
این شرکت اخیراً عملیات روباتیک بدون راننده خود را در سانفرانسیسکو به روی عموم مردم باز کرده است. در حال حاضر 70 درصد از شهر را پوشش می دهد و قصد دارد در آینده نزدیک در سراسر سانفرانسیسکو به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته فعالیت کند. یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل کروز، کایل وگت، در جلسه توجیهی تأیید کرد که کروز واقعاً برای مجوز نهایی مورد نیاز از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا درخواست کرده است تا در نهایت هزینه خدمات رباتیک در این ایالت را شروع کند.
ما معتقدیم که این امر چه در درازمدت برای مالکیت خودروهای خصوصی و چه در کوتاه مدت برای شرکت هایی مانند وسایل نقلیه بر اساس بازخورد اولیه مشتریان بسیار مخرب خواهد بود و در حال حاضر وسواس داریم تا مطمئن شویم مشتریان اولیه خود را ایجاد می کنیم. وگت گفت، خوشحال باشید و پایه و اساس یک تجارت واقعا قوی در آینده را بسازید.
ماه گذشته، جنرال موتورز سهام خود را در کروز با خرید سهام SoftBank Vision Fund 1 در این شرکت به مبلغ 2.1 میلیارد دلار افزایش داد. علاوه بر این، این خودروساز 1.35 میلیارد دلار اضافی در کروز سرمایهگذاری میکند و کل سهم خود را به حدود 80 درصد میرساند که جنرال موتورز میگوید ارزش بیشتری را برای سهامدارانش فراهم میکند.
جاکوبسون در طی صحبتهایی درباره درآمد سهماهه اول جنرال موتورز در روز سهشنبه گفت، افزایش مالکیت کروز همچنین باعث تجمیع اهداف مالیات بر درآمد شد و نرخ مالیات مؤثر تعدیلشده مورد انتظار جنرال موتورز را سه درصد به حدود ۲۰ درصد کاهش داد. برای رفع این اختلاف، خودروساز ارزش EPS تنظیم شده سالانه رقیق شده خود را 0.25 دلار افزایش داد.
جیکوبسون با اشاره به اینکه جنرال موتورز کروز را در درازمدت به عنوان یک تولیدکننده بزرگ پول میبیند، گفت: «این معامله مستقیماً با اولویتهای تخصیص سرمایه ما برای سرمایهگذاری در مشاغلی که فرصتهای رشد عظیمی را تحریک میکنند، مطابقت دارد».
تصحیح: این مقاله برای منعکس کردن زیان دقیق کروز در سه ماهه اول 2022 و سه ماهه اول 2021 به روز شده است.