اینستاگرام برنامه مستقل IGTV خود را خاموش می کند

اینستاگرام برنامه مستقل IGTV خود را خاموش می کند

این شرکت دوشنبه اعلام کرد که اینستاگرام پشتیبانی از برنامه مستقل IGTV خود را متوقف می کند. متا، شرکت مادر اینستاگرام، به TechCrunch تایید کرد که این برنامه در اواسط ماه مارس از فروشگاه های برنامه حذف خواهد شد. در یک پست وبلاگی، این شرکت توضیح داد که این تغییر بخشی از تلاش های آن برای آسان کردن یافتن و ایجاد ویدیو تا حد امکان است. اینستاگرام می گوید اکنون بر روی داشتن کل ویدیو در برنامه اصلی خود تمرکز خواهد کرد و در ماه های آینده به ساده سازی و بهبود ویدیو در برنامه اصلی اینستاگرام ادامه خواهد داد.

اعلام امروز زمانی منتشر شد که اینستاگرام در اکتبر گذشته برند IGTV خود را کنار گذاشت و ویدیوها و ویدیوهای طولانی مدت IGTV را با فیدهای اینستاگرام در قالب جدیدی به نام ویدیوی اینستاگرام ترکیب کرد. در آن زمان، اینستاگرام اعلام کرد که اپلیکیشن IGTV ناپدید نخواهد شد و به جای آن تغییر نام تجاری داده خواهد شد.

این شرکت همچنین امروز اعلام کرد که پخش تبلیغات ویدیویی که قبلاً به عنوان تبلیغات IGTV شناخته می شد، دیگر پشتیبانی نخواهد شد زیرا تمرکز خود را به Reels تغییر می دهد. اینستاگرام می گوید سازندگانی که به طور فعال از تبلیغات ویدیویی در جریان درآمد کسب می کنند، بر اساس درآمد اخیر، یک پرداخت ماهانه موقت دریافت خواهند کرد. در حالی که به نظر می رسد این یک گام به عقب از نظر کسب درآمد از سازندگان باشد، اینستاگرام فاش کرده است که در حال بررسی راه های بیشتری برای کسب درآمد از سوی مصرف کنندگان است. اواخر امسال، این شرکت آزمایش یک تجربه تبلیغاتی جدید در اینستاگرام را آغاز خواهد کرد که به کاربران امکان می دهد از تبلیغات نمایش داده شده در حلقه های خود درآمد کسب کنند. گزینه درآمد جدید به برنامه جایزه Reels می‌پیوندد، که به سازندگان فرصت‌هایی برای کسب درآمد هر ماه ارائه می‌دهد.

به عنوان بخشی از اطلاعیه امروز، اینستاگرام دوباره تمرکز خود را بر روی Reels، رقیب خود در TikTok برای یک ویدیوی کوتاه تکرار کرد. این شرکت خاطرنشان می کند که Reels همچنان بیشترین سهم را در رشد تعامل درون برنامه ای دارد و قصد دارد به سرمایه گذاری در این ویژگی ادامه دهد.

این شرکت در یک پست وبلاگی گفت: “ویدئو بخش بزرگی از این است که چرا مردم اینستاگرام را دوست دارند، و ما دوست داریم که جامعه سازندگان ما چگونه از آن برای بیان خود، همکاری با دیگران و ارتباط با فالوورهای خود استفاده می کنند.” قرقره ها همچنان بخش مهم و رو به رشد اینستاگرام هستند و ما هیجان زده هستیم که حتی بیشتر روی این قالب سرمایه گذاری کنیم.

تصمیم به تعلیق برنامه مستقل IGTV در حال از دست دادن جایگاه خود به عنوان یک محصول مستقل بود. در اوایل سال 2020، اینستاگرام دکمه نارنجی IGTV را به دلیل عدم کشش از صفحه اصلی اینستاگرام حذف کرد. پیشتر TechCrunch با استناد به مطالعه Sensor Tower گزارش داد که این حرکت در زمانی انجام می شود که حداکثر ۷ میلیون از بیش از ۱ میلیارد کاربر اینستاگرام، اپلیکیشن مستقل IGTV را دانلود کرده اند.