
تبلیغات آنلاین به طور کلی وحشتناک است و انتظار ما مبنی بر اینکه “اطلاعات باید رایگان باشد” به طرز غم انگیزی حتی به شبکه های اجتماعی پر از اطلاعات نادرست مانند فیس بوک نیرو می دهد. بسیاری از شرکت ها تلاش کرده اند تا تبلیغات را به راهی برای حمایت از اهداف خوب تبدیل کنند و شکست خورده اند. چه باید کرد؟
هنگامی که در سال 2016 با امی ویلیامز آشنا شدم، به نظر می رسید که ایده او در مورد پلت فرمی برای “تبلیغات خوب” مانند دیگران محکوم به شکست است. اما این به سادگی نشان می دهد که معمولاً پیش بینی موفقیت کارآفرینان در مراحل اولیه غیرممکن است. برای شرکتی که او تأسیس کرد، Good-Loop قبلاً یک سری 6.1 میلیون دلاری (4.5 میلیون) از سری A را برای پلتفرم خود تکمیل کرده است که مردم را به تماشای آگهی های بازرگانی برای “باز کردن” کمک های خیریه ترغیب می کند. و چیزی بیشتر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می رسد.
دور تأمین مالی توسط Quaestus Capital Management مستقر در نیویورک و با حمایت اضافی از اسکاتلند اینترپرایز، سرمایهگذار با نفوذ SIS Ventures، صندوق فناوری تبلیغات اروپایی First Party Capital و سرمایهگذاریهای جمعآوریشده در پلتفرم تأمین مالی جمعی Seedrs هدایت شد. این بدان معناست که Good-Loop تاکنون در مجموع 8.2 میلیون دلار جمع آوری کرده است. این بودجه برای سرعت بخشیدن به نقشه راه محصول شرکت و افتتاح دفاتر در نیویورک و شیکاگو برای خدمت به بازار ایالات متحده استفاده می شود.
گود لوپ میگوید علاوه بر اینکه یک شرکت B است، مدل «تبلیغات اهدایی را ببینید» تعامل بیشتری با نام تجاری، بشردوستانه رایگان از سوی مصرفکنندگان و یادآوری تبلیغات «4.5 برابر استاندارد صنعت» را فراهم میکند. او همچنین می گوید که تقاضا برای راه حل های نرم افزاری او در 12 ماه گذشته 180 درصد افزایش یافته است.
سازمان های خیریه در پلتفرم Good-Loop 50 درصد از درآمد تبلیغات را دریافت می کنند. مشتریان عبارتند از Unilever، PepsiCo، Nestlé، Levi’s، adidas، NBC Universal و Nike. با استفاده از این مدل، Good-Loop ادعا می کند که تاکنون بیش از 5 میلیون دلار برای خیریه های سراسر جهان از جمله Save The Children، WaterAid، Feeding America و WWF جمع آوری کرده است.
مدیر عامل Good-Loop، امی ویلیامز، که شرکت را با مدیر ارشد فناوری دنیل وینترستاین بنیانگذاری کرد، گفت: از طریق پلتفرم تبلیغاتی محترمانه و مثبت ما، برندها می توانند با افراد آنلاین به عنوان شریک رفتار کنند نه به عنوان اهدافی که با تمایل به تأثیر اجتماعی قابل توجه متحد شده اند. پشتیبانی کارشناسان صنعت مانند QCM و FirstPartyCapital، سرمایهگذاران تأثیرات اجتماعی و در واقع عموم مردم به ما کمک میکند تا رشد خود را تقویت کنیم و در عین حال ما را به ارزشهای خود در هر مرحله وفادار نگاه داریم.
آستین دیویس، مدیر اجرایی QCM، گفت: «Good-Loop تبلیغات و کسب و کار آگاهانه را به سطح جدیدی می برد و به صنعت Fairtrade Stamp تبدیل خواهد شد. مدل کسبوکار بسیاری از مشکلات دیرینه این بخش را حل میکند و تغییر پارادایم است که برای بازگرداندن اعتماد مصرفکننده به تبلیغات شفاف و اخلاقی لازم بود… این برای همه کشورها سودآور است.»
Good-Loop همچنین راه حل هایی را برای تبلیغ کنندگان برای اندازه گیری و جبران هزینه های کربن کمپین های تبلیغاتی دیجیتال خود راه اندازی کرده است.
