
اولین کارمند راه اندازی SaaS ما (تعجب!) مهندس نبود.
ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما اولین مردی که در Wingback بود، رهبر گروه Remote بود – و این بهترین تصمیمی بود که ما گرفتیم.
من و موسس من توربن فری می دانستیم که می خواهیم یک شرکت ناهمزمان و کاملاً از راه دور باشیم و قصد داریم به سرعت رشد کنیم. البته، اولین کارمند ما می تواند یک مهندس پشتیبان یا یک متخصص فروش باشد. اما ما قبلاً هرگز سعی نکردهایم یک تیم از راه دور را رهبری کنیم – اولین شروع ما با هم کاملاً شخصی بود. چه می شد اگر اولین کارمندان خود را به دلیل اینکه نمی دانستیم چگونه یک شرکت مجازی را اداره کنیم، بد مدیریت کنیم؟
عبارت “لطفا تا پایان روز تایید کنید” هیچ معنایی ندارد وقتی که روزهای کاری همه ساعات متفاوتی را شامل می شود.
اگر تجربه مدیریت تیمهای راه دور دارید، ممکن است نیازی به داشتن شخصی برای گردش کار از راه دور نداشته باشید، اما برای دیگران دشوار است که اهمیت این نقش را اغراق کند تا اطمینان حاصل شود که کارمندان شما در یک جهت پارو میزنند: این امر بهویژه برای بنیانگذاران صادق است. و مدیران عامل استارتاپ هایی که زمان و انرژی ذهنی آنها هر چقدر هم که کشیده می شود (ناگفته نماند که ممکن است مهارت های ارتباطی ما کم باشد).
به عنوان یک بنیانگذار در مراحل اولیه، مهمترین وظیفه شما این است که بر روی محصول خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که افراد مناسب را استخدام می کنید، نه اینکه وقت خود را صرف اطمینان از اینکه هر یک از اعضای تیم تأیید زمان خود را برای تعطیلات دریافت کرده اند، صرف کنید. سیاست های شرکت را بخوانید