
شرکت میکروموبیلت مشترک Bird سود خود را برای سه ماهه چهارم سال 2021 و کل سال در روز سه شنبه پس از زنگ اعلام کرد.
این گزارش دومین انتشار سود عمومی شرکت از زمان نهایی شدن قرارداد SPAC در ماه نوامبر بود. پس از ترکیب آن، ارزش شرکت کاهش یافت که منعکس کننده کاهش مشاهده شده در سایر ترکیبات SPAC است. با این حال، این شرکت سرمایه خود را افزایش داد و عمومی شد، بنابراین ما اکنون بهروزرسانیهای مالی منظم را در مورد عملیات آن دریافت میکنیم.
در سه ماهه چهارم، Bird از انتظارات درآمد وال استریت فراتر رفت، اما دستورالعمل های آن انتظارات تحلیلگران را برآورده نکرد و ممکن است کمتر از آنچه در ارائه سرمایه گذار SPAC پیش بینی شده بود باشد. بیایید حفاری کنیم.
امور مالی پرنده
درآمد کامل پرنده 205 میلیون دلاری بیش از انتظارات 193.1 میلیون دلاری بود. این یک پیروزی برای شرکت بود. درآمد این شرکت برای اسکوترهای الکترونیکی نسبت به کل سال 2020 117 درصد افزایش یافته است. طبیعتاً، سال 2020 سالی بود که بر همه استارت آپ های متمرکز بر تحرک تأثیر گذاشت، بنابراین تفاوت های ظریف در این رقم وجود دارد، اما این هنوز یک نتیجه قوی است. .
برد در گفتگویی به TechCrunch گفت که نتیجه درآمدهای آن برای سال 2021 9 درصد بالاتر از پیش بینی SPAC است. EBITDA تعدیل شده برای کل سال 2021 -67 میلیون دلار بود که 30 درصد از پیش بینی اولیه برای SPAC نیز فراتر رفت. Bird در ابتدا انتظار داشت 96 میلیون دلار ضرر EBITDA تعدیل شده در سال 2021 داشته باشد.
با این حال، سه ماهه چهارم این شرکت به اندازه نتایج کل سال چشمگیر نبود. بالاترین خط پرنده در سه ماهه چهارم سال 2021 به 54 میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما نسبت به سه ماهه قبل که درآمد آن 65.4 میلیون دلار گزارش شده بود کاهش یافته است. درآمد سه ماهه چهارم پرنده از 51.37 میلیون دلار وال استریت فراتر رفت و علیرغم درآمد سه ماهه، حاشیه ناخالص پرنده در سه ماهه چهارم 15 درصد بود که نسبت به 13.5 درصد در سه ماهه سوم همان سال افزایش داشت.
بیشتر درآمد Bird از اشتراک وسایل نقلیه حاصل می شود، اما درآمد حاصل از فروش دوچرخه های الکترونیکی در حال افزایش است. در سال 2021، فروش محصولات حدود 17.8 میلیون دلار از درآمد Bird را به خود اختصاص داد، در مقایسه با 14.7 میلیون دلار در سال 2020. اگرچه این رقم زیاد نیست، اما Bird اقتصاد بهبود یافته ای را در تجارت سخت افزار خود دیده است. درآمد فروش محصول در سال 2021 17.3 میلیون دلار است، در مقایسه با 22.7 میلیون دلار در سال 2020، که به این معنی است که شرکت در حفظ هزینه های سخت افزاری و افزایش کارایی بهتر می شود.
بخشی از کاهش درآمد کلی Bird در سه ماهه چهارم – در مقایسه با سه ماهه سوم آن در سال 2021 – به دلیل میانگین سفر با وسایل نقلیه در روز است که در سه ماهه چهارم نسبت به سه ماهه کامل کاهش یافته است. Bird این کاهش را به فصلی بودن نسبت می دهد، به طوری که Q4 و Q1 به دلیل آب و هوای بد و گردشگری کمتر، معمولاً برای شاخص های کلیدی تحرک کمی سبک تر هستند. البته کووید در سه ماهه چهارم نیز بر مسافران تأثیر گذاشت.
Bird انتظار دارد در سال 2022 بهبود بیشتری در بازار داشته باشد، زیرا شهرهای ایالات متحده قوانین ماسک را لغو می کنند و انتظار می رود گردشگری و رفت و آمد دوباره بازگردد. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که انتظار می رود افزایش قیمت بنزین به دلیل جنگ در اوکراین منجر به افزایش مسافران شود زیرا مردم به دنبال اشکال جایگزین حمل و نقل هستند.
