منو سایت

دلتاکس می خواهد بخش حمل و نقل را در منطقه آند دیجیتالی کند

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
دلتاکس می خواهد بخش حمل و نقل را در منطقه آند دیجیتالی کند

شرکت حمل و نقل نوپا DeltaX در حال تسریع برنامه های خود برای دیجیتالی کردن صنعت کامیون در بومی بولیوی و فراتر از آن به لطف دور اخیر یک میلیون دلاری است.

DeltaX در همان فضای Convoy، Loadsmart و Sender – Forwarding عمل می کند (به سادگی به شرکت ها کمک می کند تا کالاها را از نقطه A به نقطه B منتقل کنند). اما این استارت‌آپ بر روی منطقه‌ای در آمریکای لاتین تمرکز دارد که در آن کامیون‌ها هنوز نیاز مبرمی به تحول دیجیتال دارند، بر خلاف سایر کشورهایی که انتقال از قبل آغاز شده و در بحبوحه همه‌گیری سرعت گرفته است.

لوئیس فرناندو اورتیز، مدیرعامل DeltaX گفت: “ما در حال کار برای حل یک مشکل لجستیکی بزرگ در منطقه آند هستیم.” حمل‌ونقل جاده‌ای در این منطقه اقتصادی ناکارآمد و پرهزینه است که پیامدهای زیادی برای رقابت‌پذیری کشورهای ما و رفاه رانندگان کامیون‌های ما دارد.»

چرا امکان حمل و نقل در آمریکای لاتین هنوز سرمایه را جذب می کند

سالانه میلیون ها تن بار در امتداد بزرگراه پان امریکن و شعب آن در کلمبیا، اکوادور، پرو، شیلی، بولیوی و پاراگوئه حمل می شود. محموله شامل کالاهایی مانند مواد معدنی مثلث لیتیوم و فراتر از آن است. غلات، میوه ها و سبزیجات و همچنین واردات به ظروف. اما این روند کافی نیست و رانندگان هزینه را پرداخت می کنند.

اورتیز گفت که حدود 1 میلیون راننده کامیون در منطقه وجود دارد که اکثر آنها مستقل هستند. در شکل فعلی، این پراکندگی کاستی های زیادی دارد که دلتاکس امیدوار است از طریق فناوری آن ها را برطرف کند.

چندین لایه در فعالیت‌های DeltaX وجود دارد: ارتباط بین طرفین را تسهیل می‌کند، ردیابی و گزارش‌دهی محموله را خودکار می‌کند، و با عناصر فین‌تک و یادگیری ماشینی آینده، اسناد حمل و نقل را به دید می‌افزاید.

اورتیز گفت: “همه در بخش ما از این الگو پیروی می کنند، اما ما اولین نفری خواهیم بود که آن را در منطقه خود اعمال می کنیم.”

سازگاری با آمریکای لاتین

دیجیتالی شدن بدون شک یک نیاز مشترک جهانی به لجستیک است، بخشی که تا همین اواخر عمدتاً با تماس های تلفنی، چاپ و فکس کار می کرد. اما در حالی که این وضعیت در بسیاری از کشورها شروع به تغییر کرده است، بولیوی هنوز عقب مانده است.

اورتیز این مشکل را از نزدیک می دانست: او برای بندر آریکا شیلی، مرکز بزرگ منطقه، کار می کرد. او در آنجا یک باشگاه رانندگان کامیون را تأسیس کرد که بیشتر آنها از کشورهای همسایه می آمدند و نیاز به حمایت بیشتری داشتند. او از این طریق می داند که آنها معمولاً 25 روز متوالی را دور از خانواده خود می گذرانند – و آسیبی که عدم قابل پیش بینی بودن کار به کیفیت زندگی آنها وارد می کند.

اورتیز به لطف بورسیه فولبرایت تحصیلات خود را در ایالات متحده ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را از بابسون و فوق لیسانس مدیریت دولتی از هاروارد گرفت. اکنون که او به بولیوی بازگشته است، هر دو مربوط به سرمایه گذاری جدید او هستند، جایی که هوش تجاری شاید به اندازه درک مقررات و زمینه اجتماعی رهبران مهم باشد.

درک نیازهای درایورها، فناوری DeltaX را عمیقاً شکل داده است. هنگامی که برای اولین بار در فوریه 2020 راه اندازی شد، یک برنامه تلفن همراه برای رانندگان کامیون بود. تلفن همراه همچنان نقش کلیدی را در استراتژی خود ایفا می کند، همانطور که واتس اپ نیز نقش مهمی را ایفا می کند و ربات ها به سوالات متداول در حال حرکت پاسخ می دهند.

