
زمان سختی برای Zendesk بود که از اواخر سال گذشته جانا را دفع می کرد، زمانی که این سرمایه گذار فعال شروع به ارسال یک سری نامه شکایت به این شرکت کرد که بر روی میز کمک و نرم افزار فروش بلیط تمرکز دارد.
شاید جای تعجب نباشد که گزارش هایی در این هفته منتشر شد مبنی بر اینکه Zendesk حداقل به فروش فکر می کند.
Zendesk هنگامی که پیشنهاد خرید 17 میلیارد دلاری را در فوریه رد کرد یانا را خشمگین کرد، معامله ای که به گفته TechCrunch به نظر می رسید شرکت را دست کم گرفته باشد. همچنین موضوع معامله 4.1 میلیارد دلاری برای خرید Momentive Global، خالق SurveyMonkey وجود داشت، معامله ای که به نظر می رسید جانا از آن متنفر بود.
همانطور که گروه سرمایه گذاری در بند اول نامه ای به هیئت مدیره در ماه فوریه بدون مقدمه بیشتر نوشت:
حقایق نمی توانند برای ما واضح تر باشند: پیشنهاد شده توسط Zendesk, Inc. (Zendesk یا شرکت) خرید Momentive Global Inc. (“Momentive”) هیچ مزیت مالی یا استراتژیکی ندارد، ریسک قابل توجهی را برای اجرا معرفی می کند و بر اساس هم افزایی بسیار مشکوک و تجارت پیش فرض بر بسیاری از مفروضات متکی است، در حالی که به نظر می رسد “خارج از میدان” در نتیجه یک فرآیند تکانشی است. “
شایان ذکر است که Zendesk موافق نبود. او معتقد بود که افزودن Momentive و SurveyMonkey کسب و کار شرکت را به تجربه مشتری گسترش می دهد و راه را برای رشد سریعتر درآمد هموار می کند.
با این وجود، جانا همچنین در فوریه اعلام کرد که نمودار خود را برای هیئت مدیره نامزد می کند. ماه گذشته، او یادداشتی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرد که در آن فهرست شکایات خود در رابطه با نامزدی را مشخص کرده بود و از Zendesk خواست تا مجمع سالانه سهامداران خود را برگزار کند و نامزدهای Jana را یک بار برای همیشه به رأی بگذارد.
به نظر می رسد Zendesk برای خنثی کردن این تلاش ها تلاش می کند، در حالی که جانا شرکت را متهم کرد که بی پروا از سرمایه سهام غفلت می کند، ظاهراً مایل است به آنچه که گلس لوئیس آن را «استدلال مشکوک» می خواند، زمانی که توسط سهامداران تحریک می شود، متوسل می شود، و «آماده، آتش، فرآیند هدف، همچنین سابقه امتناع از تعامل با خریداران استراتژیک و مالی علاقه مند برای شرکت، این شرکت در اسناد SEC خود نوشت.
اگر گزارشات مبنی بر همکاری شرکت با شرکای Qatalyst برای فروش احتمالی صحت داشته باشد، ممکن است کافی باشد.
به طور عجیبی، جانا سهام نسبتاً کمی در شرکت – کمتر از 3٪ – برای شرکتی دارد که با صدای بلند از نحوه اداره Zendesk شکایت می کند، اما موفق شد سربازان را برای خنثی کردن معامله Momentive متحد کند، زمانی که 90٪ رای دهندگان علیه Zendesk مخالفت کردند. طرح. او می تواند باور کند که بر اساس این نتایج می تواند منجر به خصومت سهامداران به تصاحب کامل شود.
تاکنون نه Zendesk و نه Qatalyst رابطه خود را تایید نکرده اند، اما با توجه به اتفاقاتی که در مورد Zendesk رخ می دهد، اگر واقعیت داشته باشد، شوکه کننده نخواهد بود.
به نظر می رسد سرمایه گذاران از این خبر خوششان می آید، زیرا در زمانی که ما این داستان را منتشر کردیم، سهام آنها بالای 6.5 درصد بود.