
از آنجایی که Polestar 2 در حال حاضر در حال تولید است، Polestar 3 و 4 در افق و طرح مفهومی Precept برای تبدیل شدن به Polestar 5 در سال 2024 برنامه ریزی شده است، شرکت Polestar به تازگی از جدیدترین ایده خود برای یک وسیله نقلیه الکتریکی رونمایی کرده است: مفهوم کانورتیبل Polestar O2.

ماکسیمیلیان میسونی، مدیر طراحی Polestar در بیانیهای مطبوعاتی در روز سهشنبه گفت: Polestar O2 چشمانداز ما برای عصر جدیدی برای خودروهای اسپورت است. او با آمیختن لذت رانندگی با سقف باز و خلوص تحرک الکتریکی، ترکیب جدیدی از احساسات را در ماشین باز می کند.
گزارش شده است که O2 بر روی همان پلتفرم تک بدنه آلومینیومی متصل “مرتبط” ساخته می شود که این شرکت برای Polestar 5 از آن استفاده می کند، و به طور کلی شبیه طرح مفهومی Precept است، که به گفته Polestar PR، “نشان می دهد که چگونه باید توسعه یابد. طراحی زبان Polestar را میتوان با سبکهای بدنههای مختلف با شباهت خانوادگی قوی تطبیق داد. احساس ماشین، اگرچه هر دو بر پایه های اولیه یکسانی ساخته شده اند.

اکنون ممکن است تعجب کنید که یک کانورتیبل برقی چگونه کار میکند، با توجه به اینکه کانورتیبلهای سنتی کاملاً ناکارآمد هستند – فریم آنها ضخیمتر و سنگینتر هستند تا استحکام ساختاری از دست رفته در اثر بریدن سقف را جبران کنند و آیرودینامیک آنها به هم ریخته است زیرا دوباره سقفی وجود ندارد – و این یک سوال عالی است این شرکت هنوز هیچ داده ضریب درگ برای اشتراکگذاری ندارد، اما ادعا میکند که «ویژگیهای طراحی پنهان مانند کانالهای یکپارچه که جریان هوای آرام روی چرخها و کنارههای بدنه را بهبود میبخشد، و چراغهای عقب که به عنوان بالههای هوا برای کاهش تلاطم در پشت خودرو عمل میکنند، هستند». در حال بررسی برای به حداکثر رساندن برد وسیله نقلیه است.
با فاصله بین دو محور کوتاهتر و تنها صندلیهای عقب، O2 حالت اسپورتتر و تهاجمیتری نسبت به Polestar 2 ارائه میکند. و این چرخها! نمای بیرونی کاوشی از خطوط تیز با یک کابین کم آویز واقع بین گلگیرهای گوشه و یک سقف شیشه ای با شیب تند است که به یک صندوق عقب باز می شود. به نظر می رسد اگر یک فورد F40 را با یک پورشه 718 اسپایدر مخلوط کنید و سپس تمام منحنی ها را صاف کنید. شبیه یک رودستر است که در خیابان های لوس سانتوس خواهید دید. من یک طرفدار هستم.

فضای داخلی به همان اندازه انعطاف پذیر به نظر می رسد، از جمله “مواد تک ترموپلاستیک” در همه جا برای قطعات سخت، همراه با پلی استر بازیافتی به عنوان “تنها ماده مورد استفاده برای همه اجزای نرم”. زیرا هیچ چیز بهتر از احساس مکیدن صندلی هنگام نشستن روی پلی استر و پلاستیک در آفتاب کامل با سقف پایین نیست.

رانندگان همچنین می توانند به لطف پهپاد سینمایی O2 یکپارچه از ماجراهای خود از بالا به پایین فیلمبرداری کنند. این پهپاد دوربین مداربسته خودران که با همکاری Hoco Flow ساخته شده است، در ناحیه ای با فشار منفی ایجاد شده توسط ایرفویل واقع در پشت صندلی های عقب حرکت می کند. پهپاد می تواند آن را تا سرعت 56 مایل در ساعت دنبال کند و پس از پارک کردن خودرو، می توان عکس ها را ویرایش و توسط سیستم مرکزی اطلاعات سرگرمی به اشتراک گذاشت. منظورم این است که اگر خودروسازان حمل و نقل ثانویه را با وسایل نقلیه خود ترکیب کنند، شخصاً یک eATV یا حتی یک اسکیت بورد برقی را ترجیح میدهم، اما مطمئناً پهپاد دوربین پس از چند پرواز اول، خنک، جدید و مفید خواهد ماند. منظورم این است که ببینید آنها برای رنو KWID یا لکسوس LF-30 الکتریکی مفهومی چقدر خوب ظاهر شدند.

مانند نسخه، احتمالاً O2 قانونی خیابانی را آنطور که هست نخواهیم دید. در عوض، Polestar قصد دارد تا سه خودروی جدید را طی سه سال آینده روانه بازار کند، “هر یک از آنها پتانسیل این را دارند که به تدریج برخی از ایده های ارائه شده توسط این خودروهای مفهومی را محقق کنند”، بنابراین مراقب پهپادهای کم پرواز باشید.
یادداشت ویراستار: این مقاله در ابتدا در Engadget ظاهر شد.