
در اوایل سال 2020، آشوین راماسامی، بنیانگذار PipeCandy، از TechCrunch پرسید که آیا “تغییر در تجارت الکترونیک” که جهان پس از تکان دادن کووید-19 اقتصاد جهانی را شاهد آن است، ادامه خواهد داشت؟ پاسخ مثبت بود. اما این بدان معنا نیست که همان نرخ رشد تجارت آنلاین که جهان در طول همهگیری شاهد بود، حفظ خواهد شد.
در واقع، با نزدیک شدن به سال 2021، داده ها نشان می دهد که رونق تجارت الکترونیک در حال کاهش است. سوال در این مرحله این بود که آیا ما شاهد بازگشت به هنجارهای رشد دوران قبل از کووید هستیم یا اینکه رشد حتی بیشتر کاهش خواهد یافت؟ در مورد دوم، این بدان معنی است که تجارت الکترونیکی آینده به جلو کشیده می شود، به جای اینکه سهم تجارت دیجیتال بزرگتر به دلیل تغییرات بلندمدت در اقتصاد رشد کند.
این صرافی به بررسی استارت آپ ها، بازارها و پول می پردازد.
آن را هر روز صبح در TechCrunch + بخوانید یا هر شنبه یک خبرنامه از The Exchange دریافت کنید.
داده های جدید از Pinduoduo، یک شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چینی، و نتایج بعدی از Alibaba و سایرین در سه ماهه چهارم سال گذشته نشان می دهد که الگوی رشد تجارت الکترونیکی به جلو بسیار محتمل است.
برای اخبار فوری، این خبر تا حدودی مختلط است. البته، هر استارتاپی که در بازار تجارت الکترونیکی به فروش میرسد، TAM بیشتری نسبت به همیشه دارد.
اما کاهش سرعت رشد به این معنی است که رشد در سطوح قبلی دشوارتر خواهد بود، زیرا پیشی گرفتن از بخش بازار به اندازه کافی برای شگفتزده کردن سرمایهگذاران خطرپذیر دشوارتر خواهد بود. (اما همانطور که حلقه 9 رقمی CommerceIQ امروز نشان داده است، مطمئناً غیرممکن نیست.)
بیایید برخی از آخرین داده ها را تجزیه و تحلیل کنیم تا بفهمیم امروز کجا هستیم.
عقب ماندگی رشد Pinduoduo
در سه ماهه چهارم سال 2021، غول تجارت الکترونیک چینی تنها 3 درصد از نتایج خود را نسبت به یک سال قبل که در جریان شیوع سریع همهگیری سه ماهه چهارم 2020 منتشر شد، رشد کرد. 2020
از نظر عددی، Pinduoduo درآمد 4.3 میلیارد دلاری را گزارش می دهد. این رقم در واحد پول محلی آن 27.2 میلیارد یوان است و انتظارات بازار 30.1 میلیارد یوان است. سرمایه گذاران انتظار رشد بسیار بالاتری نسبت به Pinduoduo داشتند، اما سود بیش از 1 میلیارد دلار به آرامش بازار کمک کرد.
Pinduoduo آنقدرها هم عجیب نیست.