
فیسکر همچنان در مسیر شروع تولید شاسی بلند Ocean در ماه نوامبر است و تعداد رزرو برای اولین خودروی الکتریکی خود به 31000 رسیده است، این شرکت روز چهارشنبه در طی تماسی برای سود سه ماهه چهارم و کل سال اعلام کرد.
استارت آپ خودروهای الکتریکی اعلام کرد که تولید نمونه های اولیه در کارخانه مونتاژ فیسکر اوشن که توسط کارخانه خودروساز Magna Steyr در گراتس اتریش اداره می شود، آغاز شد. این مرکز به زودی توانایی تولید دو نمونه اولیه در روز را برای پشتیبانی از برنامه آزمایش و اعتبار سنجی خود برای صدور گواهینامه جهانی خواهد داشت.
1600 رزرو برای ناوگان اقیانوس وجود دارد که شامل یک سفارش اضافی 200 واحدی از شرکت نرم افزار ServiceNow است.
با افشای ارقام در صورت درآمد خود، به نظر می رسد این شرکت از ابتدای سال حدود 6000 رزرو اضافه کرده است. فیسکر تا پایان سال 2021 مبلغ 6.3 میلیون دلار سپرده گزارش داد. با توجه به اینکه 250 دلار از سپرده های شاسی بلند Ocean دریافت می کند، این شرکت احتمالاً تا پایان سال 2021 حدود 25000 رزرو داشته است. فیسکر گزارش می دهد که نرخ رزرو روزانه خالص خرده فروشی در سال 2022 تاکنون داشته است. نسبت به سال مالی قبل بیش از 400 درصد افزایش داشته و به نرخ بالای 55000 رسیده است.
به گفته مدیر عامل، هنری فیسکر، تقریبا 80 درصد از رزروهای Ocean از آمریکای شمالی و بقیه از اروپا انجام می شود، اما این شرکت انتظار دارد که این تعداد با عرضه در اروپا تغییر کند. این شرکت برای راه اندازی اقیانوس به کنگره جهانی موبایل هفته آینده در بارسلون می رود. هنریک فیسکر گفت که انتظار دارد اروپا 40 تا 50 درصد از کل تقاضا را تامین کند.
نظرسنجی از دارندگان رزرو که توسط این شرکت در دسامبر 2021 انجام شد، نشان داد که اکثریت، 81 درصد، قصد خرید یکی از دو مجموعه اول، Ocean Ultra با قیمت 49999 دلار و Ocean Extreme / One با قیمت 68999 دلار را دارند. این نشان می دهد که میانگین قیمت اولیه فروش حدود 56000 دلار است و ذخایر فعلی دارای ارزش ناخالص آتی حدود 1.7 میلیارد دلار بر اساس بیش از 30000 ذخیره هستند.
تریم سطح پایین تر، Ocean Sport، 37499 دلار قیمت دارد.
در طی این گفتگو، فیسکر بر توانایی این شرکت برای داشتن سهم بازار در رده “سکسی، پایدار” تاکید کرد و گفت که هیچ رقیب دیگری برای فروش خودروهای برقی مقرون به صرفه، خوشنظر و با تکنولوژی بالا وجود ندارد، زیرا اکثر خودروها وارد بازار میشوند. . برخی از فیسکرها قیمت بسیار بالاتری دارند.
فیسکر در طول این فراخوان برای سود گفت: “من شما را به چالش می کشم تا یک وسیله نقلیه الکتریکی جذاب و با فناوری پیشرفته زیر 30000 دلار پیدا کنید.” اکنون، با در نظر گرفتن این موضوع، به این فکر کنید که در دو سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. کل این سهم بازار تصاحب خواهد شد. و اگر بخواهیم وسیله نقلیه ای در میان معدود خودروها داشته باشیم، این فرصت را خواهیم داشت که سهم بازار بسیار بیشتری را نسبت به آنچه که اگر شما 50 رقیب داشتیم و ما نداشتیم، به خود اختصاص دهیم. همه این رقبا که همه از آنها صحبت می کنند با خودروهای 60000 دلاری، 70000 دلاری، 80000 دلاری و بیشتر بیرون می آیند.
در حالی که فیسکر عمدتاً به پتانسیل Pear خود متکی است، یک کراس اوور الکتریکی که روز سه شنبه برای رزرو با قیمت اولیه 29000 دلار افتتاح شد، تفکیک رزروهای Fisker در Ocean روشن می کند که خریداران فعلی همچنان علاقه بیشتری به دنبال کردن بالاترین نوع لوکس دارند. موجود در EV.
با این حال، اگرچه Pear تنها یک روز برای رزرو باز بوده است، طبق گفته فیسکر، در حال حاضر 1000 ثبت نام دارد.
این شرکت تکمیل فاز مفهومی گلابی را اعلام کرده است که با مشارکت سازنده الکترونیک تایوانی فاکسکان در اوهایو با حجم پیش بینی شده سالانه حداقل 250000 دستگاه در سال پس از رشد کامل تولید خواهد شد.
فیسکر گفت: “هدف من تولید بیش از یک میلیون گلابی در سال، زمانی پس از سال 2025 است.” بدیهی است که این امر مستلزم کارخانه های زیادی در بسیاری از قاره ها است. اما من فکر می کنم این خودرو پتانسیل نمادین شدن در سراسر جهان را دارد. این طراحی شده است تا در یک بخش قرار نگیرد، بلکه برای تناسب با سبک زندگی آینده باشد.
