
صبح بخیر، تیم! ما اکنون در حال کار برای پایان (؟) حماسه ماسک-تویتر هستیم که معامله به خوبی انجام نشده و درآمدهای شرکت رسانه های اجتماعی تمام شده است. اما آخرین دور افشاگری های دیجیتالی از سوی توییتر نشان داد که این شرکت تا چه اندازه به درآمد تبلیغاتی وابسته است، که نشان دهنده ضعف بالقوه در برنامه این غول فناوری برای خرید و اصلاح خدماتش است.
برای وضوح، من یک هستم کاربر توییتر و مدافع آزادی بیان منظور من این است که دولت ها نیازی به کنترل گفتار شهروندان خصوصی ندارند. این بدان معناست که من از توییتر برای یافتن موقعیتی در پلتفرم حمایت میکنم که حداکثر گفتار مصرفکننده را ممکن میسازد، در حالی که موقعیتی را در بازار حفظ میکنم که به او اجازه میدهد تا یک تجارت را نیز اداره کند.
این صرافی به بررسی استارت آپ ها، بازارها و پول می پردازد.
آن را هر روز صبح در TechCrunch + بخوانید یا هر شنبه یک خبرنامه از The Exchange دریافت کنید.
از نظر توانایی اداره یک کسب و کار، موضوع دو جنبه دارد. ابتدا، توییتر باید پلتفرمی ایجاد کند که کاربران بخواهند زمان زیادی را در آن صرف کنند. چرا؟ زیرا زمان صرف شده در توییتر در فرصت های تبلیغاتی و در نتیجه درآمد بیان می شود. دوم، توییتر باید با پلتفرمی کار کند که تبلیغکنندگان مایل به خرج کردن پول در آن باشند. نمی تواند محتوای سمی زیادی وجود داشته باشد که تبلیغ کنندگان نخواهند نام تجاری آنها با کثیفی مرتبط باشد.
برای مثال یوتیوب با مشکلات مشابهی روبرو شده است.
من همه اینها را به اشتراک میگذارم زیرا به نظر میرسد ماسک فکر میکند توییتر برای کنترل پلتفرم خود تلاش زیادی کرده است – اگرچه ممکن است تجزیه و تحلیل دقیق اینکه آیا این چند مدیر عامل در جمع پیامهای شما شوخی میکند یا جدی است، کمی دشوار است. به نظر می رسد او معتقد است که مصرف کنندگان باید فضای سفید بیشتری برای خراشیدن داشته باشند. اینکه من با ماسک موافقم یا نه مهم نیست. چی درست آنچه مهم است این است که تبلیغ کنندگان چگونه تغییرات احتمالی آینده را مشاهده می کنند. زیرا اگر آنها را دوست نداشته باشند، تجارت توییتر راه های کمی برای جبران این ضرر دارد.
نتایج سود شرکت در صبح امروز این را نشان می دهد. و از آنجایی که توییتر در حال تلاش برای اطمینان دادن به تبلیغکنندگان قبل از فروش است، سخت نیست که ببینیم برنامههای ماسک برای غول رسانههای اجتماعی در کجا ممکن است با واقعیت مالی روبرو شود که هر چیزی جز سالم باشد.
خطر چیست؟
به زبان ساده، اگر توییتر سیاستهای تعدیل محتوای خود را کاهش دهد و موجی از مزخرفات سمی وجود داشته باشد، تبلیغکنندگان میتوانند در اطراف قدم بزنند. سارا پرز نسبتاً اخیراً در این مورد برای TechCrunch تحقیق کرده است:
اگر توییتر تعدیل محتوا را حذف کند، میتواند آزار و اذیت، سخنان اجباری، سخنان نفرتانگیز، اطلاعات نادرست و سایر محتوای توهینآمیز را مجاز کند. این ممکن است توییتر را برای تازهواردانی که قبلاً در مورد پست کردن در یک میدان عمومی محتاط بودهاند لذتبخش تر کند، منطقهای که به نگرانیهای مداوم توییتر در مورد رشد مداوم کاربران کمک کرده است. اما همچنین می تواند تبلیغ کنندگان را از سرمایه گذاری بودجه خود در پلتفرم منصرف کند.
این یک مشکل خالی نیست که توسط تیم دوستانه TechCrunch شما ایجاد شده باشد، در حالی که ما تمام روز را بر پویایی کسب و کار Slack می گوییم. نه کمی. توییتر قبل از فروش کار می کند تا به تبلیغ کنندگان اطمینان دهد.
گزارش درآمد امروز نشان می دهد که چرا توییتر برای حفظ درآمد تبلیغاتی خود اینقدر جهنم دارد: چیز دیگری برای تکیه بر آن نیست. از گزارش این شرکت برای سه ماهه اول، که توضیح می دهد که چگونه حدود 1.2 میلیارد دلار درآمد کل از خط بالا ایجاد کرد: