Raven Gao یک پلت فرم اجتماعی مجازی MEW برای سوار شدن بر موج متاورس ایجاد نکرد. او کار بر روی MEW را در اواسط سال 2019 با یک کهنه سرباز از Tencent آغاز کرد زیرا می خواست یک پناهگاه امن مجازی برای درونگراهایی که از نظر اجتماعی محروم هستند مانند او بسازد.
رابط MEW می تواند در نگاه اول برای بسیاری از افراد گیج کننده باشد. گائو گفت که اصطلاح و زیبایی شناسی این برنامه برای طرفداران خرده فرهنگ انیمه، کمیک و بازی (ACG) جذابیت واضحی دارد. تصاویر زیبا به سبک انیمه و رنگهای کرم برنامه را تزئین میکنند و دکمههای فرمان از عباراتی آشنا برای طرفداران ACG استفاده میکنند. MEW به جای “ثبت نام” آن را “پرونده سفر خود را ایجاد کنید” می نامد. کاربران از طریق مراکز مبتنی بر علاقه به نام “قلعه” که توسط کاربران دیگر اداره می شوند، تعامل دارند، طراحی مشابه دیسکورد. حتی نام برنامه MEW که مخفف “Members of the Great World” است، روحیه رفاقت را برای دوستداران فانتزی به وجود می آورد.
اولین تکرار MEW در اواسط سال 2020 آغاز شد و دامنه آن هنوز محدود است. دهها هزار کاربر هر روز فعال هستند، اگرچه مدت زمان طولانی – به طور متوسط 100 دقیقه – را در مراکز علاقهمندی متمرکز بر مظنونین معمولی مانند بازیها، فیلمها، انیمهها و همچنین موضوعات جهانیتر مانند تزکیه و فوتبال میگذرانند.
بنیاد دره سیلیکون در اوایل سال 2020، زمانی که اکثر سرمایهگذاران چینی فکر میکردند که بنیانگذار در تلاش برای ایجاد یک شبکه اجتماعی جدید در زمانی که صنعت تحت سلطه غولهایی مانند Tencent بود، ایمان به گائو را تقویت کرد. در سال 2021، زمانی که “متاورس” هم در ایالات متحده و هم در چین مد شد، Troph، شرکت مادر MEW، ناگهان ثابت کرد که توسط سرمایهگذاران در داخل میخواهند.
تروف در پایان سال گذشته بودجه بیشتری نسبت به سرمایه گذاری 5Y و باغ وحش چین دریافت کرد و کل سرمایه آن را به نزدیک به 10 میلیون دلار رساند. این شرکت میزان بودجه خود را اعلام نکرده است.
اعتبار تصویر: تصاویری از برنامه MEW
در دنیای امروز، استارت آپ هایی که ادعای ساخت جهان های مجازی و فراجهان ها را دارند، کم نیست. اما برخی از این محصولات “فقط یک پلت فرم اجتماعی مبتنی بر محراب هستند که دنیای واقعی را تقلید می کنند” در حالی که برخی دیگر فقط “بازی هایی با برخی دارایی های اجتماعی” هستند.
در مقابل، MEW از مردم می خواهد که با صداقت و راحتی کامل، تغییر نفس خود را به صورت آنلاین تجربه کنند.
گائو معتقد است که شریک مناسبی برای تحقق بخشیدن به این دیدگاه دارد. یکی از بنیانگذاران آن، Qiang Li، پنج سال را در QQ در Tencent، محبوب ترین شبکه اجتماعی در عصر رایانه در چین، گذراند، جایی که او رهبری تیمی را بر عهده داشت که نسخه iPad این پیام رسان را می ساخت. حتی امروزه، QQ، با ویژگیهای گیمیفیشده بسیار، همچنان محبوبیت زیادی بین جوانان چینی دارد.
MEW شروع به تولید درآمد نکرده است، اما گائو امیدوار است که اشکال جدیدی از درآمدزایی را فراتر از انواع معمولی شبکههای اجتماعی مانند تبلیغات، اشتراکها و کمکهای مالی، از جمله کاربرانش و به اشتراک گذاشتن درآمد احتمالی با آنها، بیاورد.
گائو گفت: «ما میخواهیم مدلی را بررسی کنیم که در آن مصرفکنندگانی که در محصول ما مشارکت میکنند بتوانند پاداشها را به اشتراک بگذارند.
بلاک چین به طور طبیعی به عنوان یک مکانیسم محرک بالقوه به ذهن خطور می کند. اما گائو گفت که این شرکت در کوتاه مدت هیچ سکه ای صادر نخواهد کرد یا بلاک چین را نمی پذیرد.
هدف Troph در سال جاری گسترش به ایالات متحده با گرفتن یک گروه جمعیتی دوستدار جمعیتی مشابه در چین است. این شرکت اکنون حدود 30 کارمند در چین دارد و به طور فعال در ایالات متحده استخدام می کند