مدیرعامل به توافق این شرکت که در سه ماهه سوم سال گذشته اعلام شد، با سازنده باتری CATL استناد می کند که باید تا سال 2025 به فیسکر ظرفیت اولیه سالانه بیش از 5 گیگاوات ساعت با پتانسیل افزایش حجم بدهد.
وام خرده فروشی، ضمانت و توسعه واحدهای نیروی محرکه
فیسکر در میان اعلامیه های دیگر در طول فراخوان سود، گفت که JPMorgan Chase در آمریکای شمالی و Santander در اروپا را به عنوان شرکای بانکی خود برای وام های خرده فروشی به همه مشتریان خود معرفی کرده است.
دکتر گیتا گوپتا فیسکر، یکی از بنیانگذاران، مدیر عامل و مدیر ارشد مالی فیسکر، گفت: «تیمهای ما در حال حاضر در معماری تا حد زیادی کار میکنند و سیستمهای یکپارچه سفر مصرفکننده، از سفارش گرفته تا ارزشگذاری، تأمین مالی و تجربه مالکیت را به طور کامل یکپارچه میکنند». .
این شرکت همچنین اعلام کرد که یک مرکز سبز برای توسعه پیشرانه ها در جنوب کالیفرنیا دارد که بر همه چیز از طراحی بسته تا طراحی سیستم مدیریت باتری تمرکز خواهد کرد.
گوپتا فیسکر گفت: «ما قبلاً یک قابلیت داخلی قوی در این زمینهها ایجاد کردهایم، اما در حال ایجاد آن هستیم و فناوری و ابزارهای مورد نیاز برای افزایش تخصص در این حوزه حیاتی را ارائه میکنیم.» “مرکز تعالی همچنین برای تجزیه و تحلیل مقایسه ای تخریب وسایل نقلیه و همچنین برای تجزیه و تحلیل علل ریشه ای استفاده خواهد شد.”
ضرر خالص فیسکر در سه ماهه چهارم 138.4 میلیون دلار یا 0.47 دلار به ازای هر سهم بود که 0.01 دلار بیشتر از انتظارات خیابانی است. با توجه به یاهو فاینانس. زیان سه ماهه چهارم از 109.8 میلیون دلار یا 0.37 دلار و زیان 87.4 میلیون دلاری یا 39 سنت به ازای هر سهم نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش یافت.
فیسکر در سه ماهه چهارم 41000 دلار – به لطف فروش برخی از کالاها – و 161,000 دلار برای سال درآمد ایجاد کرد. قیمت فروش سالانه 87000 دلار بود.
همانطور که انتظار می رود با یک شرکت پیش درآمدی که تلاش می کند مقیاس شود، هزینه های عملیاتی به دلار رسیده است140.9 میلیون دلار در سه ماهه چهارم، افزایش 368 درصدی نسبت به 30.1 میلیون دلار هزینه شده در مدت مشابه سال گذشته. طبق اسناد و مدارک، هزینه های سرمایه ای در سه ماهه چهارم 52.6 میلیون دلار بوده است.
زیان ناشی از عملیات بالغ بر 133.4 میلیون دلار بوده که حدود 22 درصد افزایش داشته است. مشابه سه ماهه گذشته، فیسکر برای تحقیق و توسعه پول خرج کرد و در سه ماهه چهارم 115 میلیون دلار در مقایسه با 99.3 میلیون دلار در سه ماهه سوم هزینه کرد.
وقتی مقیاس را به مخارج تمام سال کاهش دادیم، فیسکر 286.9 میلیون دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرد، در مقایسه با 21 میلیون دلار در سال 2020، یک چرخش معمولی برای یک شرکت پیش درآمد و پیش تولید که آماده فروش خودروهای مجهز به فناوری است. مانند سیستم ADAS که در نمایشگاه CES با Magna اعلام شد.
در نتیجه مخارج بسیار صمیمانه، عرضه پول فیسکر اندکی کاهش یافته است، از 1.4 میلیارد دلار در سه ماهه گذشته به 1.2 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم، اما این هنوز هم چیز زیادی برای بازی کردن است زیرا این شرکت پول زیادی در اختیار ندارد. راه بدهی های بلند مدت …. اسکناسهای قابل تبدیل وجود دارند، اما به مرور زمان به سرمایه تبدیل میشوند.
این شرکت میگوید که کاملاً از نظر هزینهها نظم و انضباط را حفظ کرده است و در نتیجه منابع مالی برای راهاندازی برنامه Ocean در نوامبر و ادامه مسیر پروژههای دیگر در سال 2022 را دارد. با این حال، پس از ظهور Ocean پس از نوامبر، Fisker در حال توسعه است. گوپتا فیسکر گفت که یک “مدل سرمایه در گردش بسیار پایدار” است و در حال مذاکره با چندین بانک بزرگ ترازنامه برای دسترسی به خطوط اعتباری دارای پشتوانه برای تامین مالی نیازهای سرمایه در گردش است.
به گفته Gupta-Fisker، این شرکت همچنین به دسترسی خود به شرایط پرداخت استاندارد صنعت از سوی بسیاری از تامینکنندگان متکی است و در صورت نیاز به تقویت بیشتر ترازنامهها، باز هم برای جذب سرمایه در بازارهای عمومی باز است.
سهام فیسکر پس از ساعات کاری برای مدت کوتاهی به 14 دلار در هر سهم افزایش یافت، اما در زمان نگارش این مقاله در حدود 12.90 دلار قرار گرفت که امروز نزدیک به 2 درصد افزایش داشت.