
Super، یک استارتاپ تجارت اجتماعی اندونزیایی که بر شهرهای کوچک و مناطق روستایی متمرکز است، امروز اعلام کرد که بیش از 70 میلیون دلار برای سری C جمع آوری کرده است. این دور توسط NEA با شرکای Insignia Ventures، SoftBank Ventures Asia، DST Global Partners رهبری شد. آماسیا، B Capital، TNB Aura، رئیس Bain Capital استفان پالیوکا، Goldhouse و مدیر عامل Xendit موزس لو.
این منجر به جمع آوری Super Super می شود که از زمان تاسیس آن در سال 2018 به 106 میلیون دلار افزایش یافته است. TechCrunch آخرین بار در آوریل 2021 در سری B خود با 28 میلیون دلار راه اندازی را پوشش داد.
Stephen Wongsorejo، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Super، می گوید که تولید ناخالص داخلی اندونزی در سطح 2، سطح 3 و مناطق روستایی سه تا پنج برابر کمتر از جاکارتا است، اما قیمت کالاهای مصرفی در آنجا بالاتر است. 200% به دلیل مشکلات زنجیره تامین. نه تنها این، بلکه بیش از 30 درصد از تولید ناخالص داخلی اندونزی از جاوه شرقی، کالیمانتان و اندونزی شرقی می آید و این مکان ها را به منبع بالقوه بالقوه درآمد برای کالاهای مصرفی سریع تبدیل می کند. با سادهسازی زنجیره تامین و دسترسی آسانتر برندهای FMCG به مصرفکنندگان در مناطق روستایی، Super میتواند هزینه کالاها را نیز کاهش دهد.
این استارت آپ قصد دارد در چند سال آینده از بودجه خود برای گسترش به کالیمانتان، بالی، نوسا تنگگارا غربی، نوسا تنگگارا شرقی، مالوکا و پاپوآ استفاده کند.
Super در حال حاضر با ارائه دهندگان تدارکات شخص ثالث برای ایجاد یک پلت فرم لجستیکی هایپرمحلی کار می کند که معتقد است می تواند کالاهای مصرفی را در عرض 24 ساعت پس از سفارش به هزاران نماینده برساند. نمایندگان یا توزیع کنندگان این شرکت می توانند افراد یا فروشگاه های محلی به نام warungs باشند.
سوپر میگوید در حال حاضر هزاران نماینده اجتماعی دارد و هر ماه میلیونها دلار کالا را جمعآوری و بین جوامع توزیع میکند. او اکنون در 30 شهر در جاوا شرقی و سولاوسی جنوبی کار می کند و مناطقی با سرمایه 5000 دلار آمریکا یا کمتر را هدف قرار می دهد.
بخشی از بودجه همچنین برای اعمال یادگیری ماشینی در SKU در انبار Super استفاده میشود تا به استارتآپ کمک کند تا بفهمد چه چیزی و کجا بهترین فروش را دارد، بنابراین بهتر میتواند نوع موجودی خود را تعیین کند. این شرکت در حال راه اندازی دو برند خصوصی از جمله در لوازم آرایشی است و یک ویژگی کاربردی برای نمایندگان ایجاد می کند که به آنها امکان می دهد تراکنش های کاربر نهایی را ردیابی کنند.