
سال گذشته برای صحنه بازیهای برنده بازی، که دست در دست هم با دنیای کریپتو پیش میرود، سال بزرگی بود، اما با پیشرفتهتر شدن بازیها و فراهم کردن فرصتهای بیشتر برای مصرفکنندگان، آینده این صنعت چیست؟
شاید ایجاد یک تجربه بازی یا ایجاد فرصتهای جدید برای بازیکنانی باشد که کریپتو زاده نشدهاند تا وارد این فضا شوند، اما تعدادی فرصت و چالش برای سازندگان و گیمرها دارند.
الکس پیلی، یکی از بنیانگذاران استودیوی بازی سازی بلاک چین Faraway مبتنی بر Solana، به TechCrunch گفت: “هدف انتقال میزهای بازی سنتی وب 2.0 به وب 3 است.” تنها راه برای انجام این کار این است که تا حد امکان موانع مصنوعی را از بین ببریم.
طبق گزارش DappRadar و Blockchain Game Alliance از سه ماهه اول 2022، صنعت بازی های بلاک چین در سال گذشته 2000 درصد رشد داشته است. این گزارش می افزاید که در سه ماهه گذشته 2.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه بازی های بلاک چین در مقایسه با 4 میلیارد دلار افزایش یافته است. برای این بخش در طول سال 2021، که نشان دهنده شتاب قابل توجهی در ورود پول به این حوزه است.
در حالی که دنیای بازی های وب 3 به صرفه جویی در پول برای برنده شدن شهرت دارد، تعدادی از استودیوهای بازی رمزنگاری گزینه های رایگانی را برای کاربران جدیدی که می خواهند تجربه کنند اما ممکن است مایل به مشارکت کامل نباشند، ارائه می دهند.
حدود 10 سال پیش، در بحبوحه دوران بازی های رایگان موبایل، بازار بازی های رایگان بسیار زیاد بود. از Angry Birds گرفته تا Candy Crush، راههای بیشماری برای افراد غیربازیکننده (و گیمرهای با تجربه) وجود دارد که بتوانند گوشیهای خود را بردارند، یک برنامه را دانلود کنند و در عرض چند دقیقه بازی کنند.
طبق گزارش Business of Apps، Candy Crush به مدت 10 سال به صورت رایگان و درجه یک وجود داشته است و تنها در سال 2020 میلیاردها درآمد کلی و بیش از یک میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است.
این زیبایی بازی آزاد بود. به طور قابل توجهی مخاطبان افرادی را که می توانند بازی شما را امتحان کنند افزایش داده است و انجام این کار در وب 3 به همان اندازه مهم است.
برخی از بازیهای کریپتو اکنون یک مدل بازی رایگان را به عنوان راهی برای کمک به گیمرهای جدید برای ورود به بازار بازیهای کریپتو که اغلب بسته است، در نظر میگیرند، که به داشتن یک مدل بازی برای برنده شدن معروف است.
فیل ساندرسون، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Griffin Gaming می گوید: «ما آینده ای عالی برای بازی های وب 3 می بینیم، و از بسیاری جهات، من معرفی بلاک چین در بازی ها را به اندازه بازی های رایگان برای موبایل متحول می دانم. به TechCrunch.
ساندرسون گفت، اما باید بازیهای در دسترستری از طریق گنجاندن آسانتر برای مخاطبانی که محلی برای ارزهای دیجیتال نیستند، وجود داشته باشد و عامل سرگرمکننده منجر به موفقیت آنها در پایان روز خواهد شد.
ماه گذشته، Axie Infinity نسخهای از Origin را منتشر کرد که به افراد اجازه میدهد آن را امتحان کنند و تا سه شخصیت رایگان به نام Axies را بدون پرداخت هزینه دریافت کنند.
جف جیهو زیرلین گفت: «من فکر میکنم راهاندازی رایگان Axies لحظه مهمی برای NFT است، زیرا مردم میتوانند عاشق IP و جهان شوند و آن را امتحان کنند و قبل از تصمیمگیری بزرگ اقتصادی ببینند که آیا برای آنهاست یا نه.» Axie Infinity. یکی از بنیانگذاران، قبلا به TechCrunch گفته بود.
پیلی گفت: برای گسترش دنیای بازیهای وب 3، این بازیهای مبتنی بر بلاکچین باید به بازیکنان ثابت کنند که بازیهایشان سرگرمکننده هستند و سپس راهی برای کارکردن آنها و کمک به اقتصاد با انجام بازی پیدا کنند.
و مهمترین چیز این است که علاوه بر انگیزه های مالی که بازی های کریپتو برای برنده شدن فراهم می کنند، چیزی لذت بخش ایجاد کنید.
مایکل واگنر، بنیانگذار Star Atlas، می گوید: «اولویت شماره یک ما این است که مطمئن شویم محصولی سرگرم کننده ایجاد می کنیم. “مهم نیست که انگیزه های مالی چقدر خوب باشد. تمرکز ما بر ایجاد یک تجربه عالی و با کیفیت است که افراد را جذب کند. البته ما مشوق های مالی هم داریم، اما این فقط یک پیشرفت در بازی است.”