
Shopify بر نقش و اهمیت تدارکات و اجرا در تجارت الکترونیک تمرکز کرد، زمانی که هفته گذشته Deliverr را به مبلغ 2.1 میلیارد دلار به دست آورد تا پشتیبانی مستقیم خود را در ارائه این خدمات به مشتریان تجارت الکترونیک خود در آمازون به دست آورد. اکنون استارت آپ آینده در اروپا دایره تامین مالی را بسته است تا رشد خود را تقویت کند. Byrd که در حال ایجاد شبکهای از عملیات است که خدمات انبارداری، خدمات تحویل و نرمافزار را برای مشتریان تجارت الکترونیک خود مدیریت میکند، در مجموعهای از سرمایههای سری C، 56 میلیون دلار جمعآوری کرده است.
کمبریج کپیتال رهبری سرمایه گذاری را برعهده دارد و Speedinvest، Mouro Capital، Elevator Ventures و سایر سهامداران قبلی نیز در این سرمایه گذاری مشارکت دارند. بیرد آخرین بار کمتر از یک سال پیش، یک دور 19 میلیون دلاری به رهبری مورو جمع آوری کرد. او ارزیابی خود را فاش نکرد، اما دایره بین شایعاتی مبنی بر خرید Shopify برای یک ارائه دهنده تدارکات (ظاهراً او Shipbob را نیز در نظر داشت) و خرید واقعی بسته شد، بنابراین ممکن است این امر توجه بیشتری به برد داشته باشد.
این استارت آپ مستقر در برلین اکنون به مشتریان تجارت الکترونیک فضای ذخیره سازی “مجازی” در هفت کشور اروپایی – نه به عنوان صاحب انبار، بلکه به عنوان فضایی برای هم سکونت در انبارهای دیگر – به همراه یک بسته نرم افزاری که به آن مشتریان کمک می کند تا با هم ارتباط برقرار کرده و مدیریت کنند، فراهم می کند. تجزیه و تحلیل محموله ها و تحویل در سراسر جهان – و برنامه استفاده از سرمایه گذاری برای گسترش این شبکه و خدماتی که در اطراف آن ارائه می دهد، به ویژه برای ایجاد عملیات برای کار در عمودهای جدید مانند پوشاک است. امروزه بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند و اتریش را پوشش می دهد و جدیدترین انبارهای آن به ایتالیا و اسپانیا اضافه شده است. سوئد، دانمارک و لهستان با مجموع 30 انبار در 10 کشور در فهرست راه اندازی اواخر امسال قرار دارند.
به عبارت دیگر، جام مقدس برد این است که به خرده فروشان خود جایگزین مناسبی برای انواع خدماتی که به طور بالقوه می توان از طریق آمازون پرایم دریافت کرد، ارائه کرد: گزینه های تحویل سریع، اما همچنین پشتیبانی برای مدیریت محصولات پس از وارد شدن تا زمانی که به مقصد نهایی خود برسند. یک مشتری؛ و در صورت وقوع یک مسیر بازگشت آسان. این یک فرصت منحصر به فرد، به اصطلاح، در این واقعیت است که تجار امروزه معمولاً از طریق کانال های متعدد، از جمله وب سایت های خود، بازارهای دیگر و موارد دیگر، فروش می کنند.
الکساندر لیشتر، مدیر عاملی که برد را به همراه سباستین ماخ و پترا دوبروچکا بنیان نهادند، گفت: “ما در حال حاضر سفارش های آمازون زیادی را انجام می دهیم.” “چرا از طریق آمازون ارسال نمی کنند؟ بازرگانان دوست دارند مستقل باشند و حق انتخاب داشته باشند و عملیات را بین کانال های مختلف ادغام کنند. بنابراین اکنون درست نیست و در آینده نیز درست نخواهد بود که آمازون بهترین راه حل است. هنوز فرصت های بزرگی برای تصمیم گیری های مستقل وجود دارد.”
لجستیک و پیادهسازی دو مورد از مهمترین بخشهای فریبنده مدل کسبوکار تجارت الکترونیک هستند. تقلبی است زیرا برای مصرف کننده معمولی که یک محصول را خریداری می کند چندان قابل مشاهده به نظر نمی رسد. بسیار مهم است، زیرا نه تنها برای حاشیه های فروش، بلکه به عنوان یک تمایز کلیدی در هنگام خرید کالا تبدیل شده اند: هزینه های تحویل و زمان می تواند باعث ایجاد اختلال در فروش شود.
