منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • اپلیکیشن Metaverse BUD 37 میلیون دلار دیگر جمع آوری کرده و قصد دارد NFT را راه اندازی کند

اپلیکیشن Metaverse BUD 37 میلیون دلار دیگر جمع آوری کرده و قصد دارد NFT را راه اندازی کند

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

BUD، یک برنامه نوپا که در تلاش است تا یک متاورس برای Gen Z برای بازی و تعامل با یکدیگر ایجاد کند، دور دیگری از بودجه را برای سه ماه جمع آوری کرده است.

این استارت آپ مستقر در سنگاپور به TechCrunch گفت که پس از ناکامی در تضمین تمدید سری A در ماه فوریه، 36.8 میلیون دلار را در دور سری B به رهبری Sequoia Capital India بسته است. تزریق جدید کل بودجه BUD را به بیش از 60 میلیون دلار می رساند.

مانند دورهای قبلی BUD، این دور تبلیغاتی تعداد انگشت شماری از سرمایه گذاران برجسته را جذب کرد که بر روی چین متمرکز بودند – شرکای ClearVue، NetEase و سرمایه خطرپذیر نور شمالی. سرمایه گذاران فعلی GGV Capital، Qiming Venture Partners و Source Code Capital نیز در این دور شرکت کردند.

BUD که توسط دو مهندس سابق اسنپ، ریسا فنگ و شان لین در سال 2019 تأسیس شد، به کاربران اجازه می‌دهد با کشیدن و رها کردن و بدون کدنویسی پس‌زمینه، کاراکترهای سه‌بعدی حباب‌دار، دارایی‌های مجازی زیبا و تجربه‌های رنگارنگ ایجاد کنند.

این شرکت از افشای اندازه کاربر فعال خود خودداری کرد، اما گفت که کاربرانش بیش از 15 میلیون تجربه شخصی ایجاد کرده اند. فضاهای مجازی با گیم پلی که دیگران می توانند پس از راه اندازی برنامه در ماه نوامبر به آن ملحق شوند. دارایی های مجازی، از جمله لباس ها و لوازم جانبی که کاربران برای شخصیت ها طراحی می کنند، بیش از 150 میلیون بار در بازار BUD تغییر کرده اند.

این تراکنش‌ها بدیهی است که روشی امیدوارکننده برای درآمدزایی هستند، اما BUD هنوز کمیسیونی دریافت نمی‌کند. همچنین شروع به درآمدزایی از راه های دیگر از طریق برنامه نکرده است.

شاید تا حدی به دلیل رایگان بودن و ماهیت بدون آگهی آن، این برنامه در بین 10 برنامه اجتماعی برتر در نزدیک به 40 کشور در آمریکای شمالی، آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی قرار دارد. طبق گفته شرکت اطلاعات بازار SensorTower، در حال حاضر بهترین برنامه اجتماعی رایگان برای اندروید در تایلند و ویتنام است.

اپلیکیشن هایی مانند Roblox و Zepeto از کره جنوبی نیز طراحی شخصیت ها و فضاهای مجازی را برای همه آسان کرده است. BUD با برنامه های خود برای معرفی بازار توکن غیرقابل جایگزین (NFT) تجربه مصرف کننده را یک گام جلوتر می برد. این بدان معناست که مالکیت اقلام مجازی فروخته شده در BUD در بلاک چین ثبت می شود. فروش مجدد دارایی های دیجیتال به احتمال زیاد در قالب NFT امکان پذیر است که اصالت و منشاء آن را می توان به راحتی تأیید کرد.

BUD از بیان اینکه پروژه NFT بر روی کدام زنجیره خواهد بود یا از چه توکن هایی استفاده خواهد کرد، خودداری کرد، اما گفت که بازار “به زودی فعال خواهد شد”.

لین در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که BUD امکان ایجاد محتوای سه بعدی را برای کاربران انبوه نسل Z فراهم می‌کند، ما همچنان به ارائه بلاکچین به مصرف‌کنندگان انبوه ادامه می‌دهیم و به سازندگانمان این امکان را می‌دهیم که واقعاً مالکیت و کسب درآمد از ساخته‌هایشان باشند.»

این شرکت به سرعت در حال گسترش است و تیمی متشکل از 130 کارمند مستقر در دفتر مرکزی آن در سنگاپور و همچنین دفاتر در شنژن و ایالات متحده دارد.

شبکه اجتماعی سه بعدی BUD 15 میلیون دلار در سری A + جمع آوری می کند