
هیجان پیرامون web3 و متاورس، بسیاری از کارآفرینان را که نسل اول برنامههای کاربردی موبایل خود را شناسایی کردهاند، جذب کرده است تا به این فکر کنند که آینده چیست.
دنیس کرولی، بنیانگذار Foursquare، در تیمی از بنیانگذاران یک استارتاپ جدید به نام LivingCities، به همراه مت میسنیکس، که آخرین استارتاپ خود 6D.ai را به مبلغ نامشخصی به نیانتیک فروخت، و طراح جان گائتا، که بیشتر به خاطر کارش بر روی آن شهرت دارد. سه گانه ماتریکس این سه نفر می گویند که در شروع بودجه پروژه خود با بودجه DCVC، 4 میلیون دلار سرمایه گذاری کردند. سایر حامیان عبارتند از Eniac Ventures، Anorak و Matthew Ball.
فرصت بزرگ در روزهای اولیه Foursquare واقعاً این بود: “خوب، بیایید نرم افزاری بسازیم که نحوه استفاده مردم از فضای فیزیکی را تغییر دهد” و روشی که ما انجام دادیم این بود که سعی کردیم زندگی را به یک بازی تبدیل کنیم. فضاها را به یک بازی تبدیل کنیم، سعی کردیم ملاقات با مردم را آسانتر کنیم و بسیاری از آنها موفق بودند. کراولی به TechCrunch گفت، اما این 13 یا 14 سال پیش بود و فناوری تغییر کرده است. فکر میکنم این ایده اولیه که نرمافزار میتواند نحوه تعامل مردم با جهان را تغییر دهد، هنوز معنادار است و از بسیاری جهات حل نشده است، و این من را به چالش بازمیگرداند.
تیم موسس چیزی برای گفتن در مورد آنچه که دقیقاً در حال ساختن هستند، ندارد، به جز یک “لایه اجتماعی” برای کاربران بر اساس تعامل با فضاهای مجازی که “روح” جغرافیاها و شهرهای واقعی را تسخیر می کند. پلتفرم Mirror World عناصر وب 3 را ادغام می کند، اگرچه تیم می گوید امیدوار است بدون تسلیم شدن در برابر “گمان های دیوانه وار” که بسیاری با ارزهای دیجیتال مرتبط هستند، بسازد.
مدیر عامل شرکت Miesnieks می گوید که تیم تا حد زیادی علاقه مند به ساخت شبکه ای است که فقط در شبکه وب و تلفن همراه وجود داشته باشد، به طور بالقوه از فروشگاه های برنامه و هزینه های مربوطه دور می زند، اما او نمی خواهد استارتاپ واقعیت افزوده دیگری بسازد یا با بازیکنان نقشه برداری مانند Niantic رقابت کند. یا اسنپ.
Misniex میگوید: «ما معتقدیم که اگر میخواهید چیزی برای مصرفکنندگان ایجاد کنید، باید فناوریای را که امروزه گسترده است، ارتقا دهید.
کمتر از یک سال پیش، کراولی از نقش تمام وقت خود در Foursquare پس از بیش از یک دهه در شرکت بازنشسته شد. او به تککرانچ میگوید که راهاندازی شرکت جدیدش محصول او و همبنیانگذارانش است، که در تعجب هستند که فناوریهای جدید چه نقشی در گرد هم آوردن مردم دارند.
«چیزهایی که می خواهیم ببینیم در دنیا وجود دارند چیست؟ تجربیاتی که اخیراً به دلیل تغییر در نحوه استفاده مردم از تلفن یا دستگاه های دیگر ممکن شده است، چیست؟ کراولی گفت: “همیشه به نظر می رسید فرصتی برای انجام کارهای بیشتر وجود دارد، تا دنیای دیجیتال و دنیای واقعی را به شیوه ای جالب کنار هم قرار دهیم.”