
اینتنت مستقر در ورشو، لهستان، طیف گسترده ای از شرکت ها را با همه چیز از طراحی محصول و UX گرفته تا توسعه و پیاده سازی دستگاه های متصل پشتیبانی می کند. این بخش به بخشهای مختلفی خدمات میدهد، با مشتریانی مانند ردیابی خواب ŌURA، بازیهای کنجکاو HQ، Tomorrow Health، سامسونگ، مرسدس بنز و نایک.
برای بحث در مورد اینکه چگونه Intent رویکرد خود را با نیازهای مشتری تطبیق می دهد و چگونه این شرکت به مشتریان کمک می کند تا محصولات خود را از ابتدا به بازار عرضه کنند، با Wojciech Borkowski، رئیس توسعه کسب و کار آن، و CTO Petar Tushinski صحبت کردیم.
به عنوان یک فروشگاه توسعه، چقدر در کمک به مشتریان برای اعتبارسنجی ایدهها قبل از راهاندازی برنامههایشان مشارکت دارید؟
خدمات ما فراتر از یک فروشگاه توسعه دهنده معمولی است، زیرا ما با مشتریان مذاکره می کنیم تا “شریک فکری” باشیم – روشی که هنگام نزدیک شدن به هر پروژه جدیدی از آن استفاده می کنیم. ما به مشتریان کمک می کنیم تا ایده ها را تأیید کنند، زیرا موفقیت آنها برای نتیجه پروژه بسیار مهم است. ما به عنوان یک جفت چشم دوم عمل می کنیم و پروژه و مفروضات آن را از طریق چارچوب ها و تکنیک های خود، مانند دویدن طراح و بوم، ارزیابی می کنیم.
ما فقط درصد کمی از مشتریانی را میپذیریم که به ما مراجعه میکنند، زیرا در ارائه راهحلهای دیجیتال در مواردی که دستگاه فیزیکی وجود دارد، بسیار تخصصی هستیم.
مهم است که یک فرآیند اعتبارسنجی محصول آزمایش شده نبرد داشته باشید. مشتریان ما اغلب روی بخش سخت افزاری بسیار متمرکز هستند، که ما را ملزم می کند هنگام کار روی نرم افزار/نرم افزار پروژه کوشاتر باشیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه چیز به خوبی اجرا می شود.
آیا می توانید روند پذیرش مشتریان جدید را توضیح دهید؟ چگونه الزامات آنها را ارزیابی می کنید و قبل از اینکه بتوانید برنامه و بودجه برآوردی پروژه را به اشتراک بگذارید به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟
ما فرآیندهای خود را به طور کامل یا جزئی اعمال می کنیم، بسته به اینکه مشتری در کجای توسعه محصول خود قرار دارد. تیمهای PM و UX ما سمینارهایی را نیز برگزار میکنند، زیرا معمولاً با انواع جدیدی از پروژهها و کارهایی که قبلاً انجام ندادهایم کار میکنیم.
ما باید بودجه، اهداف پروژه و ضرب الاجل ها را درک کنیم تا به مشتری کمک کنیم پروژه را طی کند و او را وادار کنیم نیازهای آنها را برآورده کند. این کار از طریق سمینارها و چندین روش انجام می شود که ما از آنها برای نزدیک کردن خود و مشتری از نظر دانش و محدوده پروژه استفاده می کنیم.
به TechCrunch کمک کنید تا بهترین مشاوران نرم افزاری برای استارت آپ ها را پیدا کند. در این نظرسنجی سریع توصیه کنید و ما نتایج را با همه به اشتراک خواهیم گذاشت.
پیشنهاد اصلی برای پروژه متوسط چیست و بعد از اتمام کار چقدر با مشتریان در ارتباط هستید؟
هر پروژه متفاوت است، اما اکثر پروژه ها در محدوده شش رقمی قرار می گیرند.
ما روش های مختلف کار را توسعه داده ایم که بر اساس نوع پروژه و انتظارات مشتری از آنها استفاده می کنیم. ما مجموعهای از ابزارها را برای بهروز نگهداشتن مشتریان پیادهسازی میکنیم، و این معمولاً با انواع جلسات، مانند روزنامههای توسعهدهنده و نمایشهای هفتگی یا دو هفتهای و جلسات برنامهریزی که از قالب اسکرام پیروی میکنند، همراه است.
چند درصد از مشتریان شما افراد غیر فنی هستند که ایده دارند اما تجربه ای در کدنویسی ندارند؟ این محدودیت برای راه اندازی یک برنامه چقدر است؟
حدود 50 درصد از مشتریان ما بنیانگذاران غیر فنی هستند که یک پروژه جدید را شروع می کنند، به این معنی که Intent به عنوان یک “همکار متفکر” یا در واقع یک مدیر فنی برای پروژه آنها عمل می کند. بسیاری از سازندگان استارتآپ موفق تجربه فنی ندارند، اما مهارتهای بالایی در محصول، فروش و بازاریابی دارند، بنابراین مهارتهای غیرفنی محدودیتی برای کار با شریک فناوری مناسب نیستند.
ما نه تنها به عنوان یک شریک عمل می کنیم، بلکه می توانیم به آنها کمک کنیم تا تیم داخلی خود را بسازند، حتی اگر یک CTO را استخدام کنیم.
به عنوان یک مشاور، آیا این بخشی از نقش شما کمک به مشتریان برای جلوگیری از خزیدن است؟ اگر چنین است، چگونه به مدیریت انتظارات آنها کمک می کنید؟
بله، به همین دلیل است که ما بر درک شخصیت مصرف کننده و سفرهای مصرف کننده آنها تأکید می کنیم. سپس با مشتری کار می کنیم تا MVP او را با استفاده از متدولوژی های پیشرو در صنعت و فرآیندهای سمینار تعیین کنیم.
