
مانند بسیاری از بازارهای قدیمی که آماده تغییر هستند، صنعت بیمه هم اکنون اولین موج نوآوری خود را دیده است.
از بسیاری جهات شبیه به نوآوری اصلی در افتتاح حساب بانکی آنلاین، insurtech 1.0 با ارائه راهی برای درخواست آنلاین برای بیمه به مشتریان، محصولی قرن قدمت را وارد عصر دیجیتال کرد. هیجان مشتریان به هیجان سرمایه گذاران تبدیل شد و همه به سمت غروب آفتاب رفتند.
خوب، نه کاملا. در عوض، به نظر می رسد که برخی ممکن است بیش از حد به خورشید نزدیک شده باشند: تمرکز بر تجربه مشتری در جلو منجر به رشد سریع می شود، اما اگر روی بیمه کردن در عقب تمرکز نکنید، می تواند منجر به یک نتیجه بسیار شود. تعداد زیادی ادعا، بسیار سریع.
این به این دلیل است که بیمه اساساً در مورد ریسک است. نتیجه این است که نوآوری در بیمه دیجیتال باید در درجه اول بر نوآوری در بیمه دیجیتال متمرکز شود – اساساً از طریق استفاده از فناوری برای ارزیابی مناسب و قیمت گذاری ریسک در زمان واقعی.
واقعیت واقعا جادویی (و بد فهمیدهشده) این است که همه چیز میتواند به سادگی از این چارچوب بیمه نوآورانه ناشی شود: تجربه مشتری دیجیتالی فوری، رشد پایدار، بدون محدودیت با ادعاهای بیش از حد و توانایی تعبیه بیمه در سایر سفرهای دیجیتال، ایجاد تجربیات بهتر برای مصرف کنندگان، شرکا و بیمه گذاران.
موج insurtech 1.0 با تمرکز اول بر رشد و سپس تصاحب، اساساً در مسیر اشتباهی قرار گرفت. اما زمان زیادی برای معکوس کردن جزر و مد وجود دارد – اشتهای زیاد مصرف کنندگان برای محصولات بیمه راحت و مدرن فقط در حال افزایش است.
شرکتهای فناوری بیمه باید با تقاضایی که از طریق اقتصاد واحد پایدار و مدیریت ریسک محتاطانه ایجاد کردهاند، همگام باشند.
بنابراین تمرکز بر روی تصاحب نسل بعدی واقعاً چگونه به نظر می رسد و چگونه باید آن را ارتقا دهید؟ در اینجا کتاب پنج مرحله ای ما برای پیروزی در عصر insurtech 2.0 است.
کسب و کار خود را بر اساس عملکرد بیمه پیکربندی مجدد کنید
تمرکز بر نوآوری بیمه با تغییر جهت کسب و کار شما شروع می شود.
سوالات زیر را از خود بپرسید:
- آیا شاخص های کلیدی عملکرد اصلی شما شامل روش هایی برای اندازه گیری نتایج تصاحب همراه با شاخص های رشد سنتی است؟
- آیا اکثر کارمندان شما به طور مستقیم یا غیرمستقیم روی ارائه خدمات بیمه کار می کنند؟
- آیا اهداف شرکت شما شامل اهداف تصاحب صریح است؟
- آیا همه کارکنان شما می توانند فرموله کنند که چگونه / چرا بستن قراردادها مشخصه شرکت شما است؟
اگر به یک یا چند سوال پاسخ نداده اید، ممکن است ارزش بازنگری در اهداف، عملکرد و ساختار سازمانی خود را داشته باشد.
مدل های خود را ثابت کنید
هیچ کس دوست ندارد واجد شرایط رشد باشد، اما در فناوری بیمه رشد هوشمند نام بازی است. قبل از ایجاد اعتماد در مکانیسم تصاحب خود، در برابر تمایل به افزایش سریع خرید مقاومت کنید. اما شما چهطور این را انجام میدهید؟