
دو ماه پس از برخورد با سری هیولاهای 125 میلیون دلاری که شرکت را به قلمرو تک شاخ سوق داد، شرکت تحویل بسته Veho با یک دور عظیم دیگر بازگشت – این بار 170 میلیون دلار در سری B.
پیشتاز دور این بار Tiger Global با SoftBank Vision Fund 2 بود. دور دوم 300 میلیون دلار از مجموع بودجه جمع آوری شده طی دو سال گذشته و ارزش گذاری 1.5 میلیارد دلار به شرکت داد.
سرمایه گذاران موجود، از جمله General Catalyst، Bling Capital، Construct Capital، Industry Ventures و Origin Ventures به این حلقه پیوسته اند. دیگر سرمایه گذاران قابل توجه در این شرکت عبارتند از The Chainsmokers’ Mantis VC Fund و بنیانگذاران و مدیران اجرایی Allbirds، Everlane، FIGS، Harry’s، Flexport و Warby Parker.
دو ماه زمان زیادی نیست، اما اجازه دهید شما را با Veho آشنا کنیم. هدف شرکت فناوری لجستیک بخش تحویل آخرین مایل – نحوه رسیدن بستهها از مراکز اجرایی به درب مشتری است. ارزش بازار جهانی تحویل آخرین مایل در حال حاضر بیش از 100 میلیارد دلار است و قرار است تا سال 2025 به 146.96 میلیارد دلار برسد.
Veho در تلاش برای حل این مشکل تنها نیست. به عنوان مثال، شاهد بودیم که شرکتهایی مانند Zoomo، Cargamos، Coco، Deliverr و Bringg سال گذشته دور جدیدی را اعلام کردند. با این حال، Veho با ارائه شفافیت تحویل، که با انتخاب زمان، مکان و نحوه تحویل بستههایشان شروع میشود، حتی با برنامه بازگشت درب، از بین مردم متمایز میشود، بنابراین مردم میتوانند به راحتی اقلامی را که نمیخواهند بازگردانند، و سپس ارتباط بلادرنگ در طول فرآیند.
با توجه به اینکه این شرکت موفق شده است مشتریانی مانند HelloFresh، Misfits Market و thredUP را ایمن کند، و این مقدار بودجه به سرعت متوالی است، شکی نیست که این رویکرد کارآمد است.
لیدیا گفت: «از آنجایی که فروش تجارت الکترونیک همچنان در حال رشد است، ظرفیت تحویل در آخرین مایل به یک اندازه نیست، و شرکتهای لجستیک نیز سرمایهگذاریهای تکنولوژیکی لازم را برای حفظ سطح خدمات مشتری مورد انتظار نسل جدیدی از مصرفکنندگان انجام ندادهاند. جت، شریک مدیریتی در SoftBank Investment Advisers، در بیانیه ای کتبی. “ما معتقدیم که Veho با یک پلتفرم فناوری یکپارچه که خدمات تحویل انعطاف پذیر و قابل اعتماد را تسهیل می کند، موقعیت پیشرو در این بازار ایجاد کرده است که باعث تحریک تبدیل و وفاداری مشتری می شود. ما از شراکت با Itamar Zur و تیم برای حمایت از ماموریت آنها برای کشف مجدد تحویل، هیجانزده هستیم.”
Zur، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Veho، به TechCrunch گفت که دور سری A این شرکت را در رادار برخی از شرکت های تجارت الکترونیکی قرار داده است، برخی از آنها در حال مذاکره با آنها هستند. و پس از گذراندن فصل تعطیلات با افرادی که خریدهای خود را به موقع دریافت نمی کنند، شرکت متوجه شد که در موقعیتی قرار دارد که وارد یک صنعت به سرعت در حال تغییر می شود. با توجه به بادهای موجود در صف، Zur از این فرصت استفاده میکند تا با شرکتهای سرمایهگذاری خطرپذیر مانند تایگر و سافتبانک همکاری کند، اگرچه تنها شش هفته قبل از آن، سری آ را شکست داده بود.
در ژانویه، این شرکت 40 درصد درآمد و 20 درصد دیگر در پایگاه مشتریان خود رشد کرد. گرفتن سرمایه اضافی به این معنی است که شرکت می تواند در زمینه های تجاری زودتر از برنامه ریزی اولیه زور سرمایه گذاری کند. اینها شامل سرمایه گذاری های بزرگ در فناوری و زیرساخت ها، از جمله اتوماسیون انبار می شود.
این شرکت همچنین در نظر دارد تا از 500 کارمند امروز به 2000 کارمند تا پایان سال با استخدام تمامی پست ها، به ویژه مهندسان نرم افزار، جهش کند، زیرا Veho یک بازی فناوری عظیم را هماهنگ می کند. علاوه بر استخدام، سرمایه اضافی به شرکت این امکان را می دهد که مزایای بهتری برای کارکنان خود فراهم کند و به دنبال خریدهای استراتژیک بالقوه باشد.
وهو به تازگی کار خود را در اورلاندو آغاز کرده است، جایگاه پانزدهم آن، و Zur قصد دارد تا پایان سه ماهه اول هشت صندلی اضافی باز کند.
وی افزود: «دایره جدید همه این موارد را تسریع کرده است. “و همانطور که ما به سرعت رشد می کنیم، ما همچنان 99.9٪ تحویل به موقع داریم. برای شرکتهای تجارت الکترونیک، هزینه تولید یا یک وبسایت لغزنده قبلاً عامل تمایز بود، اما اکنون لجستیک در خط مقدم نوآوری و تمایز جدید قرار دارد.
دریافت دور بزرگ دیگری از تامین مالی Veho برای مدیران F-Prime Capital بنجامین گورمن و جان لین که در شرکتهای مشابه از جمله Logixboard سرمایهگذاری کردند، تعجبآور نبود.
شرکت آنها سرمایه گذار در Veho نیست، اما گورمن گفت که اکوسیستم لجستیک آنقدر بزرگ است – 700 میلیارد دلار، که او تخمین می زند فقط برای بازار کامیون ایالات متحده – که برای داشتن یک شرکت، سهم زیادی از بازار لازم نیست. تجارت مهم او به عنوان نمونه از Flexport Series E با هزینه 935 میلیون دلاری اخیر یاد می کند.
بسیاری از شرکتهای لجستیک در دنیای فینتک گروهبندی میشوند، جایی که لین گفت، تحقیقات شرکتش نشان میدهد که میانگین دوبار در یک سال افزایش یافته است زیرا میانگین اندازه دایره از 50 میلیون دلار به 80 میلیون دلار رسیده است.
در بلندمدت، گورمن معتقد است که شتاب صنعت بین سالهای 2019 و 2020، که تا حدی به دلیل همهگیری جهانی، که جایگزین خرید آنلاین شده است، تکرار نخواهد شد، اما همچنین به روش قبلی انجام کارها نیز باز نخواهد گشت. .
گورمن افزود: “روندهای بلندمدت زیادی وجود دارد که لجستیک را هدایت می کند، از جمله پذیرش فناوری هایی که برای مدتی وجود داشته اند.” «تجارت الکترونیک در حال رشد است و موتورهای آن همچنان برندهای جدید و گذار به نفوذ عمودی خواهند بود. همچنین رویکردهای جدیدی برای پیام رسانی به مصرف کننده وجود خواهد داشت. همانطور که در فضای غذا و پوشاک، نحوه انجام کاری و جریان در زنجیره تامین و تدارکات به روشی سازگار با محیط زیست بخشی از پیام برند خواهد بود.