در مصاحبهای از ویلیامز پرسیدم که فکر میکند چه چیزی به این شرکت کمک کرد تا سری A شود: «فکر میکنم این ترکیبی از آب و هوای خوب و کشش خوب است. از نظر زمانی، هدف این برند در 10 سال گذشته رشد کرده است. زمانی که یونیلور شروع به ایجاد برندهای اجتماعی مانند صابون Dove کرد، زمانی که یک مطالعه بزرگ نشان داد که برندهای آنها سریعتر از بقیه مجموعههایشان رشد میکردند، پیشتاز شد. این یک نقطه شروع برای سایر مشاغل بود که شروع به فکر کردن در مورد آن کنند. در همین حال، مصرف کنندگان اکنون برندهایی را خریداری می کنند که ارزش های آنها را منعکس می کند. مصرف کنندگان اکنون به طور فزاینده ای مشتاق بیان ارزش های اجتماعی خود هستند، مانند موضع خود در مورد مسائلی مانند بحران آب و هوا و تنوع و شمول. ما از این روند استفاده کردیم.»
پس چه چیزی تغییر کرده است؟
او به من گفت: «در 18 ماه گذشته از زمان همهگیری، کاتالیزور بزرگی برای آن وجود داشته است، هم از نظر توانمندسازی برند و هم از نظر اطمینان بخشی و حمایت از جوامع.
«شما Deliveroo دارید که به کارکنان NHS غذا میدهد، و کلاسهای ورزشی Nike Running را در باشگاه خود دارید. هر کسب و کاری رشد کرده است و مصرف کنندگان آن را احساس کرده اند. من فکر می کنم همه ما این احساس عمیق را داشتیم که چقدر سریع می توان فرش را از زیر شما برداشت. همه اینها به این معنی است که ما در زمان مناسب، در مکان مناسب هستیم. ما در حال ساختن فناوری هستیم که انجام کارهای خوب را برای برندها آسانتر میکند و ارتباط برندها با مصرفکنندگان در این مسائل را آسانتر میکند. یک سوم درآمد ما در حال حاضر از ایالات متحده است، به ویژه از نظر مسئولیت اجتماعی و مسئولیت شرکت. بنابراین بله، زمان مناسب، مکان مناسب، “او گفت.
از او پرسیدم که آیا زمانی که همهگیری به ظاهر تمام شد، گذار به رفاه اجتماعی میتواند یک «درخشش در تابه» باشد.
او گفت: “جین را نمی توان دوباره در بطری گذاشت.”
«شرکتهای بزرگ شروع به تعهد به صفر خالص کردهاند. بسیاری در نظر دارند تا سال 2025 کربن خنثی شوند. سرمایه گذاری در ESG در 12 ماه گذشته سه برابر شده است. بنابراین اگر می خواهید توجه سهامداران را به خود جلب کنید، باید این موارد را جدی بگیرید. و از طرف مصرف کنندگان، ما می بینیم که مصرف کنندگان وفادارتر هستند و پول بیشتری را صرف برندهایی می کنند که با ارزش های آنها مطابقت دارد، مانند محیط زیست. به عنوان مثال، آنها هشت برابر بیشتر از یک برند خرید می کنند که در مورد تغییرات آب و هوایی جدی است.
ویلیامز گفت که در میان مصرف کنندگان انتظاراتی وجود دارد که برندها باید رفتار خود را تغییر دهند و این تغییر را گزارش کنند: “بنابراین اگر این کار را نکنید، صادق باشید. ما مجموعهای از محصولات را ایجاد کردهایم که هزینههای کربن هر تبلیغی را که برندها از طریق تبلیغات دیجیتال خود نشان میدهند اندازهگیری میکند. بنابراین ما یک زیرساخت کامل ساختیم که انتقال داده ها و مصرف برق از کمپین های تبلیغاتی آنها را ردیابی می کند و سپس انتشار کربن را در زمان واقعی خنثی می کند. بنابراین، این نمونهای از زمانی است که، بله، ما با یک محصول خیریه با طیف گستردهای از محصولات دادهای شروع کردیم و اکنون محصولاتی داریم که شرکتها میتوانند برای رسیدگی به بسیاری از دلایل اجتماعی که انتظار میرود از آنها حمایت کنند، استفاده کنند.