با توجه به مخارج، مجموع هزینه های عملیاتی Bird به شدت به 136.6 میلیون دلار در سه ماهه چهارم افزایش یافت، از 40.0 میلیون دلار در سه ماهه گذشته. برد این را به 82.3 میلیون دلار هزینه غرامت غیر پولی بر اساس سهامی که توسط ترکیب SPAC ایجاد شده است نسبت می دهد. بسیاری از شرکتها از زمان شروع به کار خود در بازار عمومی، افزایش کوتاهمدت هزینههای جبرانی مبتنی بر سهام را گزارش میکنند.
حاشیه ناخالص برای سال 2021 19 درصد از درآمد است و Bird انتظار دارد این درصد در طول زمان تا دهه 20 ادامه یابد.
راهنمای به روز شده
پس از درآمدهای بهتر از انتظار برای سه ماهه چهارم سال 2021 و کاهش کمتر از حد انتظار EBITDA تعدیل شده برای کل سال، ممکن است تعجب کنید که بدانید سهام Bird در معاملات پس از ساعت کاری در حال کاهش است. چرا افت؟ دستورالعمل ها، به نظر می رسد.
برد انتظار دارد درآمد در سه ماهه اول سال جاری بین 34 تا 36 میلیون دلار برسد. بر اساس میانگین های Yahoo Finance، سرمایه گذاران 49.0 میلیون دلار برای سه ماهه اول سال 2022 تخمین زده اند. برای کل سال، Bird انتظار درآمد 350 میلیون دلاری را دارد که با توجه به هدف قبلی 401 میلیون دلاری شرکت، همانطور که در تست SPAC خود بیان شد، تخمینی غیر الهام بخش است.
این شرکت به TechCrunch گفت که Bird سال 2022 خود را با استفاده ثابت در مقایسه با نتایج سال 2021 پیش بینی می کند، به جای مدل سازی ادامه بهبودی از COVID و بازگشت مداوم به کار و گردشگری. این شرکت همچنین ادعا می کند که رسیدن به 350 میلیون دلار همچنان یک رشد سالم 70 درصدی به صورت سالانه در مقایسه با 205 میلیون دلار در سال 2021 خواهد بود.
برد می گوید که با وجود چالش ها، در هر سه ماهه از برخی جهات سودآور بوده است. این سوال باقی می ماند که آیا تحت GAAP قادر به حفظ یک تجارت پایدار و دستیابی به سوددهی بلندمدت خواهد بود؟
آیا پرنده بال دارد؟
در بیانیه سود پرنده آمده است که این شرکت در 400 شهر در سراسر جهان حضور دارد، ردپایی که می تواند به آن دسترسی لازم را برای سودآوری کامل بدهد. برد کار با اسکوترها را در ماه آگوست در نیویورک آغاز کرد که به گفته او موفقیت آمیز بود و در تابستان امسال منطقه خدمات پرندگان شهر را دو برابر خواهد کرد. تراویس واندر زندان، بنیانگذار و مدیر عامل برد، در جریان مذاکرات روز سه شنبه گفت که این به نوبه خود ناوگان برد را در شهر دو برابر خواهد کرد. این شرکت گفت که بازارهای بزرگ موجود مانند واشنگتن و مارسی، فرانسه نیز برنامههای اسکوتر الکترونیکی خود را در سال 2021 تمدید کردهاند.
VanderZanden گفت که پرنده در سال 2021 از طریق مدل عملیاتی مدیر ناوگان خود که شامل انتقال ناوگان از اسکوترها به اپراتورهای شخص ثالث است، وارد 250 شهر با جمعیت کمتر از 500000 نفر شده است و منبع درآمد ثابتی برای برد است.
علیرغم تأثیر فصلی بر خط برتر ما، این مدل یک تمایز کلیدی برای Bird است، هم به دلیل تمرکز آن بر سودآوری و هم به دلیل کارایی عملیاتی که با هر شریکی که به طور متوسط حدود 100 وسیله نقلیه رانده میشود، قفل را باز میکنیم. در واقع، خط لوله ما برای شرکای لجستیکی ثابت باقی می ماند، اگرچه ما همچنان به افزایش انتظارات خود ادامه می دهیم. مدیر عامل شرکت گفت: همانطور که به آینده نگاه می کنیم، به بهینه سازی و توسعه برنامه مدیریت ناوگان خود، از جمله سرمایه گذاری بیشتر در پلت فرم های فناوری که شرکای ما برای مدیریت عملیات خود استفاده می کنند، ادامه خواهیم داد.
