
اوبر امروز فعالیت خود را در تانزانیا متوقف کرد و دلیل آن یک محیط نظارتی سخت بود که ادامه فعالیت شرکت خودروسازی در این کشور آفریقای شرقی را با مشکل مواجه کرد.
در بیانیه ای، اوبر به “راهنمای” سازمان تنظیم مقررات زمین (LATRA) به عنوان کمک بزرگ اشاره کرد. مقامات تعرفه هایی را از اپراتورهای مسافرتی در کشور تعیین و تصویب می کنند و شرکت هایی مانند اوبر و بولت را از تعیین قیمت محروم می کنند. اخیرا مقامات به دلیل افزایش قیمت سوخت، قیمت هر کیلومتر را دو برابر کرده اند.
ما تصمیم دشواری را برای تعلیق خدمات خود در تانزانیا در روز پنجشنبه، 14 آوریل 2022 گرفتیم. تعرفه شاخص تعیین شده توسط سازمان تنظیم مقررات زمین (LATRA) چالش های مهمی را برای سیستم هایی مانند Uber ایجاد کرد تا به ارائه خدمات به مشتریان خود ادامه دهند. ادامه ارائه خدمات برای ما به طور فزاینده ای دشوار می شود. در بیانیه اوبر آمده است تا زمانی که محیط برای ادامه ارائه خدمات مساعد نباشد، ما نمیتوانیم خدمات ارائه کنیم.
این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مقامات مقرراتی را وضع کردند که چالش بزرگی برای سیستمهایی مانند اوبر برای اداره تجارتشان است. در این بیانیه آمده است: ما از نزدیک با خلبانان در این انتقال کار خواهیم کرد.
عملیات تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق باقی خواهد ماند، اما اوبر در بیانیه ای اعلام کرد که با شرایط بهتر از سر گرفته خواهد شد.
در این بیانیه آمده است: امیدواریم این امر شامل ایجاد فضای مساعد برای رونق تجارت داخلی و بین المللی به صورت مثبت و متوازن باشد، اما متاسفانه وضعیت بر خلاف انتظار است.
اگرچه ما خدمات UberX، UberXL و UberX Saver را در تانزانیا بسته ایم، اما آماده همکاری با مقامات مربوطه برای ایجاد مقرراتی هستیم که به این فناوری اجازه می دهد تا پیشرفت کند تا بتوانیم ارائه خدمات مورد علاقه خود را از سر بگیریم.
اوبر خدمات حمل و نقل را در سال 2016 در این کشور راه اندازی کرد.