بیرد که در ابتدا در وین مستقر بود، سالها بر روی پیچیدگی مدل کسبوکار کار میکرد، در ابتدا با هدف ایجاد شبکهای از انبارهای فیزیکی خود قبل از روی آوردن به رویکرد نرمافزاری مبتنی بر افزایش و کاهش فضای ذخیرهسازی در زمانی که به آن برای مشتریان نیاز داشت، روی آورد.
Dobrochka، مدیر ارشد بازرگانی، گفت که در حالی که خرید Deliverr مطمئناً از یکپارچگی بیشتر در فضای 3PL صحبت می کند (مخفف لجستیک شخص ثالث) و شاید همچنین تاکید کرد که ممکن است تعداد کمتری “3” در بین پلتفرم های تجارت الکترونیک وجود داشته باشد. ماهیچه ها، خرده فروشان هنوز جمعیت قابل توجهی هستند، و جا را برای فروشندگانی مانند Byrd که هم انعطاف پذیر هستند و هم از نظر عملکرد در حال تکامل هستند، زیرا مبتنی بر نرم افزار هستند. و دامنه منطقه ای را نباید دست کم گرفت.
او گفت: “Shopify تنها سه یا چهار سال پیش در آلمان شروع به کار کرد و می توانم بگویم که پوشش آنها در اروپا چندان قوی نیست.”
این شرکت هنوز راهاندازی نکرده است، اما در حال بررسی این است که چگونه مدل رقیب آمازون خود را به مفهوم پرایم برساند، اگر بتواند به مقیاس بیشتری دست یابد تا ارزشش را داشته باشد. (ممکن است با توجه به رشد و جاه طلبی های Shopify، چیزی در نظر گرفته شود.)
لیشتر گفت: «تفکراتی درباره «اول» وجود دارد. «به همین دلیل است. برای مصرف کنندگان، آنها می توانند از بیش از یک خرده فروش خرید کنند و بگویند که ما دو خرده فروش داریم که در یک انبار نشسته اند اما از طریق وب سایت های مختلف سفارش می دهند. ترکیب اینها و تجربه بهتر مشتری منطقی است. اما انجام این کار هنوز زود است. برای رسیدن به آنجا به تاجران زیادی نیاز داریم.»
این مقیاس چیزی است که خود آمازون نه تنها با تجارت در بازار خود، بلکه بسیار فراتر از آن به دست آورده است. این شرکت سالها در این مرحله FBA (تحقق از آمازون) را ارائه میکند و در ماه آوریل خرید با پرایم را راهاندازی کرد، یک نمای جدید در مدل Prime خود که احتمالاً آمازون آن را به عنوان گزینهای برای پرداخت به اعضای Prime در وبسایتهای خردهفروشان ارائه میدهد. به مرور زمان در جای دیگر این چیزی است که آمازون سال ها قبل روی آن کار کرده است، نشانه ای از دشواری اجرای چنین چیزی از نظر جذب شرکا و مقرون به صرفه کردن کل فرآیند. لازم به ذکر است که حتی زمانی که شروع میشود، کار کوچکی را با مشتریانی که قبلاً با آمازون کار میکنند شروع میکند (و احتمالاً از فضای ذخیرهسازی آن برای شروع استفاده میکنند که استقرار را تسهیل میکند).
همه اینها ممکن است از یک جهت یک رقابت ترسناک به نظر برسد، اما از جنبه دیگر یک فرصت است زیرا شرکت هایی وجود خواهند داشت که نمی خواهند در اکوسیستم آمازون محبوس شوند و فضای زیادی برای رویکردهای انعطاف پذیرتر و نوآورانه تر باقی می گذارد. برای بازیکنان کوچکتر. به طور خاص، خرید با پرایم در حال حاضر تنها در ایالات متحده معرفی شده است.
مت اسمولی، مدیرعامل کمبریج کپیتال، با این دور به هیئت مدیره این شرکت میپیوندد.
بیرد یکی از سریعترین شرکتهای در حال رشدی است که ما آن را قویترین واحد اقتصادی در صنعت میدانیم. او در بیانیهای گفت: ما با رویکرد فناوریمحور و نرمافزار مدیریت انبار خودشان که به byrd اجازه میدهد یک شبکه عملکردی با داراییهای سبک را مدیریت کند، متقاعد شدیم. “پوشش گسترده بیرد از بازار اروپا، حرکت عالی مشتری و رضایت قوی از طرف خرده فروشان و شرکای انبار بلافاصله ما را خوشحال کرد.”