
رئیس اینستاگرام آدام موصری است اطلاعیه ها امروز که این پلتفرم آزمایش NFT را با سازندگان منتخب این هفته آغاز خواهد کرد. موصری خاطرنشان کرد که برای ارسال یا اشتراک گذاری مجموعه های دیجیتال در اینستاگرام هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد. در زمان راه اندازی، بلاک چین های پشتیبانی شده برای نمایش NFT در اینستاگرام، اتریوم و Polygon هستند و پشتیبانی از Flow و Solana به زودی در دسترس خواهد بود. پورتفولیوهای شخص ثالث سازگار شامل Rainbow، Trust Wallet و MetaMask خواهد بود.
سازندگان و افرادی که بخشی از آزمایش هستند اکنون می توانند NFT هایی را که ساخته یا خریداری کرده اند به اشتراک بگذارند. میتوانید این NFTها را در فید اصلی، داستانها یا پیامها به اشتراک بگذارید. موزری تاکید کرد که تنها تعداد محدودی از افراد به این تست دسترسی دارند، اما این شرکت قصد دارد پس از دریافت بازخورد از آزمایش اولیه، عملکردهای بیشتری مرتبط با NFT را در آینده منتشر کند.
موزری در بیانیهای گفت: «من میخواهم پیشاپیش اذعان کنم که فناوریهای NFT و بلاک چین به اشتراک گذاشتن اعتماد و اشتراک قدرت هستند. اما اینستاگرام اساساً یک پلت فرم متمرکز است، بنابراین تنش وجود دارد. بنابراین یکی از دلایلی که ما از کوچک شروع می کنیم این است که می خواهیم مطمئن شویم که می توانیم از جامعه بیاموزیم. ما میخواهیم مطمئن شویم که بر روی چگونگی اتخاذ این اصول اعتماد توزیع شده و قدرت توزیع شده، علیرغم این واقعیت که بله، یک پلت فرم متمرکز هستیم، کار میکنیم. ما واقعاً فکر می کنیم که یکی از فرصت های منحصر به فرد ما این است که فناوری Web3 را برای طیف وسیع تری از مردم در دسترس قرار دهیم. و ما فکر می کنیم که NFT به طور خاص نه تنها برای سازندگانی که هنر NFT را ایجاد می کنند، بلکه برای افرادی که می خواهند آن را جمع آوری کنند نیز جالب خواهد بود.
موزری همچنین خاطرنشان کرد که اقتصاد سازندگان برای اینستاگرام بسیار مهم است، اما یکی از چالشهایی که این شرکت به آن نگاه میکند این است که چگونه، اگرچه در حال حاضر راههای مختلفی برای کسب درآمد برای سازندگان وجود دارد، اما بسیاری از آنها غیرقابل پیشبینی هستند و به سرعت در حال تغییر هستند. موزری گفت که راه اندازی جدید فرصت جالبی برای زیرمجموعه ای از سازندگان ایجاد می کند.
مدیر عامل متا مارک زاکربرگ در بیانیه ای گفت که عملکردهای مشابه به زودی به فیس بوک و احتمالاً در سایر برنامه های متا در آینده ارائه خواهد شد. زاکربرگ همچنین گفت که متا روی NFT واقعیت افزوده یا NFT سه بعدی کار خواهد کرد که می توانید با استفاده از Spark AR که پلتفرم نرم افزاری این شرکت است، به استوری اینستاگرام بیاورید.

اعتبار تصویر: اینستاگرام
الکساندر وویکا، ارتباطات فنی EMEA در متا، در مطلبی جداگانه گفت پیام که “در متاورس، مردم کالاها و تجربیات دیجیتالی را خریداری، استفاده و به اشتراک خواهند گذاشت، و NFTها بخش کلیدی از پازل تحقق این امر هستند.”
Voica خاطرنشان کرد که متا با NFT شروع می کند زیرا آنها جنبه مهمی از پتانسیل اقتصادی متاورس هستند، اما آنها تنها نمونه ای از فناوری هایی هستند که این شرکت در حال بررسی است. Voica گفت Meta در حال تحقیق در مورد طیف گسترده ای از فناوری های Web3 است زیرا این شرکت معتقد است که این فناوری ها هزینه ها را کاهش می دهد، دسترسی را گسترش می دهد و نوآوری را برای سازندگان و مردم در سراسر جهان تسریع می کند.
راه اندازی رسمی چند هفته پس از آن صورت می گیرد که زاکربرگ در مصاحبه ای با SXSW گفت که متا به زودی NFT ها را در اینستاگرام معرفی خواهد کرد، که یکی از دلایلی است که اعلام امروز دقیقاً تعجب آور نیست. علاوه بر این، تابستان گذشته اینستاگرام میزبان Creator Week بود، یک اجلاس مجازی فقط دعوتنامهای که این شرکت در دعوتنامههای خود آن را یک رویداد خصوصی برای سازندگان NFT توصیف کرد.
تست NFT اینستاگرام در حالی انجام می شود که توییتر در اوایل سال جاری عکس های پروفایل NFT را برای کاربران درجه یک فعال می کند. اینستاگرام و توییتر تنها غولهای دیجیتالی نیستند که NFT را پذیرفتهاند، زیرا سوزان وویسیچ، مدیرعامل یوتیوب پیشنهاد کرد که این پلتفرم میتواند فناوریهای web3، از جمله NFT، را به عنوان وسیلهای برای کمک به سازندگان یوتیوب برای کسب درآمد پوشش دهد.