
جنرال موتورز و شرکت گاز و الکتریک اقیانوس آرام در حال راه اندازی یک پروژه آزمایشی هستند که به مالکان خودروهای برقی اجازه می دهد تا از وسایل نقلیه خود به عنوان منبع برق پشتیبان برای خانه های خود در هنگام قطع برق استفاده کنند.
این شرکتها قصد دارند از تابستان امسال در مرکز خدمات فناوری کاربردی PG&E در سن رامون، کالیفرنیا، فناوری شارژ دو طرفه – که شامل خودروی برقی خودرو به خانه (V2H) و شارژر است – آزمایش کنند. این آزمایشی شامل همکاری بر روی سخت افزار و نرم افزار دو طرفه است که می تواند جریان انرژی بین EV، خانه و شبکه را مدیریت کند.
به گفته این شرکتها، پس از آزمایشهای آزمایشگاهی، شرکتها در یک نمایش در محل در بخش کوچکی از خانههای مشتریان در منطقه خدمات PG&E آزمایش خواهند کرد.
از آنجایی که خودروسازان بیشتری مانند جنرال موتورز در چند سال آینده برنامه های تهاجمی برقی سازی را دنبال می کنند، یافتن راه هایی برای ذخیره و توزیع مجدد منابع انرژی برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد شبکه ضروری خواهد بود. این امر به ویژه در ایالت هایی مانند کالیفرنیا صادق است، جایی که ارائه دهندگان خدمات برق مانند PG&E مجبور شده اند برق صدها هزار خانه و کسب و کار را قطع کنند تا از ایجاد آتش سوزی در خطوط برق در طول آب و هوای پرخطر جلوگیری کنند.
آرون آگوست، معاون بازرگانی، گفت: “ما بیشترین خودروهای الکتریکی ثبت شده را در منطقه خدمات خود در کشور داریم، بنابراین همانطور که به این منبع نگاه کردیم و به تکامل ادامه دادیم، پیدایش همه این بود که چگونه قطع برق را نامرئی کنیم؟” توسعه PG&E، طی یک نشست مطبوعاتی در روز دوشنبه. “شما شروع به بررسی تمام این باتری های موبایل کرده اید. چگونه میتوانیم آنها را وادار کنیم تا واقعاً به برخی از تأثیرات متفاوتی که از طریق تغییرات آب و هوا و سایر رویدادهای آب و هوایی میبینیم کمک کنند؟
شرکت های دیگر در حال بررسی راه هایی برای بازگشت انرژی به شبکه یا خانه با استفاده از باتری های EV هستند. به عنوان مثال، پاوروال تسلا از همان باتریها در خودروهای تسلا برای ذخیره انرژی خورشیدی برای حفاظت از پشتیبان استفاده میکند و پیکاپ برقی جدید فورد F-150 لایتنینگ نیز میتواند برق خانهها را در صورت قطع برق تامین کند.
“من نمی توانم به جای رقبای خود صحبت کنم، اما می توانم به شما بگویم که پایلوت PG&E جنرال موتورز جامع است و نه تنها بر سخت افزار بوت فیزیکی، بلکه بر نرم افزار و یکپارچه سازی شبکه و قابلیت های تبدیل شبکه نیز تمرکز دارد. برق AC به DC مورد نیاز است. فیل لینرت، سخنگوی جنرال موتورز، به TechCrunch گفت: برای اطمینان از اینکه شارژ دو طرفه واقعاً به طور خودکار کار می کند و در صورت نیاز تجربه ثابتی را برای مشتریان ما فراهم می کند.
تبدیل جریان متناوب (AC) به جریان مستقیم (DC) ولتاژ، که سپس می تواند برای تامین انرژی دستگاه های الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد، اکنون استاندارد صنعتی است، به این معنی که فناوری ارائه شده توسط GM و PG&E آسان تر خواهد بود. باتری ها
جنرال موتورز اعلام نخواهد کرد که از چه خودروهایی در محدوده خود برای آزمایش این فناوری استفاده خواهد شد، فقط می گوید که با مدل های برقی در حال تولید شروع خواهد کرد و در نهایت قصد دارد از همه چیز در ناوگان خود استفاده کند. در حالی که جنرال موتورز خودروهای برقی زیادی را برای چند سال آینده عرضه خواهد کرد، امروزه تنها تعداد کمی از خودروهای الکتریکی در کارنامه آن وجود دارد، از جمله GMC هامر EV و شورولت بولت.
انتظار میرود جنرال موتورز تولید شورلت بولت EV را از سر بگیرد که تولید آن متوقف شده است زیرا این خودروساز باتریهای پیچ و مهرههای موجود را که در حال جدا شدن هستند جایگزین میکند.
آزمایش در مراحل اولیه است، بنابراین نه جنرال موتورز و نه PG&E نمی توانند جزئیاتی را در مورد اینکه آزمایش برنامه ریزی شده در خانه مشتریان چگونه خواهد بود، به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، یک شرکت برق نمی گوید که آیا به طور انتخابی برق را به مشتریان خاصی قطع می کند و به آنها اجازه می دهد از خودروهای برقی خود به عنوان یک تولید کننده پشتیبان استفاده کنند.
جنرال موتورز گفت که تیمها در حال کار هستند تا آزمایشهای بزرگتری را تا پایان سال برای مشتریان باز کنند.
آگوست گفت، PG&E از آموخته های خلبان GM برای بهبود فناوری وسیله نقلیه به شبکه استفاده خواهد کرد، به خصوص که اتکا به انرژی های تجدیدپذیر گاهی اوقات می تواند منجر به شرایطی شود که تقاضا بیشتر از عرضه باشد.
پتی پوپ، مدیرعامل PG&E در بیانیهای گفت: «آیندهای را تصور کنید که در آن همه یک وسیله نقلیه الکتریکی برانند – و در آن این EV به عنوان گزینهای برای نیروی پشتیبان در خانه و به طور گستردهتر به عنوان منبعی برای شبکه عمل میکند.» “این نه تنها یک پیشرفت بزرگ در قابلیت اطمینان الکتریکی و انعطاف پذیری آب و هوا است، بلکه مزیت دیگری از وسایل نقلیه الکتریکی تمیز است که در نبرد جمعی ما علیه تغییرات آب و هوایی بسیار مهم هستند.”