ما در اولویتبندی ویژگیهایی که به نمونه اولیه راه پیدا میکنند بسیار کوشا هستیم و با استفاده از بسیاری از اجزای آمادهای که میتوانیم بدون صرف زمان زیادی برای توسعه آنها به سرعت در پروژه ادغام کنیم، فعالانه از کشف مجدد چرخ جلوگیری میکنیم.
میانگین برنامه تحویل شما برای یک برنامه در حال اجرا پس از امضای قرارداد چقدر است؟ قبل از اینکه بتوانید قاب های سیمی را به اشتراک بگذارید، به چه چیزی نیاز دارید؟
هر پروژه بسیار متفاوت است، زیرا ما سعی می کنیم توسعه ایده های کاملاً جدیدی را که ما را از منطقه آسایش خود خارج می کند، اولویت بندی کنیم. با این حال، ما معمولاً می توانیم برای هر محصول در عرض چهار ماه یک MVP بسازیم.
آیا شما نیز فرآیند QA را رعایت می کنید؟ آیا Intent می تواند به مشتریان کمک کند تا فرآیند تأیید فروشگاه برنامه را طی کنند؟
ما نه تنها فرآیند QA را نظارت می کنیم، بلکه عمیقاً به مشارکت مهندسین QA از همان روزهای اولیه پروژه اعتقاد داریم تا بتوانند در طراحی استراتژی آزمایش کلی و ایجاد موارد آزمایشی شروع کنند.
علاوه بر این، کارمندان ما درک عمیقی از فرآیند تأیید یک پلت فرم درخواست، همراه با دستورالعمل هایی که باید دنبال کنند، دارند. مهندسان ما مرتباً در کنفرانسهایی مانند WWDC اپل یا IO Google شرکت میکنند، جایی که با افراد مسئول فرآیند تأیید ملاقات میکنند و با آنها صحبت میکنند تا بتوانند در هنگام بروز مشکلات غیرمنتظره در طول فرآیند درخواست، پشتیبانی بهتری ارائه دهند.
آیا خدمات بازاریابی ارائه می دهید؟
ما خدمات بازاریابی خالصی را به مشتریان ارائه نمی دهیم، اما می توانیم به آنها کمک کنیم تا مردم را در مورد نوع مشتریان خود درک کنند، که به نوبه خود به آنها کمک می کند تا بهترین کانال های توزیع را شناسایی کنند.
آیا روی برنامه های ترکیبی و بومی کار می کنید؟ در مورد مزایا و معایب هرکدام چه می توانید به ما بگویید و چه زمانی مشتریان را تشویق می کنید که به یک هیبریدی روی آورند؟
ما روی هر دو برنامه طبیعی و ترکیبی کار می کنیم. از آنجایی که ما در ساخت برنامههایی که با انواع لوازم جانبی و دستگاههای متصل صحبت میکنند تخصص داریم، فناوریهای بومی غالب هستند. با این حال، ما تقریباً با هر پشته هیبریدی (React Native، Flutter و غیره) تجربه داریم. در واقع، ما از برخی از رایج ترین کتابخانه های بلوتوث منبع باز کم مصرف برای ReactNative پشتیبانی می کنیم.
هر پروژه متفاوت است و بسیاری از کارهایی که انجام میدهیم کاملاً جدید هستند، به این معنی که قبلاً انجام نشده است. هیچ بسته نقره ای گلوله وجود ندارد که ما به شرکای خود توصیه کنیم. با این حال، تیم ما دریافت که فلاتر برای نمونه سازی سریع عالی است. برای برنامه هایی که به ظاهر و احساس طبیعی نیاز دارند، به خصوص در iOS، ما تمایل داریم به زنجیره ای طبیعی از ابزارها متمایل شویم.
آیا تا به حال مشتری را رد کرده اید؟ برنامه هایی که روی آنها کار نخواهید کرد، به عنوان مثال بازی، دوستیابی و غیره؟
متأسفانه، ما فقط درصد کمی از مشتریانی را میپذیریم که به ما مراجعه میکنند، زیرا در ارائه راهحلهای دیجیتال در مواردی که دستگاه فیزیکی وجود دارد، بسیار تخصصی هستیم. صنعت دستگاه های متصل هنوز در حال بلوغ است، به این معنی که ما مجبور شدیم اصطلاح خودمان “PxD” را ایجاد کنیم، که آن را به عنوان “تقاطع فیزیکی و دیجیتال” توصیف می کنیم. تناسب فرهنگی خوب نیز عامل مهمی در هر دو طرف است، زیرا هیچکس نمیخواهد در طول پروژه به سر همدیگر برخورد کند.
پس از پایان پروژه، کد منبع متعلق به چه کسی است؟ کد منبع چگونه مدیریت می شود؟
حقوق مالکیت معنوی پروژه و مالکیت کد متعلق به شرکای ما است. ما قفل تامین کننده را تمرین نمی کنیم. ما دریافتهایم که بهترین راه برای حفظ مشتری، ارائه کار استثنایی با پشتوانه سالها تجربه است.
ما معمولاً از Github برای ذخیره تمام کد منبع خود و ادغام آن با خطوط لوله یکپارچه سازی مداوم استفاده می کنیم تا هر قطعه کدی که مهندسان ما به مخزن متعهد می کنند به طور خودکار آزمایش و ساخته شود. برای برخی از پروژههای خاص، ما با راهاندازی شریکمان موافقت کردهایم که شامل Gitlab و مخازن git خود میزبانی میشود.