خدمات بهتر به 1300 درایور متصل به DeltaX نیز دلیلی است که استارت آپ قصد دارد یک عنصر فین تک داخلی را به پلتفرم خود اضافه کند، همانطور که اکنون در بین استارتاپ های آمریکای لاتین رایج است. این در قالب یک برنامه اعتباری خرد برای سرمایه در گردش خواهد بود – ارائه پیشبرد در درآمدهای آتی.

رانندگان کامیون بانکداری کافی ندارند زیرا درآمد آنها ثابت نیست. اورتیز گفت، به همین دلیل است که کشور فین تک برای ما مهم است.

DeltaX همچنین امیدوار است که الگوریتم‌ها بتوانند توانایی خود در پیش‌بینی و در نتیجه شرایط کاری رانندگان را بهبود بخشند. اورتیز توضیح داد، به جای اینکه مجبور باشد به واسطه ها پولی بپردازد و مطمئن نباشد که آنها شغلی پیدا می کنند، “راننده ممکن است بگوید، “این آخر هفته در خانه می مانم، زیرا می دانم که برای دوشنبه برنامه ریزی کرده ام.”

استخدام دانشمندان داده که می توانند این کار را انجام دهند یکی از راه هایی است که DeltaX قصد دارد از درآمد حلقه اولیه خود استفاده کند. او همچنین با تیمی متشکل از 23 نفر در حال حاضر قصد دارد کارشناسان UX، مهندسان نرم افزار و مدیران محصول را اضافه کند تا به بهبود پلتفرم خود ادامه دهد.

همسایه ها به همسایه ها کمک می کنند

دور اولیه DeltaX توسط چندین صندوق از ایالات متحده و آمریکای لاتین حمایت شد: Magma Partners، از شیلی، که رهبر در دور بود. Duro Ventures، کالیفرنیا؛ 99 استارت آپ از مکزیک؛ و Cibersons از پاراگوئه. شبکه فرشتگان بولیوی SC Angeles، که توسط اورتیز موسس شده است، نیز درگیر است.

اگرچه این نام‌ها وزن زیادی دارند، و همچنین این واقعیت که DeltaX در شتابدهنده کارآفرینان فارغ‌التحصیل هاروارد شرکت می‌کند، مشخصات برخی از حامیان فردی آن نیز قابل توجه است. در واقع، چندین نفر از آنها نقش های سطح بالایی در بخش حمل و نقل آمریکای لاتین دارند، از جمله دو بنیانگذار استارت آپ: مدیر عامل Nowports آلفونسو د لوس ریوس و مدیر عامل Nuvocargo، دیپاک چوگانی.

اورتیز گفت که DeltaX مکمل این استارتاپ‌ها است، زیرا تمرکز جغرافیایی و زیرمجموعه‌هایی است که روی آن تمرکز می‌کند. یکی از جنبه های کلیدی تمرکز استثنایی آن بر حمل و نقل زمینی است که یک نقطه دردناک در تاریخ بولیوی است: این کشور محصور در خشکی در سال 1884 پس از جنگ با شیلی دسترسی به دریا را از دست داد.

رویداد جمع آوری کمک های مالی DeltaX یک نقطه عطف مهم برای صحنه استارت آپ بولیوی است: این رویداد یکی از بزرگترین حلقه های سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور تا به امروز است. این نشان می دهد که اکوسیستم هنوز در حال ظهور است، اما همچنین پیشرفتی را که در چند سال گذشته داشته است تأیید می کند.

خروج‌های اخیر شامل خرید NetComidas توسط PedidosYa و شرکت فوق‌العاده کاربردی ونزوئلا Yummy، خرید Yaigo است.

اما بولیوی فقط خوراکی برای ادغام ها و تملک های توسعه محور نیست: این کشور همچنین دارای استارت آپ هایی با جاه طلبی های منطقه ای مانند TuGerente و Ultra است. DeltaX یکی از آنهاست. او قصد دارد در ماه های آینده دفاتری را در کشورهای همسایه افتتاح کند تا در پرو گسترش یابد.

اورتیز به TechCrunch گفت: در بلندمدت، دلتاکس امیدوار است به شیلی، کلمبیا، اکوادور و پاراگوئه گسترش بیشتری دهد. آیا در این مدت ادغام بیشتری در بخش حمل و نقل آمریکای لاتین وجود خواهد داشت؟ جالب خواهد بود تماشا کنید.