
حجم خودروهای برقی در ایالات متحده در حال افزایش است – 60٪ در سه ماهه اول سال – حتی با کاهش 18٪ بازار خودرو در این کشور به دلیل ادامه کمبود قطعات موجودی محدود.
طبق گزارش Experian، بین ژانویه و مارس، مصرف کنندگان ایالات متحده 158689 خودروی برقی را ثبت کردند. با افزایش حجم خودروهای الکتریکی و فروش کمتر خودروهای سوخت فسیلی، خودروهای برقی 4.6 درصد از بازار را در سه ماهه اول به خود اختصاص دادند.
براساس گزارش Automotive News، تسلا چهار نفر از 10 خودروی برتر را به خود اختصاص داد، در حالی که مدل Y، Model 3 و Model S از سه نفر برتر پیشی گرفتند. فورد موستانگ Mach-E مقام چهارم را به خود اختصاص داد، در حالی که Ioniq 5 هیوندای و EV6 کیا به ترتیب در جایگاه پنجم و ششم قرار گرفتند. (Experian داده های ثبت نام را گزارش می کند، زیرا تسلا اطلاعات فروش را به تنهایی برای ایالات متحده فاش نمی کند، و سایر خودروسازان فروش نسخه های EV مدل های خاص را فاش نمی کنند.)
هیچ یک از قهرمانان اخیر، از جمله ریویان یا لوسید، به 10 تیم برتر راه پیدا نکرده اند، اگرچه این تعجب آور نیست. هر دو شرکت به تازگی تولید اولین خودروهای خود را آغاز کرده اند که به اندازه کافی گران هستند تا اندازه بازار بالقوه خود را محدود کنند.
با این حال، از آنجایی که این شرکت ها و سایر شرکت های بزرگ مانند فولکس واگن و جنرال موتورز شروع به افزایش تولید می کنند، مصرف کنندگان به زودی می توانند از بین تعدادی از مدل ها با قیمت های مختلف انتخاب کنند.
این تقریباً مطمئن است که مزایای بیشتری برای خودروهای برقی به همراه خواهد داشت – و حتی فرصتهای بیشتری برای استارتآپها برای بهرهمندی از رشد.
آشکارترین برنده در همه این موارد، فن آوری های باتری راه اندازی خواهند بود. سرمایهگذاران خطرپذیر و شرکتهای سهام خصوصی به دقت تعهدات رو به رشد تولیدکنندگان خودرو در مورد برقسازی و اعطای پول به شرکتهای امیدوارکننده را زیر نظر دارند. بر اساس تجزیه و تحلیل TechCrunch / PitchBook، در پنج سال گذشته، آنها نزدیک به 1700 سرمایه گذاری برای راه اندازی باتری های 42 میلیارد دلاری انجام داده اند. سه چهارم این معاملات در دو سال گذشته انجام شده است.