حاشیه سود پرنده قبل از استهلاک خودرو از 20 درصد در سال 2020 به 49 درصد در سال 2021 افزایش یافته است و برد به TechCrunch می گوید که با افزایش سود ناخالص، فضا برای جابجایی این رقم وجود دارد، همانطور که می گوید هم مدیران پرنده و هم ناوگان، سود بیشتری را در این افزایش مشاهده می کنند. استفاده، که این درصدها را افزایش می دهد.
Bird همچنین به نوآوری در وسایل نقلیه برای ایجاد سود متکی است. Bird Three، یک اسکوتر جدید با باتری بزرگتر و ماندگاری طولانیتر، که در تابستان 2021 به خیابانها آمد، سطح استفاده بالاتری را در مقایسه با مدلهای دیگر گزارش میدهد که ممکن است به دلیل جدید بودن سختافزار جدید باشد. می آورد. اما برد میگوید که اسکوتر جدید او در طول راهاندازی خود سطوح بالاتری از استفاده را حفظ کرده است، زیرا فقط سواری عالی است. همچنین هنگام استقرار وسایل نقلیه، تعمیر آن بسیار ساده تر است و بردارهای آسیب بسیار کمتر است، که می تواند برخی از شاخص های سودآوری شرکت را افزایش دهد. در پایان سال 2021، Bird Three 40٪ از کل ناوگان پرنده را تشکیل می داد، اما این شرکت انتظار دارد که این وسیله نقلیه تا پایان سال بیشتر ناوگان خود را جبران کند.
با این حال، خوبی مدل های قبلی هنوز در خیابان ها این است که برد به تعمیر آنها و بازگرداندن آنها به جاده ادامه می دهد. در اینجا تعادل وجود دارد زیرا پرنده سه از این وسایل نقلیه جدید بهتر عمل می کند، اما هزینه استهلاک کل را به همراه دارد، در حالی که این وسایل نقلیه قدیمی در واقع به پرنده سواری رایگان می دهند زیرا قبلاً کاملاً مستهلک شده اند.
برای ادامه افزایش تعداد مسافران، Bird بر استفاده از سفرهای طولانیتر تمرکز میکند و از دوچرخههای پرنده بیشتری برای اشتراکگذاری استفاده میکند. همچنین برنامه اشتراکگذاری دوچرخه هوشمند خود را گسترش میدهد تا دوچرخههای محلی اشتراکگذاری دوچرخه را در برنامهاش گنجانده باشد، به این امید که این تغییر رژیم را تشویق کند، که در نهایت میتواند برای Bird نتیجه معکوس داشته باشد.
یک استارتاپ برای نزدیک شدن به سودآوری به چه میزان رشد بیشتری نیاز دارد؟ درآمد سه ماهه چهارم 54 میلیون دلاری، سود ناخالص 8.2 میلیون دلاری ایجاد کرد که نسبت به 13.5 میلیون دلار در سه ماهه سوم سال 2021 کاهش داشت. این رقم نشان دهنده بهبود بیش از -2 میلیون دلاری سود ناخالص نسبت به سال گذشته است. اولین زمستان COVID، اما هنوز با هزینه های عملیاتی 136.6 میلیون دلاری در سه ماهه فاصله زیادی دارد، شکافی که صادقانه بگویم انتظار می رفت در سه ماهه گذشته افزایش یابد.
Bird هنوز 159.9 میلیون دلار پول نقد به صورت “کل پول نقد و معادل نقدی و پول نقد و معادل نقدی محدود” دارد که به این معنی است که مدتی برای کاهش ضررهای خود فرصت دارد.
اما نه به طور نامحدود. عملیات شرکت 131.6 میلیون دلار به صورت نقدی در سال 2021 خرج کرد، در حالی که جریان های نقدی سرمایه گذاری بالاتر بود، منفی 215.8 میلیون دلار در مدت مشابه. خرید وسایل نقلیه از شرکت به عنوان مرجع در جریان نقدی سرمایه گذاری ثبت می شود.
برد به TechCrunch میگوید که تمرکز لیزری بر کسبوکار اصلی اشتراکگذاری خود دارد و به دنبال سودآوری است. به طور کلی، رشد GOG هنوز در حال افزایش است، و اگر این بادهای متقابل واقعاً به بادهای متقابل تبدیل شده باشند، Bird همچنان می تواند پیش بینی های محافظه کارانه خود را برای کل سال انجام دهد.