
هر سفر به سمت کارآفرینی منحصر به فرد است. به نظر من دنیای استارتآپها جذاب است زیرا میل به رویارویی با یک مشکل یا نیاز – اغلب آنهایی که به تنهایی با آنها دست و پنجه نرم کردهاید – برای مقاومت بسیار وسوسهانگیز است.
پرداختن به این مشکل به تنهایی به عنوان یک بنیانگذار انفرادی می تواند دلهره آور باشد، اما همچنین می تواند رهایی بخش باشد. از طرف دیگر، راه اندازی یک شرکت با هم بنیانگذاران می تواند سازنده باشد، اما می تواند چالش های خاص خود را داشته باشد.
وقتی DocSend را راهاندازی کردم، هرگز نباید به این فکر کنم که آیا میخواهم یک همبنیانگذار داشته باشم یا نه، زیرا میدانستم که میخواهم یک شرکت با دو نفر خاص بسازم که شخصاً آنها را دوست داشتم و از نظر حرفهای به آنها احترام میگذارم. اما برای بسیاری از کارآفرینان، این سوال که آیا می توانید خودتان این چالش را انجام دهید یا می خواهید یک هم بنیانگذار در کنارتان باشد، آسان نیست. قابل درک است که چرا.
تنها رفتن می تواند به شما کنترل و آزادی بیشتری بدهد تا شرکت را به روشی که فکر می کنید درست است اداره کنید. همچنین به این معنی است که شما تنها مسئول ارائه سرمایه خطرپذیر، جلسات هیئت مدیره، انتخاب تیم و تصمیم گیری های مهم هستید.
در حالی که یک بنیانگذار می تواند مدیران و مدیران را برای کمک به این کار و این تصمیمات وارد کند، بنیانگذاران می توانند بین تیم رهبری تعادل ایجاد کنند. آنها می توانند زمینه های مختلف تخصص، شبکه های حرفه ای خود را بیاورند و مسئولیت را به اشتراک بگذارند.
اگرچه دادهها نشان میدهند که بنیانگذاران بودجه بیشتری جذب میکنند، یک رویکرد جامع برای درک شکافهای شما و نحوه پر کردن آنها ضروری است.
اگر در حال راهاندازی شرکتی هستید یا در حال حاضر شرکت خود را مدیریت میکنید، در اینجا چهار نکته وجود دارد که هنگام استخدام یک هم بنیانگذار (یا نه) باید به خاطر داشته باشید.
تجربه و تخصص
هر کارآفرینی باید به طور عینی مهارت های خود را ارزیابی کند و تعیین کند که آیا توانایی های آنها به اندازه کافی برای اداره یک تجارت جمع شده است یا خیر. اگر شما یک متخصص فنی نیستید و در حال راه اندازی یک شرکت فناوری هستید، ممکن است لازم باشد یک هم بنیانگذار برای پر کردن این شکاف یا حداقل یک مهندس قوی برای هدایت توسعه محصول پیدا کنید.
حتی اگر فنی هستید و می توانید از همان روز اول برنامه نویسی را شروع کنید، باید سایر حوزه های تجاری کلیدی را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که آیا جذب یکی از بنیانگذاران با تجربه در این زمینه ها به شما امکان می دهد سریعتر به محصول قابل دوام، قدرت بازار و درآمد برسید.
من با شبکه خود تماس گرفتم تا ببینم آنها در مورد این تصمیم چه احساسی دارند. من اخیراً با Anet Okonquo، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Chatdesk صحبت کردم که چرا او تصمیم گرفت بسیاری از بنیانگذاران را جذب کند و او گفت که حوزه های مختلف تخصص یک محرک بزرگ هستند.
“من به ویژگی های مختلف مورد نیاز برای موفقیت Chatdesk فکر می کردم. از آنجایی که ما پشتیبانی انسانی فنی و شخصی را با هم ترکیب می کنیم، ایجاد سه عملکرد مهم بود: فنی، عملیاتی و تجاری. او گفت: «من میدانستم که اگر همه بتوانند صاحب یک منطقه شوند، این تضمین میکند که ما به مأموریت خود دست مییابیم.
تعداد بنیانگذاران در تیم شما نیز می تواند بر موفقیت شما در جذب سرمایه تأثیر بگذارد. تجزیه و تحلیل ما نشان داد که بنیانگذاران مشترک بیشترین موفقیت را در جمع آوری سرمایه داشته اند، به طور متوسط 42 جلسه با سرمایه گذاران و به طور متوسط 3.22 میلیون دلار جمع آوری کرده اند، در مقایسه با شرکت هایی با چهار یا بیشتر بنیانگذار که به طور متوسط 30 جلسه ارائه کرده اند و مبلغی را جمع آوری کرده اند. میانگین 1.7 میلیون دلار
اگرچه دادهها نشان میدهند که بنیانگذاران بودجه بیشتری جذب میکنند، یک رویکرد جامع برای درک شکافهای شما و نحوه پر کردن آنها ضروری است.