
اگر اخیراً نتفلیکس را تماشا کردهاید، میدانید که استریمر در حال حاضر در خاکی فرار است. داده های آنتن نشان می دهد که نتفلیکس در سه ماهه اول سال 2022، 3.6 میلیون اشتراک لغو شده ثبت کرده است که بیش از یک میلیون بیشتر از این شرکت در سه ماهه اول 2021 و سه ماهه چهارم 2021 است. جریان نبرد.
در حالی که سقوط نتفلیکس باعث گمانه زنی هایی در مورد اینکه آیا صنعت SVOD (اشتراک ویدیوی درخواستی) به اوج خود رسیده است و روند نزولی در حال شروع است، دامن زده است، داده های جدید آنتن برعکس را تایید می کند.
Antenna دریافت که اشتراک در ایالات متحده در رده Premium SVOD در سه ماهه + 4.0٪ و به طور سالانه + 24.7٪ افزایش یافته است. این مطالعه همچنین نشان می دهد که 37.4 میلیون مشتری جدید SVOD ناخالص و 29.8 میلیون مشترک از دست داده اند که در سه ماهه اول سال 2022 تنها 7.7 میلیون مشترک جدید باقی مانده است.

اعتبار تصویر: آنتن
عدد 37.4 مطابق با دو فصل گذشته است، اما به طور قابل توجهی بیشتر از سال 2019 (قبل از کووید-19) است. این رشد عمدتاً به دلیل خدمات نوظهور Peacock و Paramount + است که در مجموع 6.1 میلیون مشترک یا بیشتر در ایالات متحده اضافه کردند.
برای مقایسه، در سال 2019، زمانی که بازار تحت سلطه نتفلیکس و هولو بود (سرویس هایی مانند دیزنی +، طاووس و HBO Max هنوز وجود نداشتند)، در سه ماهه اول سال در مجموع 10.3 میلیون اشتراک وجود داشت. افزایش انبوه نشان دهنده نرخ رشد سالانه ترکیبی سه ساله 54٪ است.
اگرچه رشد مشترکین ممکن است در حال حاضر زیاد باشد، اما لغو نیز ممکن است. به گزارش آنتنا، در سه ماهه اول سال 2022 کمتر از 30 میلیون لغو وجود داشت که 12 درصد بیشتر از هر سه ماهه دیگری در تاریخ است یا 4.5 برابر حجم لغو سه سال قبل.
لغو ممکن است دلیلی برای نگرانی نباشد، زیرا اضافه شدن مشترکین جدید نشان می دهد که کاربران در حال حرکت هستند – همچنین به عنوان برداشت و بازگشت شناخته می شود. Paramount +، Peacock و Disney + 51٪ از کل ثبت نام های جدید در طول سه ماهه را به خود اختصاص دادند. علاوه بر این، سه سرویس ذکر شده بخش بزرگی از ثبت نام های جدید برای کاربران انتقال یافته نتفلیکس برای سه ماهه اول 2022 را تشکیل می دهند.

اعتبار تصویر: آنتن
پیتر فوندولاس، مدیر عامل هاب، گفت: «از دست دادن مشترکان نتفلیکس در سه ماهه اول سال 2022 و ضررهای مورد انتظار در سه ماهه آینده بخش کوچکی از پایگاه مشترک جهانی آن را نشان می دهد. و در واقع، در یک نقطه، چنین سرویس گسترده ای مانند نتفلیکس هنوز فضای زیادی برای توسعه دارد. به نظر ما، قبول تجربه نتفلیکس به عنوان نشانه ای مبنی بر اینکه سرویس های پخش تلویزیونی در آستانه افول هستند، اشتباهی جدی است، همانطور که برخی از تحلیلگران پیشنهاد می کنند. جذابیت محتوای انحصاری پر سر و صدا و راحتی مشاهده بر اساس درخواست، دو نیروی قدرتمندی هستند که حداقل در آینده نزدیک باید این خدمات را در حال رشد نگه دارند.
در سه ماهه اول سال 2022، نتفلیکس از دست دادن 200000 مشترک خبر داد که اولین از دست دادن مشترکین خود در بیش از یک دهه گذشته است. این کاهش تعداد مشترکین نتفلیکس را به 221.6 میلیون رساند که 221.8 میلیون در سه ماهه قبل کاهش داشت. بر اساس پیشبینیهای نتفلیکس، ضرر تنها ادامه خواهد داشت و انتظار میرود استریمر در سه ماهه دوم ۲ میلیون ضرر کند.
از زمانی که نتفلیکس در ژانویه 2022 قیمت ها را در تمام سطوح برنامه ریزی شده خود در بازار داخلی افزایش داد، جهش بزرگی در لغو اشتراک ها رخ داده است. نرخ انصراف فعال ماهانه نتفلیکس در ایالات متحده در ژانویه 2019 پس از افزایش قیمت اشتراک، کمی بیش از 2٪ بود.
علاوه بر این، دادههای آنتن نشان میدهد که نرخ برداشت ماهانه فعال نتفلیکس 0.95+ امتیاز در ماه در ژانویه 2022 افزایش یافته است، جایی که جهش قیمت منجر به نرخ برداشت ماهانه فعال 3 درصدی شد. در پایان ماه مارس، نرخ انصراف ماهانه فعال نتفلیکس 3.3 درصد بود. این نشان میدهد که سطح ارزانتر پشتیبانی تبلیغاتی نتفلیکس، برنامه این شرکت برای به حداقل رساندن جریان خروجی است.
همه این داده ها نشان می دهد که بازار استریم چقدر ناپایدار است. پیشبینی اینکه کدام سرویس بعدی در وهله اول خواهد بود دشوار است، اما استریمرهای معتبری مانند نتفلیکس باید روی پای خود باشند و استراتژیهای جدیدی برای جذب مشترکین جدید ارائه دهند.