منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • اندرو دسوزا، بنیانگذار Clearco استعفا داد و میشل رومانوف به عنوان مدیرعامل شرکت کرد.

اندرو دسوزا، بنیانگذار Clearco استعفا داد و میشل رومانوف به عنوان مدیرعامل شرکت کرد.

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

اندرو دسوزا، بنیانگذار Clearco به TechCrunch گفت که از سمت مدیر اجرایی فین تک استعفا داده است. میشل رومانوف، یکی از بنیانگذاران و رئیس Clearco، در حال حاضر مدیر عامل شرکت Clearco. او به TechCrunch گفت، در همین حال، D’Souza به عنوان مدیر اجرایی شرکت کرده و همچنان بزرگترین سهامدار شرکت است.

این اقدام هفت سال پس از آن صورت می‌گیرد که دسوزا و رومانو یک وام‌دهنده سرمایه با هدف ایجاد اختلال در VC با سرمایه بدون رقیق شدن راه‌اندازی کردند. Clearco اکنون 2 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

علیرغم مفهوم مدیر اجرایی، دسوزا می گوید که به کار تمام وقت در Clearco ادامه خواهد داد و هیچ برنامه ای برای بازنشستگی خود ندارد. بیشتر نقش او در حال حاضر شامل خرید و مشارکت استراتژیک، استخدام مدیران عامل و برقراری ارتباط با سرمایه گذاران است.

دسوزا گفت: «تا زمانی که همه اطرافیانم مرا بخواهند، در آن هستم. D’Souza بعداً اضافه کرد: “گاهی اوقات وقتی بنیانگذاران به سمت نقش های اجرایی می روند، مانند غروب خورشید و مانند خروج از تجارت است.” “در واقع، من انتظار دارم که حتی بیشتر تمام وقت و حتی بیشتر درگیر باشم.”

تغییر در قدرت اجرایی تقریباً یک سال پس از تغییر نام شرکت از Clearbanc به Clearco و جذب Oak HC / FT و SoftBank Vision Fund به عنوان سرمایه گذاران متأخر صورت می گیرد. دسوزا در آن زمان گفت که ما در حال حرکت از یک تامین کننده صرف به سرمایه هستیم [having] چیزی مانند روابط معاملاتی با مشتریانمان برای استفاده واقعی از داده ها، شبکه ما، دستورالعمل ها [and] سرمایه یک شریک بلند مدت باشد.» سال گذشته، این تجارت به ده کشور گسترش یافت و 3 میلیارد دلار در بنیانگذاران سرمایه گذاری کرد.

Clearbanc مسیر خود را به یک تک شاخ تبدیل می کند

تغییر نقش به این معنی است که موج دیگری از تغییر در شرف وارد شدن به شرکت چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای است. قبل از راه‌اندازی یک شرکت فین‌تک، دسوزا و رومانو در یک رابطه عاشقانه با هم بودند – واقعیتی که توجه آنها را به خود جلب کرد اما همچنین نگرانی‌هایی را در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرد، احتمالاً به دلیل ترس از اینکه یک شکست احتمالی بر ثبات تجارت تأثیر می‌گذارد.

در طول همه‌گیری، این دو بنیانگذار به این نتیجه رسیدند که در درازمدت چیزهای متفاوتی از زندگی می‌خواهند، اما می‌خواستند «راهی سازنده» برای تبدیل آن به تجارت پیدا کنند.

دسوزا گفت: “ما دیگر همدیگر را ملاقات نمی کنیم، ما دیگر در یک رابطه شخصی نیستیم، اما هنوز هم خیلی به یکدیگر اهمیت می دهیم.” “بنابراین ما دیگر در یک مکان 24 ساعته نیستیم، که بخشی دیگر از دلیل است […] تا حدودی متوجه شدیم که هر روز به یک تصمیم گیرنده نیاز داریم تا واقعاً شرکت را اداره کند.

رومانوف افزود: “ما یک نوزاد به قیمت 2 میلیارد دلار داریم.” “وقتی همیشه در یک اتاق بودیم خیلی راحت بود – یکی به یکی از ما زنگ می زد و هر دوی ما را می برد.”

بنیانگذاران گفتند که مخالف استخدام مدیر عامل دیگری در آینده نیستند. دسوزا گفت: «مطمئناً، می‌دانید، داشتن فردی دور میز که مقیاس بسیار بسیار بزرگ‌تری را دیده باشد، مزیت بزرگی خواهد بود، بنابراین وقتم را صرف صحبت کردن می‌کنم.

از نظر استراتژیک، خروج D’Souza به عنوان مدیر عامل زمانی رخ داد که Clearco شروع به تمرکز بیشتر روی ارائه نتایج مالی کرد.

دسوزا گفت: «برای شرکتی با سطح بلوغ ما، صراحتاً این شرکت را در زمانی ساختیم که سرمایه ارزان بود و به هر قیمتی رشد داشت. “و اکنون ما در حال حرکت به سمت زمانی هستیم که شما در حال متعادل کردن کارایی سرمایه و رشد هستید – ما باید شروع به پیش بینی ها و تحقق آنها کنیم.”

او افزود: “این چیزها برای میشل بسیار طبیعی تر و برای من کمتر طبیعی است، و این تنها وظیفه مدیر عامل خواهد بود، زیرا شرکت رشد می کند.”

“این یک راه بسیار بهتر برای یک شرکت برای کار است. شما فردی را می خواهید که تصمیم بگیرد تا مجبور نباشید برای دریافت پاسخ به سراغ دو نفر بروید، شما کسی را می خواهید که در درازمدت روی بازار متمرکز باشد، مشارکت ایجاد کند و با سرمایه گذاران صحبت کند و این کارهای طولانی مدت را انجام دهد. و غفلت کردیم [that] دسوزا گفت، زیرا ما هر دو باید تصمیم می گرفتیم.

راه‌اندازی شدید Clearco در دو سال گذشته بر برخی از نگرش‌های “رشد به هر قیمتی” تأکید می‌کند که بر روحیه راه‌اندازی همه‌گیر حاکم بود – اما اکنون تغییر خواهد کرد. در آوریل 2020، Clearco ClearRunway را راه‌اندازی کرد تا به بنیانگذاران SaaS کمک کند تا سرمایه‌ای را که از طریق توافق‌نامه‌های تقسیم درآمد پرداخت می‌شود فراهم کنند. چند ماه بعد، در ژوئیه، او راهی را برای بنیانگذاران منتشر کرد تا دریابند که چگونه شرکت های خود را بر اساس معیارها و معیارهای داخلی ارزیابی کنند. در ماه اکتبر، Clearco ابزاری را راه‌اندازی کرد که موجودی این شرکت را مستقیماً از تامین‌کنندگان پیش‌خرید می‌کند و پس از فروش محصولات، هزینه آن را پرداخت می‌کند. و در ماه فوریه، این شرکت اعلام کرد که ClearAngel را ایجاد کرده است، محصولی مشابه مهلت 20 دقیقه ای آن، اما بر بنیانگذاران کم درآمد متمرکز است.

رومانوف گفت که این شرکت در سال جاری روی محصولات بیشتری کار می کند که یکی از آنها پلت فرم خرید و فروش برای شرکت های تجارت الکترونیک است. بازاری که قبلاً برای خرید Clearco استفاده می شد – که بر اساس شبکه قدیمی بنیانگذاران اولیه آن ساخته شده بود – تاکنون به 11 معامله منتهی شده است.

قبل از نامگذاری استارتاپ، شغل خود را انتخاب کنید