزوده هستند که بخش قابل توجهی از مجموع 332 میلیون DAU آن است. در این سه ماهه، اسنپ بهروزرسانیهای خرید AR و همچنین تجربیات برجسته محلی ایجاد شده توسط AR را معرفی کرد.
هفته آینده، اسنپ میزبان نشست سالانه شرکای اسنپ خواهد بود و به گفته مدیرعامل ایوان اشپیگل، این شرکت قصد دارد برخی از محصولات و خدمات جدید خود را در این رویداد معرفی کند.