
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پنجشنبه شب گفت که این شرکت قصد دارد نرمافزار بتای «کاملاً خود مدیریت» خود را در سال جاری برای همه مشتریان آمریکای شمالی که برای نسخه بحثبرانگیز سیستم پشتیبانی خود، یعنی درایور، تا 12000 دلار ضرر کردهاند، راهاندازی کند.
مدیرعامل این خبر را در حالی که کلاه سیاه کابوی بر سر داشت در جریان تسلا سایبر رودئو، رویدادی برای جشن افتتاح کارخانه آستین خود، اعلام کرد.
ماسک در این باره گفت: تیم تسلا اتوپایلوت و تیم هوش مصنوعی کار فوقالعادهای در ساخت هوش مصنوعی در دنیای واقعی انجام دادهاند و ما میتوانیم امسال به یک نسخه آزمایشی گسترده برای همه مشتریان آمریکای شمالی با رانندگی کامل خودران برویم. یک سخنرانی به صورت زنده پخش شد
همانطور که اغلب اشاره می شود، رانندگی کامل یا FSD، سال ها به عنوان یک گزینه در دسترس بوده است. با این حال، وسایل نقلیه تسلا خودران نیستند. خودروهای تسلا به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده با برند خودکار عرضه میشوند. با 12000 دلار اضافی، مالکان می توانند FSD را خریداری کنند، ویژگی که ماسک بارها وعده داده است که روزی قابلیت های رانندگی خودکار کامل را ارائه می دهد. FSD شامل ویژگی Habit Parking، و همچنین Autopilot Navigation، یک سیستم هدایت فعال است که وسیله نقلیه را از بزرگراه رمپ به خارج از سطح شیب دار هدایت می کند، از جمله تعویض و تغییر خط. او اکنون در خیابان های شهر مشغول به کار است.
تسلا FSD را برای برخی، اما نه همه، مشتریانی که برای محصول پرداخت کرده اند، منتشر کرده است. این شرکت سال گذشته یک ابزار ارزیابی ایمنی راه اندازی کرد تا مشخص کند که آیا مالکان می توانند به نسخه بتا نرم افزار Full Self-Driving خود دسترسی داشته باشند یا خیر. تسلا در نامه سهامداران سه ماهه چهارم خود اعلام کرد که 60000 مالک تسلا به نرم افزار بتا FSD دسترسی پیدا کرده اند.
از زمانی که نرمافزار بتای FSD برای اولین بار منتشر شد، تعدادی ویدیو منتشر شده است که نشان میدهد مالکان یا به قابلیتهای سیستم فشار میآورند، یا در بسیاری از موارد محدودیتهای نرمافزاری، از جمله چرخشهای ناگهانی، تلاش برای رانندگی در مسیر اشتباه، جادهها یا روی آوردن به عابران پیاده را نشان میدهند.
سایر خوراکی های سایبری رودئو

ایلان ماسک و فرانتس فون هولزاوزن به تسلا سایبرتراک در افتتاحیه بزرگ یک کارخانه در آستین.
ماسک به جز جمله ای که توسط قوه مجریه بیان شده بود، زمانی که توانست حرف را به شدت بیان کند، چه در مورد بسیاری از طرفداران شایان ستایش که فریاد می زدند و حتی گریه می کردند، ماسک دیگر در مورد این معرفی FSD صحبت نکرد. او همچنین بسیاری از بهروزرسانیهای ملموس را به اشتراک نمیگذارد، فقط اشاره میکند که سال آینده سالی برای «چند چیز بزرگی است که هنوز در مورد آنها صحبت نکردهایم».
با این حال، او برخی از آمارها را در مورد کارخانه جدید به اشتراک گذاشت.
کارخانه ای به طول مایل به ارزش 1.1 میلیارد دلارششمین گیگاکارخانه تسلا و مقر جهانی جدید این شرکت چیزی بیش از مدل Y تولید خواهند کرد. که در حال حاضر محبوب ترین وسیله نقلیه تسلا هستند، اما از سال 2023، Semi، Roadster و Cybertruck مورد انتظار نیز هستند. همچنین 4680 باتری تولید خواهد کرد.
ماسک گفت: امسال همه چیز در مورد گسترش است و سال آینده موج عظیمی از محصولات جدید وجود خواهد داشت.
محصولات جدیدی مانند «رباتیک تخصصی» که «کاملاً آیندهنگر» به نظر میرسد و اولین نسخه از ربات انساننما تسلا، Optimus، که مفهوم آن سال گذشته ارائه شد.
