
گرابهاب پیشنهاد داد ناهار رایگان به همه در نیویورک دیروز چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟
بین ساعت 11:00 تا 14:00، نیویورکی ها می توانند از کد تبلیغاتی Grubhub برای دریافت 15 دلار تخفیف در ناهار استفاده کنند. طبیعتاً رستوران ها با سیل سفارشات غیرمنتظره غرق شدند. طبق گزارش Buzzfeed، یکی از کارگران رستوران مکزیکی در هارلم، خودش سفارشات را از طریق اوبر تحویل میداد، زیرا راننده تحویلدهنده آنها خیلی مشغول بود. یکی از کارمندان Greenberg’s Bagels در بروکلین نیز به Buzzfeed گفت که آنها 50 سفارش در ساعت دریافت می کنند، در حالی که معمولاً روزانه حدود 10 سفارش از Grubhub دریافت می کنند.
در نیویورک، Grubhub گفت که حدود 6000 سفارش در دقیقه دریافت می کند. در عرض یک ساعت، برخی از کاربران توییت کردند که کد تبلیغاتی دیگر کار نمیکند یا رستورانها برای جلوگیری از دریافت سفارشهای بیشتر بسته شدهاند. به طور کلی، بسیاری از سفارشها با تأخیر و/یا لغو شدند، اما کارگران رستوران و رانندگان تحویلدهنده به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند و برای انجام سفارشها با سرعت غیرممکن تلاش میکردند.
Grubhub گفت که این تبلیغ را پس از تبلیغ قبلی مدل کرده است، اما این بار مشتریان از کد تبلیغاتی شش برابر بیشتر استفاده کردند که باعث تقاضای غیرمنتظره بالا شد.
Grubhub در بیانیهای به TechCrunch گفت: «برای کمک به کسبوکارها برای آماده شدن برای تبلیغ دیروز، ما از قبل به تمام رستورانهای شبکه خود اطلاع دادیم که شامل بسیاری از اشکال ارتباط از طریق ایمیل و پلتفرم بود. «حتی با این آمادگی هم هیچکس نمیتوانست میزان تقاضا را پیشبینی کند و متأسفانه این امر باعث ایجاد تنش در برخی رستورانها شده است. ما بدون شک چیزهای زیادی از آنچه می تواند به ما در بهینه سازی و کاهش مشکلات در آینده کمک کند، یاد خواهیم گرفت.
ظاهراً بسیاری از کارمندان رستوران این یادداشت را دریافت نکردند – و حتی در این صورت، انجام اقدامات پیشگیرانه مانند اضافه کردن یک راننده اضافی به شیفت، رستوران را برای مواجهه با چنین جهش چشمگیری در تقاضا آماده نمی کند.
این اولین باری نیست که تبلیغات Grubhub به طور ناخواسته به رستوران های کوتاه مدت ارائه می شود.
در ماه مارس، دادستان کل کارل راسین از گرابهاب به دلیل “فریب دادن ساکنان شهرستان و استفاده از رستوران های محلی برای افزایش سود خود” شکایت کرد. یکی از موارد ذکر شده در شکایت، تبلیغ Grubhub از زمان شروع همهگیری شام پشتیبانی بود که پایان یافت. Grubhub که در اواخر مارس 2020 راه اندازی شد، به رستوران ها این فرصت را داد که برای سفارش های بالای 30 دلار یک کوپن 10 دلاری ارائه دهند، اما رستوران مجبور شد برای این غذای رایگان هزینه کند. در سمت مصرف کننده، Grubhub مشتریان را تشویق کرد که «با حمایت از رستوران ها پس انداز کنند [they] عشق “، اگرچه تبلیغات آنها در واقع فشار بیشتری بر رستوران ها وارد می کند و آنها را مجبور به کاهش حاشیه سود می کند.
برای تبلیغات دیروز، Grubhub یک کوپن 15 دلاری به مشتریان پرداخت کرد، نه رستوران ها.
Grubhub همچنین با فهرست کردن رستوران ها در برنامه خود بدون رضایت کسب و کار، با مسائل کنترلی و قانونی برای تبلیغات تقلبی مواجه است. این بدان معناست که مصرفکننده میتواند Grubhub را برای رستورانی که حتی نمیداند Grubhub است سفارش دهد، به این معنی که مشاغل میتوانند بدون اینکه بدانند هزینهای را به Grubhub بپردازند. یا، پس از ورود پیک گرابهاب، رستوران ممکن است حتی نداند که از آنها انتظار می رود این سفارش صادراتی را تهیه کنند.
علیرغم افزایش سفارشهای عرضه در طول همهگیری، برنامههای کاربردی تحویل غذا هنوز در تلاش برای کسب سود هستند. اما بعید است که تبلیغات ارتقاء مشتری مانند دیروز مشتریان را تشویق به بازگشت به Grubhub کند.