
توییتر آزمایش ابزار برش جدیدی را برای شرکت Spaces آغاز کرده است اطلاعیه ها این هفته. میزبانهای منتخب iOS اکنون میتوانند 30 ثانیه صدا را از فضاهای ذخیرهشده برای اشتراکگذاری با دیگران در توییتر برش دهند. همه کاربران iOS میتوانند ویدیوها را در جدول زمانی خود ببینند و گوش دهند. توییتر می گوید این ویژگی جدید به زودی در اندروید و برنامه های وب ظاهر می شود.
میزبان ها می توانند کلیپ های صوتی را از فضاهای ضبط شده ایجاد کنند، که می تواند از طریق یک توییت به اشتراک گذاشته شود که همچنین به کل ضبط لینک می شود. ابزار جدید راهی برای میزبان ها برای افزایش علاقه به فضاهای خود است، آنها همچنین بخش های خاصی از پخش را بدون نیاز به اشتراک گذاری کل ضبط برجسته می کنند.
Clubhouse، برنامه صوتی اجتماعی که جرقه فضای توییتر را ایجاد کرد، ویژگی کلیپ خود را در سپتامبر گذشته راه اندازی کرد. این ویژگی به شنوندگان زنده در اتاق های عمومی اجازه می دهد تا 30 ثانیه آخر صدا را قطع کرده و آن را در هر جایی به اشتراک بگذارند. آنها را می توان در سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. ویژگی برش Clubhouse با چیزی که توییتر آزمایش می کند متفاوت است، زیرا ابزار آن به همه کاربران اجازه می دهد ویدیو بسازند، نه فقط میزبان. با توجه به اینکه ابزار توییتر هنوز در مرحله آزمایشی است، این امکان وجود دارد که شرکت قبل از راه اندازی رسمی آن را تغییر دهد.
TechCrunch به توییتر روی آورد تا ببیند آیا قصد دارد ابزار برش را به همه کاربران گسترش دهد، نه فقط میزبان ها، اما پاسخ فوری دریافت نکرد.
توییتر چندین ویژگی Spaces را در چند ماه گذشته برای ایجاد این پیشنهاد معرفی کرده است. این شرکت در حال کار بر روی Spaces Recordings است، قابلیتی که به میزبانها اجازه میدهد توییتها را با ضبطهای صوتی از Spaces گذشته به اشتراک بگذارند. در اوایل سال جاری، توییتر به میزبانانی که Spaces ضبط شده را به اشتراک گذاشتند، این فرصت را داد تا ببینند چه تعداد شنونده به صورت زنده به آن پیوستند، و همچنین تعداد افرادی که پس از این واقعیت ضبط شده را تکرار کردند.
محبوبیت صدای زنده در بحبوحه این همه گیری افزایش یافته است زیرا مردم در سراسر جهان در خانه های خود قفل شده اند. اما با رفع محدودیتها در بسیاری از کشورها و بازگشت رویدادهای شخصی، شرکتهایی که گزینههای صوتی زنده مانند توییتر و کلابهاوس را ارائه میدهند، به دنبال حفظ کاربران با راهاندازی ویژگیهای جدید هستند.