ماسک گفت: «Optimus اصلاً معنای اقتصاد را حذف خواهد کرد. او می تواند اساساً هر کاری را انجام دهد که مردم نمی خواهند انجام دهند، Optimus انجام خواهد داد. این عصر فراوانی خواهد بود – فکر میکنم واقعاً جهان را تا حدی بیشتر از اتومبیلها متحول خواهد کرد.»
ماسک نگفت که آیا Optimus در کارخانه گیگا در تگزاس تولید خواهد شد یا خیر “مدرن ترین کارخانه ماشین سازی که زمین تا به حال دیده است.”
ماسک گفت: کارخانه آستین با پنج کارخانه دیگر تسلا متفاوت است زیرا همه چیز مورد نیاز برای تولید یک وسیله نقلیه زیر یک سقف است.
ماسک گفت: «چیزی که ما فکر میکردیم منطقی بود این بود که واقعاً آن را به عنوان یک تراشه، به عنوان یک مدار مجتمع در نظر بگیریم. “همه چیز را با هم در یک بسته ترکیب کنید. این در مورد مواد اولیه ای است که از یک طرف می آیند، قفس می شوند، بسته بندی می شوند. سپس بدنه عقب جلو را پرتاب می کنیم. بسته به خودی خود ساختاری است. و سپس محصول نهایی خارج می شود. بنابراین از یک طرف اینها مواد خام هستند، از طرف دیگر – اتومبیل.
این طراحی ساختمان به تسلا کمک می کند تا به «مقیاس واقعاً بزرگ» حرکت کند، بخشی از برنامه ماسک برای گسترش شرکت به «اندازه فوق العاده».
بسیاری فکر می کردند که ماسک در طول این رویداد از به روز رسانی های Cybertruck رونمایی خواهد کرد و برخی در رسانه های اجتماعی گفتند که شاهد افتادن شیشه بر روی شیشه عقب برای کمک به حمل بار، دوربین های جانبی به روز شده با یک تکرار کننده در گلگیرهای جلو و فیوز میانی برای جداسازی تخت هستند. و صندلی برای مسافران اما مجری به آنها اشاره ای نکرد. تنها “به روز رسانی” ای که ماسک روی صحنه به آن اشاره کرد این بود که “Cybertruck دستگیره در نخواهد داشت زیرا” ماشین می تواند بگوید شما آنجا هستید و فقط می داند که باید باز شود.”
ماسک سخنرانی کوتاه خود در Cyber Rodeo را با این جمله به پایان رساند: «اینجا در تسلا، ما به برگزاری مهمانیهای بزرگ اعتقاد داریم، پس بیایید این مهمانی را شروع کنیم.
“به معنای واقعی کلمه، بزرگترین مهمانی روی زمین”
قبل از اینکه ماسک با یک رودستر 2008 روی صحنه برود تا آهنگهای «Still DRE» را اجرا کند، برنامه زنده یوتیوب و اسکن رسانههای اجتماعی برخی از لذتهایی را که میتوان در مهمانی پیدا کرد، نشان داد، جایی که طبق گزارشها از مهمانان با یک تور انفرادی استقبال شد. خط تولید مدل Y.
عکسهای این رویداد که در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، نشان میدهد که تسلا واقعاً روح تگزاس را پذیرفته است، به گونهای که فراتر از پرداخت نکردن مالیات شرکتی است – هنر و سرگرمی به سبک تگزاس به شکل یک کلاه فلزی غولپیکر ده گالن، مکانیکی. گاو نر و 87 تسلا قرمز، سفید و آبی به شکل پرچم تگزاس به نمایش گذاشته شد.
در دقایقی قبل از سخنرانی ماسک برای جمعیت، یک نمایش هواپیمای بدون سرنشین نسبتاً چشمگیر به آسمان کشیده شد. نمایش نمادنگاری Cyber Rodeo در یک دقیقه در آسمان، مجموعه ای از چراغ ها به شکل Cybertruck در دقیقه بعد، Shiba Inu برای همه جاخالی ها و تصویری از خود مدیر عامل در یک کلاه گاوچران که در آسمان به عنوان Dark بالا می رود. علامت.
متأسفانه همه کسانی که می خواستند در Cyber Rodeo شرکت کنند نتوانستند شرکت کنند.
مشک توییت ها در روز چهارشنبه که درب رویداد “بسیار سختگیرانه نخواهد بود”، که باعث می شود بسیاری از هواداران سعی کنند به صف شوند و داخل شوند. متأسفانه، روح های بیچاره بودند دائماً از امنیت منحرف می شود که می گویند هیچ کس بدون دعوت وارد نمی شود.