
طبق یک گزارش جدید، این موجودی Super Bowl برای تعدادی از شرکتهای فناوری نه تنها از نظر قرار گرفتن در معرض، بلکه از نظر نصب برنامهها نیز جواب داده است. اما تبلیغ ویروسی Coinbase – که فقط یک کد QR را بر روی یک صفحه سیاه مانند محافظ صفحه نمایش DVD قدیمی نمایش می دهد – عملکرد بهتری از گروه داشت، با افزایش 309 درصدی نصب در هفته تا یک هفته پس از پخش Super Bowl در یکشنبه، 13 فوریه، و ادامه یافت. روز بعد 286 درصد دیگر افزایش یافت.
دادههای جدید از شرکت هوشمند اپلیکیشن Sensor Tower به دست آمده است، که اعداد را کنار هم قرار میدهد تا ببیند تبلیغات Super Bowl برای مارکهایی که دستگاههای موبایلی را هدف قرار میدهند که در طول بازی بزرگ تبلیغ میکنند، چقدر خوب عمل میکنند. اگرچه این شرکت نمیتواند دادههای دانلود واقعی را به دلیل قراردادهای عدم افشا با مشتریان به اشتراک بگذارد، دادههای آن ممکن است بینشی در مورد تأثیر این تبلیغات ارائه دهد. (این داده ها فقط برای فروشگاه های برنامه ایالات متحده است.)
همانطور که مشخص شد، Coinbase تنها اپلیکیشن رمزنگاری نبود که عملکرد خوبی داشت. در بین پنج برنامه اول که تبلیغات آنها رشد دانلود قوی را فراهم می کند، سه برنامه کاربردی رمزنگاری هستند. علاوه بر Coinbase، پلتفرم معاملاتی رمزارز eToro نصب برنامههای کاربردی را به میزان 132 درصد در 13 فوریه و 82 درصد در 14 فوریه افزایش داد. در همین حال، صرافی ارزهای دیجیتال FTX، که لری دیوید، ستاره Curb Your Enthusiasm را به نمایش گذاشت، در 13 فوریه شاهد افزایش 130 درصدی در برداشت های هفته به هفته بود و پس از آن در روز بعد 81 درصد افزایش داشت.
Coinbase، eToro و FTX در مجموع اشاره کردند که نصب آنها در ایالات متحده در 13 فوریه در مقایسه با هفته قبل 279 درصد افزایش یافته است. این روند در روز بعد ادامه یافت که رشد برداشت در طول هفته به 252 درصد رسید.
برنامه های دیگر در 5 برنامه برتر روز یکشنبه در Super Bowl، شرکت های شرط بندی بودند. برنامه DraftKings Sportsbook اشاره کرد که دانلودها در روز یکشنبه 197 درصد در هفته به هفته افزایش یافته است، درست پس از Coinbase. پس از آن Caesars Sportsbook قرار دارد که 147 درصد سود هفته به هفته را به ثبت رساند و در بین 3 رتبه برتر قرار گرفت.
10 پلتفرم برتر خرید آنلاین خودرو Vroom (111 درصد رشد دانلود)، فینتک بچه گرین لایت (+ 89 درصد)، دیگر پلتفرم خرید آنلاین خودرو Carvana (+ 53 درصد)، AMC + استریمر (+ 38 درصد)، و متا Oculus (+) 25٪ – با توجه به تبلیغات عجیب و غم انگیز آن شگفت آور است.)

اعتبار تصویر: برج سنسور
در حالی که رشد دانلود یکی از علائم موفقیت تبلیغات است، رتبه دیگر برنامه است که ترکیبی از دانلودها، سرعت و عوامل دیگر را اندازه گیری می کند.
در برخی موارد، تبلیغات Super Bowl باعث جهش فوری از نظر نصبهای جدید شد، اما همه تبلیغات به یک شکل سود نکردند. علاوه بر این، برخی از برنامهها بدون توجه به هزینههای تبلیغاتی، مانند برنامههای شرطبندی ورزشی یا برنامههایی که کاربردهای عملیتری دارند، مانند Peacock و YouTube TV، احتمالاً نصبها را افزایش میدهند.
اما این رتبه بندی می تواند نشان دهد که این برندها قبل از پخش آگهی خود چقدر محبوب بوده اند.
به عنوان مثال، Oculus در روز شنبه در اپ استور iOS در ایالات متحده در رتبه 102 قرار گرفت و تنها در روز یکشنبه به رتبه 100 رسید، سپس طبق Apptopia در روز دوشنبه حتی به رتبه 175 سقوط کرد. این نشان می دهد که حتی اگر 25 درصد افزایش در دانلود وجود داشته باشد، طبق گفته Sensor Tower، این امر باعث نشده است که تعداد زیادی از کاربران جدید این برنامه را امتحان کنند.
در همین حال، کوین بیس روز یکشنبه در رتبه 124 قرار گرفت، سپس به دلیل افزایش شدید ترافیک سقوط کرد. با این حال، تا روز دوشنبه، این یک برنامه شماره 2 در فروشگاه App در ایالات متحده بود. دیگر برنامههای برتر روز دوشنبه شامل تلویزیون طاووس (№ 1)، HBO Max (شماره 6)، FanDuel Sportsbook (№ 12)، DraftKings Sportsbook (№ 25)، Disney + (شماره 31) و YouTube TV (شماره 42) بودند.
یکی دیگر از نکات جالب در مورد تبلیغات Super Bowl امسال که Sensor Tower متوجه شد این است که همانطور که این برندهای دیجیتال از تبلیغات تلویزیونی سنتی استقبال می کنند، مارک های سنتی نیز به تبلیغات دیجیتال روی می آورند.
طبق گزارش Pathmatics، 10 تبلیغکننده برتر در هزینهکردن روی بهترین پلتفرمهای ویدیویی مانند Peacock، Paramount + و Hulu، عمدتاً برندهای سنتی هستند. به عنوان مثال، Weight Watchers تقریباً 1.4 میلیون دلار برای بازاریابی این خدمات استریم هزینه کرد، در حالی که Volvo و Nike به ترتیب 1 میلیون دلار + و 623000 دلار هزینه کردند. ردیاب غذا Basketful – تنها برندی که در بین 10 برند برتر موبایل متمرکز است – تقریباً 486000 دلار خرج کرد. سپس Geico بود که حدود 413000 دلار هزینه کرد.

اعتبار تصویر: برج سنسور